Δείτε γιατί η νέα πλατφόρμα EV της VW, εξακολουθεί να υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Έχουν περάσει λίγο περισσότερα από τέσσερα χρόνια από τότε που η Volkswagen ανακοίνωσε την SSP, την ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων. Η Scalable Systems Platform αναμενόταν αρχικά να είναι έτοιμη μέχρι τώρα, αλλά καθυστέρησε για αργότερα μέσα στη δεκαετία. Πολλαπλές αναφορές από γερμανικά μέσα ενημέρωσης απέδωσαν την καθυστέρηση στο τμήμα λογισμικού της VW, την Cariad. Ωστόσο, πλέον υπάρχουν εξελίξεις…
Αν και η SSP είναι κυρίως μια ηλεκτρική πλατφόρμα, θα υποστηρίζει επίσης κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο όμιλος VW σχεδιάζει να εισαγάγει τους range extenders, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να λειτουργούν αποκλειστικά ως γεννήτριες για τη φόρτιση της μπαταρίας. Όπως το BMW i3, το MX-30 της Mazda και το επερχόμενο Ramcharger, αυτοί οι κινητήρες δεν θα έχουν μηχανική σύνδεση με τους τροχούς. Η τεχνολογία e-Power της Nissan ακολουθεί μια παρόμοια αρχή όπου ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί την μπαταρία και όχι το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Η SSP αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για τη VW. Θα χρησιμεύσει ως βάση για μοντέλα σε όλες τις μάρκες της και τελικά θα αντικαταστήσει όλες τις υπάρχουσες ηλεκτρικές πλατφόρμες. Μια teaser εικόνα δείχνει πέντε διαφορετικά στυλ αμαξώματος, που κυμαίνονται από ένα χάτσμπακ πόλης έως ένα μεγάλο SUV. Μάλιστα τα EV επόμενης γενιάς που βασίζονται στην SSP αναμένεται να αρχίσουν να κυκλοφορούν το 2026, κάνοντας πιθανότατα το ντεμπούτο τους στην Κίνα πριν φτάσουν στην Ευρώπη ένα χρόνο αργότερα.
Το πιθανότερο πάντως είναι να μην δούμε αυτή την τεχνολογία στην Ευρώπη, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της VW Thomas Schäfer πιστεύει ότι τα plug-in υβριδικά είναι η πιο βιώσιμη επιλογή. Ο ίδιος δήλωσε ότι οι range extenders διατάξεις, είναι ακριβές για να κατασκευαστούν, ενώ τα σημερινά plug-in υβριδικά προσφέρουν ήδη αξιοπρεπή ηλεκτρική αυτονομία και γρήγορη φόρτιση. Σύμφωνα με τον Schäfer, η προσφορά και των δύο λύσεων δεν θα ήταν οικονομικά εφικτή.
Εσείς τι προτιμάτε; Plug-in υβριδικά σύνολα με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, ή έναν βενζινοκινητήρα που αντί να κινεί τους τροχούς, φορτίζει την μπαταρία;