Μεσογειακή, διαλειμματική ή παλαιολιθική δίαιτα;


Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2020, 13:21

Ζήσης Ψάλλας

Οι υπέρβαροι είδαν οφέλη για την υγεία τους και απώλεια βάρους ακολουθώντας τη μεσογειακή δίαιτα, τη διαλείπουσα νηστεία και την παλαιολιθική δίαιτα, αν και η τήρηση των πλάνων μειώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια μιας μονοετούς μελέτης που διεξήχθη από ερευνητές του University of Otago.

Η διαλείπουσα νηστεία, κατά την οποία οι συμμετέχοντες περιορίζουν την πρόσληψη ενέργειας στο 25% της συνήθους διατροφής τους (500 θερμίδες για τις γυναίκες και 600 θερμίδες για τους άνδρες) σε δύο αυτοεπιλεγμένες ημέρες την εβδομάδα, οδήγησε σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους από τις άλλες δίαιτες. Η μεσογειακή διατροφή βελτίωσε επίσης τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

H επικεφαλής συγγραφέας Δρ. Melyssa Roy είπε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως για μερικούς ανθρώπους η μεσογειακή, η διαλειμμαιτκή ή η παλαιολιθική δίαιτα μπορούν να είναι «υγιείς, ευεργετικοί τρόποι για να τρώνε».

Και πρόσθεσε: «Αυτή η εργασία υποστηρίζει την ιδέα ότι δεν υπάρχει μια ενιαία ‘σωστή δίαιτα’, υπάρχει μια σειρά επιλογών που μπορεί να ταιριάζουν σε διαφορετικούς ανθρώπους και να είναι αποτελεσματικές. Δόθηκαν διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές στην αρχή της μελέτης και στη συνέχεια συνεχίστηκαν οι δίαιτες στον πραγματικό κόσμο. Περίπου οι μισοί από τους συμμετέχοντες εξακολουθούσαν την ίδια διατροφή μετά από ένα χρόνο και είχαν βιώσει βελτιώσεις στους δείκτες υγείας».

Η μεσογειακή διατροφή ενθαρρύνει την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ψωμιών ολικής αλέσεως και σιτηρών, οσπρίων, ξηρών καρπών, σπόρων και παρθένου ελαιολάδου με μέτρια ποσότητα ψαριών, κοτόπουλου, αυγών και κόκκινου κρέατος.

Η παλαιολιθική δίαιτα αποτελείται κυρίως από μη επεξεργασμένα τρόφιμα δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ζωικών πρωτεϊνών, ξηρών καρπών και προϊόντων καρύδας. 

Οι περισσότεροι από τους 250 συμμετέχοντες (54%) επέλεξαν τη διαλειμματική νηστεία, το 27% επέλεξε τη μεσογειακή διατροφή και το 18% την παλαιολιθική διατροφή. Μετά από 12 μήνες, η μεσογειακή διατροφή είχε το καλύτερο ποσοστό διατήρησης, με το 57% των συμμετεχόντων να συνεχίζει. Το αντίστοιχο ποσοστό για τη διαλειμματική νηστεία ήταν 54% και για την παλαιολιθική διατροφή ήταν 35%..

Μετά από 12 μήνες, η μέση απώλεια βάρους ήταν 4,0 κιλά για όσους επέλεξαν τη διαλειμματική νηστεία, 2,8 κιλά για τη μεσογειακή διατροφή και 1,8 κιλά για τη παλαιολιθική δίαιτα. 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει