Στην πίστα της Suzuka οι προβολείς της F1 για το 3ο Grand Prix της χρονιάς


Του Περικλή Χαλάτση

Το «τσίρκο» της F1 βρίσκεται και πάλι στην Ασία. Μετά την Κίνα η F1 «μετακόμισε» στην Ιαπωνία για τον 3ο αγώνα της χρονιάς.  Οι ομάδες που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχουν τώρα στρέψει την προσοχή τους στην McLaren που κέρδισε τους δύο πρώτους αγώνες και βρίσκεται στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα με 78 βαθμούς. Η Mercedes ακολουθεί με 57 βαθμούς και η Red Bull με 36. Από 17 βαθμούς έχουν η Williams και η Ferrari που πρέπει να βρίσκεται σε πανικό.

 

Τα πλάνα της ιταλικής ομάδας πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα ήταν άλλα αφού με την παρουσία του L. Hamilton οι προβλέψεις ήταν τελείως διαφορετικές. Θα μου πείτε νωρίς είναι αλλά…

Το 2024 η τότε ισχυρή ομάδα της Red Bull έκανε το 1-2 στην πίστα της Suzuka με πρώτο τον Max Verstappen και δεύτερο τον Sergio Perrez. Στην 3η θέση είχε τερματίσει η Ferrari με τον Carlos Sainz.

Οι δύο πιλότοι της McLaren, ο Norris και ο Piastri έχουν καλή ψυχολογική κατάσταση και θα προσπαθήσουν την Κυριακή (6 Απριλίου) να εκμεταλλευτούν την υπεροχή της ομάδας τους για μια ακόμη νίκη.

Η πίστα της Suzuka έχει μήκος 5.807 km και οι αγωνιζόμενοι στους 53 γύρους θα καλύψουν 307.471 km. H Suzuka είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στο καλεντάρι της F1 με διάταξη σχήματος οκτώ.

Γι αυτό η Pirelli επέλεξε την πιο σκληρή τριάδα γομών. Ένα μεγάλο μέρος της πίστας, από την έξοδο του τελευταίου σικέιν μέχρι το τέλος του πρώτου τομέα, έχει ανακατασκευαστεί. Η πίστα περιλαμβάνει στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας, μερικές από τις οποίες είναι παρατεταμένες, όπως οι δύο πρώτες μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Και εκεί γίνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση των ελαστικών.

Η πίστα βρίσκεται στην περιφέρεια Μίε και ανήκει στην Honda. Το εργοστάσιο της Σουζούκα, που χτίστηκε το 1960, είναι ένα από τα κύρια εργοστάσια της Honda στην Ιαπωνία.

Η πίστα με τις 18 στροφές βρίσκεται στην περιφέρεια Μίε και ανήκει στην Honda. Το εργοστάσιο της Σουζούκα, που χτίστηκε το 1960, είναι ένα από τα κύρια εργοστάσια της Honda στην Ιαπωνία.

Φέτος, υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις σε σχέση με πέρυσι, με αλλαγές σε κερμπ και περιοχές διαφυγής. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι στη στροφή 9, όπου το μονό κερμπ έχει αντικατασταθεί από ένα υψηλότερο διπλό κερμπ, και έχει γίνει αντικατάσταση του συνθετικού γρασιδιού με χαλίκι σε διάφορες στροφές.

Σύμφωνα με την Pirelli από τις τρεις γόμες, η C1 είναι αυτή που μοιάζει περισσότερο με την έκδοση του 2024 αλλά είναι πιο σκληρή γόμα της γκάμας του 2025. Η C2 και ειδικά η C3, έχουν υποστεί αλλαγές όσον αφορά στην απόδοση, όντας πιο μαλακές, από πέρυσι.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι ομάδες θα διαχειριστούν την κατανομή των ελαστικών τους κατά τη διάρκεια των τριών ελεύθερων δοκιμών, καθώς προσπαθούν να βρουν την καλύτερη ρύθμιση για τα μονοθέσιά τους, με έμφαση στη στρατηγική του αγώνα.

Την Παρασκευή 4 Απριλίου το Practice 1 θα ξεκινήσει στις 05.30 ώρα Ελλάδος ενώ στις 09.00 θα ακολουθήσει το Practice2.

Την επομένη, Σάββατο 5 Απριλίου θα γίνει στις 05.30 το Practice 3 και στις 09.00 θα ξεκινήσουν οι χρονομετρημένες δοκιμές για την Pole Position.

Την Κυριακή, 6 Απριλίου στις 09.00 το πρωί θα ξεκινήσει το 3ο Grand Prix της χρονιάς.

Τον αγώνα μπορείτε να τον παρακολουθήσετε σε απευθείας μετάδοση από τα συνδρομητικά κανάλια του Ant1+ και το F1 TV Pro. Ετεροχρονισμένα στις 16:30 ο αγώνας θα μεταδοθεί από το ελεύθερο κανάλι του Ant1.

 

Η Pirelli έχει επίσης κάτι νέο να προσφέρει αυτό το Σαββατοκύριακο. Στο βάθρο της Σουζούκα, όπως συνέβη και στη Μελβούρνη και στη Σαγκάη, οι οδηγοί θα φορέσουν ένα καπέλο ειδικής έκδοσης, σχεδιασμένο από τον Denis Dekovic και εμπνευσμένο από την κουλτούρα της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Το καπέλο είναι μέρος μιας συλλογής που παράγεται από την Pirelli Design, η οποία αποτελείται από 14 διαφορετικές εκδόσεις για τα 24 Grand Prix του ημερολογίου και πωλείται στην ειδική πλατφόρμα (https://store.pirelli.com).



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει