Ποια ασανσέρ πολυκατοικιών θα είναι παράνομα μετά την 1/1/2025


Σε αγωνία βρίσκονται χιλιάδες διαχειριστές και ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και επαγγελματικών χώρων σε πολυκατοικίες, καθώς στις 31 Δεκεμβρίου λήγει η νέα προθεσμία για την πιστοποίηση των ασανσέρ, ενώ η «ποινή» για τους εκπρόθεσμους ανέρχεται στα 1.500 ευρώ.

Η ΠΟΔΙΜΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ενώ με επιστολή της προς τη Γενική Γραμματέα Βιομηχανίας Βίκυ Λοΐζου ζητά νέα ετήσια παράταση της προθεσμίας, αυτή τη φορά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ομοσπονδία των ιδιοκτητών τονίζει ότι η οικονομική αδυναμία πολλών διαχειριστών πολυκατοικιών σε συνδυασμό με τη γραφειοκρατική καθυστέρηση στη λειτουργία του «Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων» και την πολυαναμενόμενη αναθεώρηση της σχετικής ΚΥΑ, έχουν οδηγήσει την κατάσταση σε αδιέξοδο.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι ανελκυστήρες πρέπει να ελέγχονται από διαπιστευμένους φορείς για την ασφαλή λειτουργία τους και να εκδίδεται σχετικό πιστοποιητικό. Στην πραγματικότητα, όμως, πολλοί παλιοί ανελκυστήρες και ειδικότερα όσοι έχουν τοποθετηθεί πριν από το 2005, δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές και είναι εν δυνάμει επικίνδυνοι για τους χρήστες. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε χιλιάδες παλιές πολυκατοικίες που υπάρχουν στην Αθήνα αλλά και σε όλη τη χώρα.

Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί πολλές παρατάσεις, με την τελευταία να λήγει στο τέλος του Δεκεμβρίου 2024. Ωστόσο πολλοί ιδιοκτήτες αμελούν είτε αδυνατούν οικονομικά να συμμορφωθούν, ενώ και οι διαχειριστές των πολυκατοικιών δεν είναι σε θέση να καλύψουν το κόστος πιστοποίησης και εκσυγχρονισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες από επαγγελματίες του χώρου των ανελκυστήρων, το κόστος για τον έλεγχο και τις αναγκαίες επισκευές ξεκινά από μερικές χιλιάδες ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 10.000 ευρώ για τους παλιότερους ανελκυστήρες.

Στη σχετική επιστολή της, η ΠΟΜΙΔΑ ζητά:

1. Νέα ετήσια παράταση, για να συμμορφωθούν οι ιδιοκτήτες με τις απαιτήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2. Άμεση λειτουργία του «Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων», το οποίο, αν και έχει νομοθετηθεί, ακόμα δεν λειτουργεί, παρότι θα διευκόλυνε τις καταχωρήσεις και τις πιστοποιήσεις.

3. Αναθεώρηση της ΚΥΑ για τις πιστοποιήσεις, με κλιμακωτές προθεσμίες ανάλογα με το έτος κατασκευής των ανελκυστήρων, ώστε η διαδικασία να γίνει πιο δίκαιη και εφαρμόσιμη.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει