Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στην Ελλάδα – Δείτε τιμές, χαρακτηριστικά αλλά και εντυπώσεις


Του Γιώργου Παλληκάρη

Το best seller της Subaru και συνώνυμο της κορυφαίας τετρακίνησης, Forester, δεν χρειάζεται συστάσεις. Αποτελεί ένα από τα πιο ικανά οχήματα και ίσως το μοναδικό που μπορεί να αντιμετωπίζει άσφαλτο και χώμα με την ίδια άνεση. Η νέα 6η γενιά του, μόλις ήρθε στην Ελλάδα και εμείς ταξιδέψαμε μέχρι την Ακράτα (καλεσμένοι της Πλειάδες), να το οδηγήσουμε σε αρκετά χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου αλλά και απάτητου χώματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέο, μοντέρνο και επιβλητικό

Η νέα γενιά του Subaru έχει 4.670χλστ. μήκος (+30χλστ.) με μεταξόνιο στα 2.67μ. και ακόμα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό. Φυσικά η εταιρία δεν άλλαξε το γνωστό σχεδιαστικό DNA του μοντέλου, αλλά όπως ήταν φυσικό το προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, έτσι ώστε το μοντέλο να δείχνει από μακριά Forester, ενώ από κοντά να αποκαλύπτει νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Έτσι ξεχωρίζει πλέον από τις πιο καθαρές γραμμές, την μεγαλύτερη κάθετη πλατιά μάσκα και τα πλήρως επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα δύο τμημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πίσω μέρος, τα ψηλά τοποθετημένα φώτα, ενώνονται σε μία μαύρη φάση, η οποία μεγαλώνει και την αίσθηση πλάτους του οχήματος. Θα λέγαμε πως το Subaru Forester δείχνει περισσότερο ως ένα μικρό αμερικάνικο SUV παρά ως ένα μεγάλο ευρωπαϊκό, όντας ιδιαίτερα επιβλητικό αλλά και ψηλό (1.730χλστ.)

Μάλιστα διατίθεται σε 11 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις, με τις Sapphire Blue Pearl, River Rock Pearl και Gashmere Gold Opal, να είναι καινούργιες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εσωτερικό που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον

Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα του οδηγού, μπαίνεις στην ανανεωμένη καμπίνα και κατευθείαν το μάτι σου πέφτει στην κάθετη οθόνη αφής 14 ιντσών. Μία οθόνη με εύχρηστο μενού, που δεν χρειάζεσαι χρόνο εξοικείωσης, όμως θα μπορούσε να έχει λίγο ταχύτερη απόκριση στις εντολές. Παράλληλα ο οδηγός αντικρίζει έναν αναλογικό πίνακα οργάνων, ο οποίος φιλοξενεί μία μικρή οθόνη ανάμεσα στα όργανα, για να προσφέρει τις βασικές πληροφορίες στον οδηγό.

Η καμπίνα έχει όμορφη ατμόσφαιρα και είναι ιδιαίτερα φωτεινή από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας ενώ η συναρμογή δείχνει εξαιρετικά ανθεκτική σε βάθος χρόνου.

Χάρη όμως στο μεταξόνιο των 2.670χλστ. και οι 5 επιβάτες έχουν εντυπωσιακό χώρο για πόδια και κεφάλι. Παράλληλα ο χώρος αποσκευών (ανοίγει και με κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα) έχει χαμηλό κατώφλι και μεγάλο μέγεθος στα 508λτ. Δυστυχώς κάτω από το δάπεδο του δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.

Υβριδικό με 136 άλογα

Κάτω από το μεγάλο και υπερυψωμένο καπό του νέου Forester, υπάρχει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος eboxer 2λιτρος κινητήρας, απόδοσης 136 ίππων και 182 Nm ροπής. Όντας για πρώτη φορά εξηλεκτρισμένος, διαθέτει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 16.7 ίππων και 66 Nm ροπής, ενώ την ισχύ διαχειρίζεται ένα στάνταρ αυτόματο CVT Lineartronic κιβώτιο ταχυτήτων και το πολυτάλαντο σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης της Subaru. Ένα σύστημα που συνοδεύει εδώ και χρόνια το μοντέλο, το οποίο έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω, κάνοντας το μοντέλο ακόμα πιο ικανό off road. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το όχημα των 1.717 κιλών, φτάνει τα 100χλμ./ώρα από στάση σε 12.2 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188χλμ./ώρα.

Νέα γενιά του συστήματος EyeSight

Το σύστημα εξοπλίστηκε με μια ευρυγώνια μονοσκοπική κάμερα που αναγνωρίζει δίτροχα, οχήματα και πεζούς σε μια ευρύτερη περιοχή γύρω από το όχημα από τη στερεοσκοπική κάμερα. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί και ένα μπροστινό ραντάρ, με αποτέλεσμα τη βελτίωση στην απόδοση αναγνώρισης του EyeSight. Έτσι στη λίστα με τις λειτουργίες που συνοδεύουν το νέο Forester θα βρείτε: Pre-Collision Braking System, Front Pre-Collision Braking, Front Warning, Emergency Pre-Collision Sttering, Adaptive Cruise control, Lane Centring Control, Emergency Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed System, High Beam Assist, Support System for driver abnormality, Digital Multiview monitor και LED cornenring lamps.

Από τα παραπάνω ξεχωρίζει ιδιαίτερα το σύστημα, το οποίο εάν η εσωτερική κάμερα αντιληφθεί πως ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται μετά από αρκετές προειδοποιήσεις, το όχημα αυτόματα επιβραδύνει και ακινητοποιείται στην λωρίδα του, ενώ υπάρχει πλέον και αερόσακος ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό (10 συνολικά).

«Καταπίνοντας» ασφάλτινα αλλά και χωμάτινα χιλιόμετρα

Γράψαμε πάνω από 350χλμ. με το νέο Subaru Forester και έχουμε να πούμε πως το μοντέλο, πήρε την γνωστή συνταγή που το έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, και την έκανε ακόμα καλύτερη. Αρχικά οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, δίνουν στον οδηγό εκπληκτική περιφερειακή ορατότητα, μαζί με την υψηλή θέση οδήγησης. Στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει στρωτά και γραμμικά, με το βουητό από το CVT κιβώτιο να έχει περιοριστεί αισθητά και να φτάνει ελάχιστα στην καμπίνα, ενώ σε χαμηλές ταχύτητες κίνηση, μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις. Εκεί όμως που το Forester είναι για χειροκρότημα, είναι στο χώμα.

Είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι σε μία αρκετά απαιτητική κατηφορική χωμάτινη διαδρομή, όπου η συμμετρική τετρακίνηση, σε συνδυασμό με τις εμπρός πίσω κάμερες και το σύστημα X-Mode (Χιόνι-χώμα-λάσπη), πραγματικά κάνουν το Forester να μην σταματάει πουθενά. Μαζί με τα 220χλστ. απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης (20.4 μοίρες), διαφυγής (25.7 μοίρες) και ράμπας (20.9 μοίρες), το αυτοκίνητο βλέπει γκρεμό και τον κατεβαίνει σα να κινείται στον Κηφισό.

Μεγαλύτερη απόδειξη η παραπάνω φωτογραφία όπου δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα σε απότομη χωμάτινη κατηφόρα, να βρει απόλυτη πρόσφυση ακόμα και με τον ένα τροχό, 30πόντους στον αέρα.

Στο ταμείο

Το νέο υβριδικό Subaru Forester ξεκινά από τα 45.920 ευρώ, μία τιμή που είναι ομολογουμένως τσιμπημένη. Όμως απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι συνειδητοποιημένοι, και ψάχνουν ένα γνήσιο Made in Japan μοντέλο που να πηγαίνει παντού και να προσφέρει έναν συναισθηματικό δεσμό που δεν έχουν πλέον τα περισσότερα νέα μοντέλα.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει