Δικαστήριο μπλοκάρει την απόφαση Τραμπ για απαγόρευση εγγραφής ξένων φοιτητών στο Χάρβαρντ
Η ομοσπονδιακή δικαστής των ΗΠΑ Άλισον Ντέιλ Μπάροουζ, μπλόκαρε την απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να ανακαλέσει το δικαίωμα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ να εγγράφει αλλοδαπούς φοιτητές, μία κίνηση που ενίσχυε τις προσπάθειες του Λευκού Οίκου να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της ακαδημαϊκής κοινότητας με τις πολιτικές του Αμερικανού προέδρου.
Η εντολή της Μπάροουζ παρέχει προσωρινή ανακούφιση σε χιλιάδες ξένους φοιτητές που κινδύνευαν να αναγκαστούν να μεταγραφούν, στο πλαίσιο μιας πολιτικής που το πανεπιστήμιο Ivy League χαρακτήρισε μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης να τιμωρήσει το Χάρβαρντ για την άρνησή του να «παραδώσει την ακαδημαϊκή του ανεξαρτησία», αναφέρει το Reuters.
Η προσωρινή περιοριστική εντολή εμποδίζει την κυβέρνηση να ανακαλέσει την πιστοποίηση του Χάρβαρντ στο πρόγραμμα φοιτητών και ανταλλαγής επισκεπτών, το οποίο επιτρέπει στη σχολή να φιλοξενεί διεθνείς φοιτητές με βίζα για σπουδές στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το Associated Press.
Η κυβέρνηση Τραμπ ενδέχεται να ασκήσει έφεση στην απόφαση της Μπάρροουζ. Ωστόσο, το υπουργείο Δικαιοσύνης και το υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας δεν ανταποκρίθηκαν σε ένα αίτημα για κάποιο σχόλιο.
Σε αγωγή που κατατέθηκε νωρίτερα σήμερα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βοστώνης, το Χάρβαρντ χαρακτήρισε την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης ως «κατάφωρη παραβίαση» του Συντάγματος των ΗΠΑ και άλλων ομοσπονδιακών νόμων, με «άμεση και καταστροφική επίδραση» στο πανεπιστήμιο και στους περισσότερους από 7.000 φοιτητές με φοιτητική βίζα.
«Με μια τόσο μικρή κίνηση, η κυβέρνηση προσπάθησε να διαγράψει το ένα τέταρτο του φοιτητικού σώματος του Χάρβαρντ – διεθνείς φοιτητές που συμβάλλουν σημαντικά στο Πανεπιστήμιο και στην αποστολή του», αναφέρει το Χάρβαρντ στην αγωγή του.
«Χωρίς τους ξένους φοιτητές του, το Χάρβαρντ δεν είναι Χάρβαρντ», αναφέρεται στην αγωγή του πανεπιστημίου η οποία κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Βοστώνης. Το Χάρβαρντ έχει σχεδόν 6.800 διεθνείς φοιτητές στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος, αριθμός που αντιστοιχεί στο 27% του συνολικού αριθμού εγγραφών.