Πώς βάζουμε μπροστά μια πετρελαιοκίνητη μοτοσυκλέτα Hayes-DT M1030-M1


του Δημήτρη Διατσίδη

Πετρελαιοκίνητη (diesel) μοτοσυκλέτα; Ναι υπάρχουν και πετρελαιοκίνητες (diesel) μοτοσυκλέτες, ελάχιστες άλλα υπάρχουν.

Μια από αυτές είναι η Hayes-DT M1030-M1, μια ειδικά διασκευασμένη στρατιωτική μοτοσυκλέτα, με βάση την Kawasaki KLR650, που χρησιμοποιούσαν οι Αμερικάνοι Πεζοναύτες μέχρι πριν λίγα χρόνια.

Το θέμα είναι ότι μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα diesel έχει τουλάχιστο διπλάσια συμπίεση από ότι η αντίστοιχη με βενζινοκινητήρα, αν υπολογίσουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι μονοκύλινδρο 600 κ.εκ τότε καταλαβαίνουμε ότι η εκκίνηση του δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση.

Στο παρακάτω βίντεο ο ιδιοκτήτης αυτής της, πρώην στρατιωτικής, Hayes-DT M1030-M1 μοτοσυκλέτας που καίει JP8* Diesel μας εξηγεί τη διαδικασία εκκίνησης.

Η διαδικασία είναι: πρώτα ανοίγουμε τον κεντρικό διακόπτη και ελέγχουμε να έχει νεκρά στο κιβώτιο, μετά τραβάμε το μοχλό του αποσυμπιεστή, για να κατεβάσει τη συμπίεση του κινητήρα και να μπορέσει να τον γυρίσει η μίζα.

Στη συνέχεια περιμένουμε να ζεσταθούν οι προθερμαντήρες του αέρα, μετά πατάμε το μπουτόν της μίζας και αφού ο κινητήρας πάρει μερικές στροφές κλείνουμε τον αποσυμπιεστή και voilà ο κινητήρας λειτουργεί!

Από ότι βλέπουμε είναι μια διαδικασία που ξεφεύγει αρκετά από αυτά που ξέρουμε και θα λέγαμε ότι πέρα από μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία θέλει και ειδική εκπαίδευση αλλά και χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Βέβαια το πλεονέκτημα της τυποποίησης στα καύσιμα, όλα τα άλλα στρατιωτικά οχήματα καίνε diesel, και η εξαιρετικά μικρή κατανάλωση  2,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με σταθερή ταχύτητα 95 χιλιομέτρων, υπερκαλύπτουν τα όποια μειονεκτήματα ειδικά στη συγκεκριμένη χρήση.

*JP8 είναι η ονομασία του στρατιωτικών προδιαγραφών πετρελαίου κίνησης που χρησιμοποιούν οι Αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει