Κορίνες στη Δημητριάδος: επικίνδυνες, ανώφελες και πλήγμα για την εμπορική αγορά του Βόλου

Του Νάσιου Αποστόλου, συμβούλου Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, τοπ. Δημοτικού Συμβούλου, θεολόγου

Τις τελευταίες ημέρες διαβάσαμε στον τοπικό μας Τύπο για την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής του Βόλου να προχωρήσει στην τοποθέτηση κορυνών (και) στην Δημητριάδος, έναν απο τους πιό κεντρικούς δρόμους της πόλης μας. Πρόκειται βέβαια για μια απο τις 52 ρυθμίσεις για το Κυκλοφοριακό, όπως έχουν ήδη εδώ και πολύ καιρό ψηφιστεί απο την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου. Για την τοποθέτηση των κορυνών στην Δημητριάδος ,όπως και για την πεζοδρόμηση ή μή της Σπυρίδη, πρίν οχτώ περίπου μήνες μέλη του Δ.Σ. του Εμπορικού μας Συλλόγου είχαμε συναντηθεί με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, εκθέτοντας τις αντιρρήσεις του εμπορικού κόσμου της πόλης μας. Για τις διαβεβαιώσεις που πήραμε όσοι ήμασταν τότε εκεί, δε μπορώ τώρα να γράψω σχετικά, απο τη στιγμή που πρόκειται για λόγο προφορικό και όχι για γραπτές δεσμεύσεις…

Πάντως με έκπληξη ενημερωθήκαμε για την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει στην τοποθέτηση των κορυνών.Η αιτιολόγηση αυτής της ενέργειας αφορά, σύμφωνα με την αρμόδια επιτροπή του Δήμου, στην καταπολέμηση ( ?)του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Δημητριάδος, απο τη στιγμή που η Δημοτική Αστυνομία αδυνατεί να καταπολεμήσει την απαγορευμένη στάθμευση, τα διπλοπαρκαρίσματα, κ.α.

Στο σημείο αυτό οφείλω να σημειώσω ότι την αντίρρηση στην ενέργεια αυτή δεν εκφράζει μόνο ο εμπορικός κόσμος, αλλά και η ΜΟΤΟΛΕΒ και το Τεχνικό Επιμελητήριο, όπως τουλάχιστον οι αντιρρήσεις αυτές εκφράστηκαν μέσω εκπροσώπων τους στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου πρίν λίγες μόνο ημέρες!Με το παρόν άρθρο μου θέλω να εκφράσω και δημόσια την έντονη διαφωνία στην τοποθέτηση των κορυνών για τους εξής βασικούς λόγους:

α).Οι κορύνες είναι πράγματι επικίνδυνες κυρίως για τις μηχανές, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, όπως έχουμε διαπιστώσει και στην πόλη μας απο τις κορύνες στην Ιωλκού, Αναλήψεως, Καρτάλη,Λαμπράκη, με τα πολλά ατυχήματα που έχουν συμβεί στους δρόμους αυτούς…

β).Η << κορυνοποίηση>> αυτή της πόλης μας δεν συμβάλλει καθόλου στην ωραία αισθητική που της αρμόζει, απο τη στιγμή που οι κορύνες δεν παύουν να είναι ένα άσχημο θέαμα για μια τουριστική πόλη, όπως η δική μας.

γ).Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη του Βόλου, αλλά και ειδικότερα στην οδό Δημητριάδος, έχει μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, λόγω της οικονομικής κρίσης,Λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, αλλά και των εξόδων που βαρύνουν τα νοικοκυριά, η κίνηση έχει μειωθεί κατά πολύ, κάτι που μπορεί ο κάθε πολίτης να διαπιστώσει απο μόνος του…

Καταρχήν στην περιοχή μας δεν υπάρχει καμιά νέα μελέτη για το κυκλοφοριακό, ούτε κάποια επικαιροποιημένη, για να μπορεί η Δημοτική Αρχή να επικαλεστεί. Βασίζονται σε μια μελέτη του 1996!

Την ίδια ώρα, στην Αθήνα παραδείγματος χάριν, μελέτες παρουσιάζουν εντυπωσιακά στοιχεία που όλα συγκλίνουν πως συγκριτικά με το 2009 ο μέσος χρόνος διαδρομών στην Αθήνα μειώθηκε έως και κατά 60% τις ώρες αιχμής και κατά 20% τις υπόλοιπες ώρες, ενώ η κίνηση των ΙΧ περιορίστηκε κατά τουλάχιστον 30%.

Και αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασαν οι υπεύθυνοι του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής σε ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα τις «Μεταφορές σε περιόδους οικονομικής στενότητας»…

δ).Η δημοτική μας Αστυνομία απαριθμεί περίπου σαράντα άτομα, ενώ ένας μικρός αριθμός απο αυτούς είναι επιφορτισμένοι με τη αστυνόμευση της Δημητριάδος. Η Δημοτική Αρχή ισχυρίζεται ότι θα απελευθερώσει τα άτομα αυτά τοποθετώντας κορύνες, ξεχνώντας όμως ότι σε λίγο καιρό θα τοποθετήσει στην βόρεια πλευρά της Δημητριάδος παρκόμετρα, άρα θα αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να απασχολεί ξανά Δημοτικούς Αστυνόμους…

Επιπροσθέτως, δεν βλέπουμε την Δημοτική Αστυνομία να ασχολείται και ουσιαστικά στην καταπολέμηση του παρεμπορίου στους κεντρικούς δρόμους της πόλης αλλά και στις λαικές Αγορές , για να δικαιολογήσουμε εν μέρει την πρόθεση να μην απασχολείται κανείς Δημοτικός Αστυνόμος στην αστυνόμευση των δρόμων απο αυτοκίνητα…

ε). Οι κορύνες θα αποτελέσουν σημαντικό πλήγμα στην εμπορική αγορά της Δημητριάδος. Σε μια εποχή που τα καταστήματά μας κλείνουν λόγω της οικονομικής κρίσης, η ανεργία σκαρφάλωσε στο 27%, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να κλείσουν εμπορικά καταστήματα λόγω των…κορυνών, όπως συνέβη στην Λαμπράκη και στην Καρτάλη…Το γεγονός ότι πολλοί Βολιώτες αναγκάζονται να κατέβουν στο κέντρο με το αυτοκίνητό τους, οφείλει να προβληματίσει την Δημοτική Αρχή του Βόλου. Είναι απλώς μια …συνήθεια των πολιτών να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο παντού ή φταίνε και άλλοι παράγοντες, όπως η τιμή των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων, τα ακριβά ιδιωτικά πάρκινγκ, το πάρκινγκ της Φιλελλήνων που εδώ και χρόνια δεν φτιάχνεται, κ.λ.π.

Εν κατακλείδι , θεωρώ ότι η τοποθέτηση κορυνών και στην Δημητριάδος, όχι μόνο δε θα προσφέρει κάτι το ουσιαστικό στο λιγοστό πλέον << κυκλοφοριακό >> πρόβλημα, αλλά θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας στα εκεί εμπορικά καταστήματα, ενώ ταυτόχρονα θα θέτει διαρκώς την υγεία των συμπολιτών μας σε κίνδυνο….

Μπορεί επίσης να σας αρέσει