Διατροφικές οδηγίες για την προστασία από τη νόσο COVID-19


Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2020, 08:43

 Θάνος Ξυδόπουλος

Yπάρχουν σημαντικές διατροφικές οδηγίες για να  θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας, προκειμένου να είμαστε ανθεκτικοί απέναντι στην απειλή του κορωνοιού (COVID-19).

Ο Δρ.Δημήτρης Γρηγοράκης,Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Διδάκτωρ Χαροκοπείου μιλώντας στο zougla,gr  μας  δίνει χρήσιμες  συμβουλές  στο τι να τρώμε για να θωρακίσουμε  τον οργανισμό μας από τον  ιό.

 Συγκεκριμένα, ο κλινικός διατροφολόγος μας αναφέρει τα εξής :

Φροντίζουμε τη διατροφή μας τρώγοντας υγιεινά. Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, τα οποία εκτός των άλλων εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες θα θωρακίσουν αποτελεσματικά το ανοσοποιητικό μας.

Τρώμε περισσότερο Ψάρι και καρύδια. Τα άφθονα ω-3 λιπαρά που διαθέτουν θα μας βοηθήσουν στο να δημιουργήσουμε μία σημαντική αντιφλεγμονώδη ασπίδα στον οργανισμό και ταυτόχρονα να προστατεύσουμε το ανοσοποιητικό μας.

Καταναλώνουμε άφθονες ελιές, ελαιόλαδο και αβοκάντο τα οποία είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά. Τα λιπαρά αυτά, παρουσιάζουν ελαφρώς διαφορετικό μηχανισμό δράσης από εκείνον των ω-3 αλλά το ίδιο αποτέλεσμα ως προς την προστασία που παρέχουν  στον περιορισμό της φλεγμονής και στην βελτίωση της ανοσοποιητικής μας ικανότητας.

Καταναλώνουμε θαλασσινά και άφθονους ξηρούς καρπούς λόγω της υψηλής περιεκτικότητας που διαθέτουν σε ψευδάργυρο και βιταμίνη Ε. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά δημιουργούν ιδιαίτερα μία έντονη ενδογενή αντιοξειδωτική προστασία.

Προστατεύουμε την γαστρεντερική μας υγεία (μην ξεχνάμε ότι το έντερο είναι ο δεύτερος «εγκέφαλος»), μέσω της κατανάλωσης προβιοτικών ουσιών που προέρχονται από το Γιαούρτι και το κεφίρ. Ο άξονας εγκεφάλου – εντέρου διαδραματίζει κομβικό ρόλο στη βέλτιστη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Καταναλώνουμε σκόρδο και κρεμμύδι τα οποία είναι γνωστά για την αντιική τους δράση, όπως και όσπρια λόγω των φυτοοιστρογόνων που περιέχουν.

Βγαίνουμε στον ήλιο (ακόμα και στο μπαλκόνι μας) και καταναλώνουμε μπακαλιάρο, μικρά ψάρια με το κόκκαλο (πχ. Γαύρο, σαρδέλα, αθερίνα κλπ.) συκώτι και αυγό, προκειμένου να προσλάβουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης D. H βιταμίνη D είναι ίσως το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και επομένως έχει ιδιαίτερη σημασία η καθημερινή πρόσληψή της, έστω και μέσω συμπληρώματος διατροφής. Προς την κατεύθυνση αυτή, συμβάλει η κατανάλωση μουρουνέλαιου το οποίο περιλαμβάνει το μοναδικό συνδυασμό βιταμίνης D και ω-3 λιπαρών και μάλιστα σε απόλυτα βιοδιαθέσιμη μορφή. Το μουρουνέλαιο της επιλογής μας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας, κατά προτίμηση να προέρχεται από τη Νορβηγία εφόσον θεωρείται το καλύτερο στον κόσμο και βέβαια να αγοράζεται από γνωστό και αξιόπιστο προμηθευτή.

Την ίδια ώρα, θα πρέπει να αποφεύγουμε το λίπος κρέατος, τα Τrans λιπαρά (αλλαντικά επεξεργασμένα κρέατα κλπ.), το πρόχειρο (γρήγορο) φαγητό, τα μη εποχικά τρόφιμα που μπορεί να περιέχουν υψηλή ποσότητα φυτοφαρμάκων, τις τροφές που είναι πλούσιες σε συντηρητικά, τα  τρόφιμα που περιέχουν πρόσθετα (χρωστικές) τροφίμων και φυσικά τη ζάχαρη.

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει