Η μπαταρία ενός Hyundai Ioniq 5 , έχει υγεία 88% ακόμα και μετά από 580.000χλμ.
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ενώ η τιμολόγηση ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο και τη χωρητικότητα, ένα νέο πακέτο μπαταριών μπορεί να κοστίζει δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτό ακριβώς το στοιχείο, είναι που κάνει το Hyundai Ioniq 5 του Lee Young-Heum τόσο ενδιαφέρον. Ο ίδιος εργάστηκε ως πλανόδιος πωλητής και αναγκαστικά έκανε πολλά χιλιόμετρα. Πιο συγκεκριμένα, σε 2 χρόνια και 9 μήνες, διένυσε 580.000 χλμ. με το EV του.
Αυτό τράβηξε την προσοχή του Ινστιτούτου Ερευνών Hyundai-Kia, το οποίο ήθελε να εξετάσει πώς αντέχουν η μπαταρία και το σύστημα κίνησης. Ενώ ο Lee φέρεται να μην είχε κανένα πρόβλημα, η εταιρεία αντικατέστησε δωρεάν την μπαταρία και τον κινητήρα του, ώστε να μπορέσουν να εξετάσουν τα χρησιμοποιημένα εξαρτήματα.
Η εξέταση αυτή αποκάλυψε ότι μετά από τόσα πολλά χιλιόμετρα, η κατάσταση της υγείας της μπαταρίας ήταν 87,7%. Αυτό είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Lee χρησιμοποίησε ταχεία φόρτιση, η οποία «είναι γνωστό ότι επιβαρύνει σημαντικά τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων».
Όπως εξήγησε ο Yoon Dal-Young της Hyundai, “όταν αναπτύσσουμε μια μπαταρία, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πρόβλεψης για την απόδοση αντοχής και να ελέγξουμε αν αυτό το μοντέλο ταιριάζει με τα πραγματικά αποτελέσματα χρήσης. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε ελέγξει στην πραγματικότητα τις μπαταρίες των οχημάτων των πελατών με μεγάλη αθροιστική χιλιομετρική απόσταση”. Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί συνήθως ταξί για αυτές τις εξετάσεις-αναλύσεις, αλλά το αυτοκίνητο του Lee είχε τα υψηλότερα χιλιόμετρα που είχαν δει ποτέ σε Ioniq 5.
Ο ίδιος λέει πως στο Ioniq 5, χρειάστηκε να αντικαταστήσει μόνο «τα πιο βασικά αναλώσιμα». Η αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε με τη σειρά της ότι στα 660.000 χλμ. (που έχει τώρα το αμάξι), θα έπρεπε να έχει κάνει 66 αλλαγές λαδιών, 8 αντικαταστάσεις μπουζί, 13 αλλαγές υγρών φρένων και 11 αλλαγές λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα βενζινοκίνητο Tucson.
Το αυτοκίνητο φαίνεται να είναι ακόμα σε καλή κατάσταση έχοντας διανύσει ήδη 671.000 χλμ. Ωστόσο, θα κάνει ένα απαραίτητο διάλειμμα, καθώς ο Lee άλλαξε πρόσφατα δουλειά και τώρα θα οδηγεί λιγότερο.