Ανακοίνωση Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας για την καύση RDF-SRF από την ΑΓΕΤ

“Το Περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας μετά από εισήγηση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού με την στήριξη των παρατάξεων που πρόσκεινται στην ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τον Ιούλιο του 2013, έδωσε θετική έγκριση – Η τροποποιητική απόφαση του 2017 προβλέπει μόνο την επέκταση διακίνησης αυτών των υλικών και με τα πλοία πέραν των αυτοκίνητων που ίσχυε και όχι την αύξηση της ποσότητας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί στην κοινωνία του Βόλου και των κοντινών περιοχών, για το θέμα της καύσης εναλλακτικών καυσίμων (RDF, SRF) από την ΑΓΕΤ.

Σχετικά με αυτό το θέμα και όσα είδαν το φως της δημοσιότητας θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:

1. Η έγκριση καύσης των εναλλακτικών καυσίμων έγινε με απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος τον Ιανουάριο του 2014 (ΑΕΠΟ 184437/10.01.2014) από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και Υπουργό τότε, κ. Μανιάτη.

Στην συνέχεια, το ίδιο έτος, το 2014, από τον ίδιο Υπουργό, δόθηκε παρόμοια έγκριση στην επιχείρηση ΤΙΤΑΝ Θεσσαλονίκης και στην ΑΓΕΤ στο Μηλάκι της Εύβοιας. Οι αποφάσεις αυτές ανατρέψαν την θετική κατάληξη των αγώνων της τοπικής κοινωνίας που κατάφερε να αποσπάσει αποφάσεις απαγόρευσης καύσης αυτών των καυσίμων από την περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και τον Δήμο Αιθέριου.

Να θυμίσουμε ακόμη ότι το Περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας μετά από εισήγηση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού με την στήριξη των παρατάξεων που πρόσκεινται στην ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τον Ιούλιο του 2013, έδωσε θετική έγκριση ενώ ο συνδυασμός «ΘΕΣΣΑΛΙΑ της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ» με τον περιφερειακό σύμβουλο Κώστα Πουλάκη καταψήφισε και ταυτόχρονα η Ν.Ε του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε την απόφαση αυτή. Η ΑΕΠΟ 184437/10.01.2014 που υπέγραψε ο κ. Μανιάτης προβλέπει την έγκριση περίπου 25 εναλλακτικών καυσίμων μεταξύ αυτών και τα RDF και SRF σε ποσότητες 100.000 τόνων κάθε υλικού και συνολικά ποσότητα περίπου 800.000 τόνων για όλα τα εναλλακτικά καύσιμα.

Είναι λάθος λοιπόν ή σκόπιμα παραπληροφορείται η κοινή γνώμη ότι με την τροποποιητική απόφαση του 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αυξήθηκε η ποσότητα από 7.500 τόνους σε 200.000 τόνους. Η τροποποιητική απόφαση του 2017 προβλέπει μόνο την επέκταση διακίνησης αυτών των υλικών και με τα πλοία πέραν των αυτοκίνητων που ίσχυε και όχι την αύξηση της ποσότητας.

Η άποψή μας για την κατηγορία αυτών των καυσίμων παραμένει αμετάβλητη γιατί επιβαρύνουν την υγεία των πολιτών με σημαντικές επιπτώσεις καθώς και το περιβάλλον σε μια περιοχή που ήδη είναι επιβαρυμένη. Η πολιτική της πολυεθνικής επιχείρησης είναι δεδομένη και λειτουργεί με γνώμονα την μεγιστοποίηση της κερδοφορίας παραβλέποντας βέλτιστες πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών, όπως είναι η χρήση καυσίμων λιγότερο ρυπογόνων όπως το φυσικό αέριο και τα ανανεώσιμα καύσιμα (βιομάζα).

Η πρακτική αυτή δεν περιορίζεται μόνο στα καύσιμα αλλά διαπερνά και άλλους τομείς όπως είναι οι εργασιακές σχέσεις (προσφυγή στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων), η μείωση του προσωπικού κατά περίπου 200 εργαζόμενους σήμερα, όταν παλιότερα κατείχε τα πρωτεία της απασχόλησης, η αθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων της απέναντι στον Οργανισμό Λιμένα Βόλου για τη χρήση του λιμανιού κ.λ.π

2. Η ΝΕ Μαγνησίας μαζί με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεδομένου του αρνητικού πλαισίου που διαμορφώσαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την ΑΕΠΟ (απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων) του 2014 για την χρήση των μη ανακυκλώσιμων υλικών RDF, SRF, θα πάρουν τις ανάλογες πρωτοβουλίες προκειμένου να αποσυρθούν αυτά τα υλικά, δεδομένου ότι το εργοστάσιο δραστηριοποιείται σε κατοικήσιμη περιοχή και η επιπλέον επιβάρυνση με καρκινογόνες ουσίες δημιουργεί ένα θανατηφόρο περιβάλλον.

Προτεραιότητά μας είναι η προστασία των ανθρώπων και όχι η μεγιστοποίηση των κερδών της επιχείρησης.

3. Θα στηρίξουμε οποιαδήποτε πρωτοβουλία κοινωνικής αντίδρασης για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.

4. Με αφορμή αυτό το γεγονός πρέπει να ενθαρρύνουμε κάθε πρωτοβουλία για συλλογική συζήτηση και επεξεργασία θέσεων με στόχο ένα τοπικό και περιφερειακό σχέδιο διαχείρισης των στερεών αποβλήτων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει