Ο «Έμμισθος Αγαπητικός» και το μικροαστικό χαρέμι του

[ad_1]


Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2020, 15:41

«The Bachelor»: Η Δυσφήμιση ΚΑΙ τού Ανδρικού ΚΑΙ τού Γυναικείου Φύλου.

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος φαίνεται συμπαθής τύπος

(λέω «φαίνεται», αλλά δεν υπογράφω κιόλας).

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος φαίνεται ευγενικός τύπος

(λέω «φαίνεται», αλλά δεν υπογράφω κιόλας).

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος φαίνεται εξαιρετικά εμφανίσιμος άντρας

(αυτό το υπογράφω, ‘

διότι -όπως έλεγε εύστοχα κι ο Όσκαρ Ουάϊλντ-

η Ομορφιά είναι σημαντικότερη από την Ευφυΐα,

διότι η Ομορφιά δεν χρειάζεται αποδείξεις).

 

Η Ομορφιά, λοιπόν, πιστοποιεί τον εαυτό της άμα τη εμφανίσει·

η καλοσχηματισμένη μορφή είναι αυταπόδεικτη διαπίστωση

και δεν απαιτεί την οποιανδήποτε περαιτέρω τεκμηρίωση.

Ως εκ τούτου,

ο Παναγιώτης Βασιλάκος είναι αναμφισβήτητα ένας όμορφος άντρας,

που όμως

-αν κρίνουμε με βάση την επιλογή του

να γίνει το κεντρικό πρόσωπο στο πρόσφατο «The Bachelor»-

απέχει από το δικαίωμα να χαρακτηριστεί «ωραίος».

Και εξηγώ τι εννοώ, ευθύς αμέσως…

 

Το επίθετο «Ωραίος» έλκει την ετυμολογία του από την «Ώρα»·

ως εκ τούτου,

η αρχική-αρχαία σημασία αναφερόταν σε οτιδήποτε γίνεται στην ώρα του.

Ως εκ τούτου, ο «Ωραίος» είναι ο «Ώριμος».

 

Αν συγκρίνουμε τις έννοιες «Όμορφος» και «Ωραίος»,

θα διαπιστώσουμε -μέσα από αναρίθμητα παραδείγματα-

ότι ο Ωραίος υπερέχει και απέχει παρασάγγας από αυτά που πρεσβεύει ο Όμορφος.

 

Ο Ωραίος δεν είναι απαραιτήτως Όμορφος,

ο Όμορφος δεν είναι απαραιτήτως Ωραίος,

αλλά δεν είναι ετούτη η δομική διαφορά τους.

Το στοιχείο που δύναται να κάνει χαώδη την απόσταση ανάμεσα στους δύο,

είναι η Ευφυΐα·

ο Ωραίος είναι πάντοτε Ευφυής,

ενώ ο Όμορφος είναι συχνά Ανόητος

(όποιος όμορφος είναι ευφυής και όχι ανόητος,

αναβαθμίζεται αυτομάτως στον προσδιορισμό «Ωραίος»).

 

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος,

αυτός ο φαινομενικά συμπαθής κι ευγενικός τύπος,

αυτός ο εξαιρετικά εμφανίσιμος και όμορφος άντρας,

εμείωσε δραματικά τον εαυτό του δεχόμενος να είναι ο «Bachelor»

και τώρα περιφέρεται

μετά τής -κατά τ’ άλλα, συμπαθέστατης- κοκκινομάλλας παλλακίδας του,

τηρώντας κατά γράμμα τούς όρους τού συμβολαίου που προθύμως υπέγραψε.

Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μία σειρά…

 

Προσωπικώς,

δεν επικρίνω, ούτε και αμφισβητώ τα συναισθήματα τού περί ου ο λόγος·

ακόμη κι αν ισχύουν οι φήμες

που λένε ότι ήδη έχει χωρίσει από την κοπέλα που επέλεξε ως «νικήτρια»  

και πως βρίσκεται πλέον σε σχέση με άλλην πρώην συμμετέχουσα,

δεν αλλάζει ιδιαιτέρως η Ουσία

(απλώς, ενισχύεται έτι περαιτέρω η επιχειρηματολογία που θα αναπτύξω).

 

Η Ουσία, λοιπόν, βρίσκεται στο Κίνητρο.

Ποια ήταν τα κίνητρα που οδήγησαν τον Παναγιώτη Βασιλάκο στο «The Bachelor»;

 

Ο -πάλαι ποτέ ποδοσφαιριστής σε άσημες ομάδες- Βασιλάκος,  

ο οποίος, εκτός από το μόντελινγκ, ασχολείται επί πέντε χρόνια με το «Real Estate»

(τουλάχιστον, έτσι εδήλωνε ο ίδιος μέσα από την εν λόγω εκπομπή τού «Alpha»)-

το 2017 είχε παρατήσει ΚΑΙ το μόντελινγκ, ΚΑΙ τις μεσιτείες,

προκειμένου να συμμετάσχει στο ριάλιτι επιβίωσης «Nomads» που προέβαλλε ο «ΑΝΤ1».

Θεμιτό; Απολύτως θεμιτό.

 

Όμως,

από τότε είχε αφήσει αρνητικές και αντιφατικές συμπεριφορές ως παρακαταθήκη·

η παράλογη και αλαζονική απαίτησή του για αλλαγή των κανόνων τού παιχνιδιού,

η σχετική διένεξή του με τον παρουσιαστή τού «Nomads», τον Γρηγόρη Αρναούτογλου,

και -πάνω απ’ όλα-

ο επιχειρηματολογικά διάτρητος τρόπος

με τον οποίο είχε προσπαθήσει να δικαιολογήσει την οικειοθελή αποχώρησή του

(ισχυριζόμενος ότι οι αντίπαλοί του είχαν περισσότερη ανάγκη να παρέμεναν στο παιχνίδι),

απετέλεσαν «καμπανάκια» στα αφτιά των τηλεθεατών.

Κάποιον λάκκο είχε η φάβα με αυτόν τον τύπο…

 

Και μετά, εν έτει 2020, ήρθε το «The Bachelor».

 

Τι οδηγεί έναν εξαιρετικά εμφανίσιμο και όμορφο άντρα

στην αναζήτηση τού έρωτα μέσα από ένα μικροαστικό και «στημένο» ριάλιτι;

Σίγουρα όχι η απεγνωσμένη ανάγκη του να βρει γυναίκα

και -κατ’ επέκτασιν- να βρει τον έρωτα.

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος

δεν ήταν κάποιος απελπισμένος που έψαχνε για να ζευγαρώσει με γυναίκα,

αλλά σίγουρα ήταν κάποιος απελπισμένος που έψαχνε να ζευγαρώσει με τη Δημοσιότητα.

 

Ο ίδιος διατεινόταν αδιαλείπτως και απολύτως εμφατικά

ότι είχε αρχές από το σπίτι του κι από την οικογένειά του.

Καμία αντίρρηση·

μπορεί οι γονείς του να τον ανέθρεψαν με τις σημαντικότερες αξίες,

αλλά το «The Bachelor» μόνο αρχές, αξίες και ιδανικά δεν προήγαγε.

 

Όχι, δεν είμαι πουριτανός·

θα προτιμούσα ένα ριάλιτι

που εντίμως, ευθέως και ειλικρινώς θα πραγματευόταν το «Swinging» και τις παρτούζες,

παρά αυτό το ψεύτικο, στημένο, υποκριτικό και μικροαστικό συνονθύλευμα

που καμωνόταν ότι απεθέωνε τον Έρωτα.

 

Το «The Bachelor» ήταν -και είναι- η Δυσφήμιση ΚΑΙ τού Ανδρικού ΚΑΙ τού Γυναικείου Φύλου,

ο «Bachelor» είναι ένας έμμισθος «αγαπητικός»

που χρησιμοποιεί ένα οικειοθελές χαρέμι γυναικών χωρίς αυτοεκτίμηση,

προκειμένου να πουλήσει την προσωπική του μόστρα

και να διατυμπανίσει την αρρενωπότητά του.

 

Ο Παναγιώτης Βασιλάκος επέλεξε να γίνει «Έμμισθος Αγαπητικός»,

έχοντας -ως «χαρέμι» του- 22 γυναίκες που ερίσαν’ για την καρδιά του.

Επί τής ουσίας και επί τής πραγματικότητας,

το «The Bachelor» είναι ο Απόλυτος Ευτελισμός τού Έρωτα·

ναι μεν δεν προβλήθηκαν σκηνές που να μάς παραπέμψουν σε «τσόντα»,

αλλά η χειρότερη «τσόντα» είναι ο «Σικέ Έρωτας».

 

Όλα λειτουργού(σα)ν βάσει σεναρίου·

στημένες ατάκες, στημένοι διάλογοι, στημένα φιλιά.

Από τη μία,

οι θηλυκοί μνηστήρες, οι θηλυκοί «Πάρηδες»,

να διαγκωνίζονται στις τετριμμένες δηλητηριώδεις ατάκες

και στις θλιβερά κακοπαιγμένες σκηνές αμοιβαίου μίσους μεταξύ τους,

και από την άλλη,

η αρσενική «Πηνελόπη», η αρσενική «Ωραία Ελένη»,

το πολυπόθητο «Μήλον τής Έριδος».

 

Σε αυτό το ιδιότυπο και μικροαστικό «Μονοπρόσωπο Γαμπροπάζαρο»,  

ο Παναγιώτης Βασιλάκος έβαλε φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του

κάτω από έννοιες με αρνητικό πρόσημο:

Ακκισμός, Βαυκαλισμός, Ναρκισσισμός, Ατενσιονχοριλίκι.

 

Το «The Bachelor» δεν αποτελεί de facto τηλεοπτική ξευτίλα ως «θέαμα»·

αν μάς συστηνόταν ως «Παρωδία Έρωτα», ως κωμική σειρά,

ή έστω ως ερωτική κομεντί με στοιχεία αυτοσατιριζόμενης γυναικείας υστερίας

και αυτοδιακωμωδούμενου ανδρικού φανφαρονισμού,

όλα θα ήταν μια χαρά.

Όμως, η όντως εξαιρετική παραγωγή τής συγκεκριμένης εκπομπής,

ήταν αδύνατο να περιέσωζε τα προσχήματα,

διότι έχουμε να κάνουμε με concept

που αποτελεί κοινό μυστικό ότι στηρίζεται στο Σενάριο·

ήτοι, στο Ψέμα και στον Κάλπικο Εντυπωσιασμό

(μην ξεχνάμε ότι φτάσαμε να δούμε

μέχρι και -επιεικώς αμφιλεγόμενα- «ατυχήματα» με άλογο και με όχημα).

 

Το δομικό πρόβλημα τού «The Bachelor» είναι,

ότι συστήνεται ως κάτι που δεν είναι.

Από την αρχή λάθος, δηλαδή.

 

Ένας άντρας, 22 γυναίκες.

Μία καραμπινάτα φαλλοκρατική ιδέα,

που στηρίζεται μεν σε αρχετυπικά ένστικτα,

αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι ο διασυρμός τους·

τα θηλυκά μαζεύονται γύρω από το ισχυρό αρσενικό

για λόγους που άπτονται τής αναπαραγωγικής διαδικασίας

και τής διαιώνισης τού Ανθρωπίνου Είδους με δυνατούς απογόνους,

αλλά το μόνο που μένει στο τέλος είναι η Απέλπιδα Δημοσιότητα.

 

Εν κατακλείδι,

το «The Bachelor» ήταν, είναι και θα είναι ένα τηλεοπτικό μηρύκασμα,

όπου το Συναίσθημα χάνει την κυρίαρχη θέση του

και αντικαθίσταται από το «Φαίνεσθαι»·

διόλου τυχαίο ότι το ζευγάρι τού τελικού,

ο Παναγιώτης Βασιλάκος και η κοκκινομάλλα Νικόλ,

υποχρεούνται βάσει συμβολαίου να διατηρούν την «Εικόνα τού Ζευγαριού»

για διάστημα τριών μηνών από τη λήξη τού κατ’ επίφασιν «ριάλιτι».

 

Ναι, αναμφίβολα ο Έρωτας ανάμεσα σε δύο ανθρώπους μπορεί να προκύψει οπουδήποτε.

Όμως, το βέβαιο είναι ότι ο Έρωτας ουδέποτε προκύπτει κατά παραγγελίαν.

 

Το κίνητρο

«Θα πάρουμε τα φραγκάκια μας, θα πάρουμε τη δημοσιότητά μας,

και συνάμα ένας ολόκληρος μηχανισμός

-και δη,

ο μηχανισμός ενός από τούς μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς τής χώρας-

θα μάς στηρίζει, θα μάς προβάλλει, θα μάς προωθεί…»,

είναι συνθήκη οπορτουνισμού και ΔΕΝ δύναται να παραγάγει έρωτα,

όσο κι αν ενεργοποιηθούν ο Εγκλεισμός και η Αυθυποβολή.

 

Ως εκ τούτων,

τα (όποια) αληθινά συναισθήματα θα φανούν όταν πέσουν τα φώτα

και όταν λήξουν οι δεσμευτικοί όροι ενός συμβολαίου

που επιβάλλει την «Εικόνα τού Έρωτα».

 

Μέχρι τότε, ας αρκεστούμε να παρακολουθούμε με ειρωνικό μειδίαμα,

αυτό το «γκομενιλίκι πολυτελείας» με πρωταγωνιστή τον Παναγιώτη Βασιλάκο·

το «The Bachelor» ήταν ένα επαγγελματικό βήμα,

μια ιδιότυπη επαγγελματική εκδοχή τού «Friends with Benefits»

για τον εξαιρετικά εμφανίσιμο άντρα από τη Μάνη,

ο οποίος εδέχθη να γίνει «Τηλεοπτικός Αγαπητικός» για τα money.

 

Οποία εκπληκτική σημειολογία·

ο τόπος καταγωγής σου

να είναι ομόηχος με την αγγλική λέξη που μαρτυρά το κίνητρό σου:

Από τη Μάνη, για τα Money.

 

Το λες και «Αυτοεκπληρούμενη Προφητεία»!

 

Ο Υπο-Κοσμικός

[ad_2]

Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει