Σφοδρή επίθεση ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας σε ΣΥΡΙΖΑ για RDF και ΑΓΕΤ

“Η απάντησή μας στους λαϊκιστές και τους υποκριτές είναι να εφαρμοστεί ο νόμος που εμείς ψηφίσαμε και τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Παρακολουθούμε άναυδοι το τελευταίο χρονικό διάστημα, ένα ενορχηστρωμένο επικοινωνιακά, αλλά και επικίνδυνο για τους πολίτες του Βόλου, παιχνίδι εντυπώσεων από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ αλλά και άλλους πολιτικούς εθελοντές που, εντελώς ανεύθυνα, παραπληροφορούν την κοινωνία του Βόλου.

Από την μία, η ταυτόχρονη ανακίνηση του θέματος από την εφημερίδα “ΑΥΓΗ” για το Αλιβέρι και την εκδίκαση στο ΣτE, παρόμοιου θέματος και από την άλλη, αν θυμηθούμε ότι το 2012, ο τώρα Πρωθυπουργός είχε ανακηρυχθεί τότε, επίτιμος Δημότης Αλιβερίου, καταλαβαίνουμε, γιατί η Χώρα αυτή δεν θα ζήσει ποτέ με αυτήν την Κυβέρνηση, ούτε δίκαια Ανάπτυξη, αλλά, δυστυχώς, ούτε δίκαιο Περιβάλλον.

Διαφωνούμε δε, κάθετα με την δημοσιοποίηση συναντήσεων με Υπουργούς και Υφυπουργούς, δημιουργώντας εύλογες ανησυχίες στην κοινή γνώμη, στις επιστημονικές κοινότητες, στις περιβαλλοντικές και οικολογικές οργανώσεις, για να ικανοποιήσουν, δυστυχώς, ένα ελάχιστο κομματικό τους ακροατήριο, αντί να έρθουν εδώ επιθεωρητές του Υπουργείου, να πραγματοποιήσουν αυτοψία και να ενημερώσουν επίσημα, τον λαό της Μαγνησίας, για το τί προτίθεται το Υπουργείο να πράξει.

Από την άλλη, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ως εποπτεύουσα αρχή, ας μας ενημερώσει για τα αποτελέσματα των ελέγχων που διαχρονικά, όφειλε και οφείλει να κάνει.

Ουσιαστικά, τί μάθαμε χθες, ότι θα εφαρμοστεί η ΑΕΠΟ του 2014, με την εξής προσθήκη, ορίζεται συνυπεύθυνη η Περιφέρεια και για την έκδοση της άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας αλλά και για συμμετοχή αυτής στους μηχανισμούς ελέγχων, χωρίς καμία διερεύνηση αν υπάρχει από μεριάς της η απαιτούμενη τεχνογνωσία και επαρκές προσωπικό.

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες στην εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ε.Ε. Αυτό αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό υποθέσεων επί παραβάσει που εκκρεμούν κατά της χώρας, πολύ συχνά σε προχωρημένο στάδιο. Τα δε πρόστιμα που επιβάλει η Ε.Ε. στην χώρα μας μεγάλα και συνεχόμενα. Η διαχείριση των αποβλήτων είναι ο τομέας όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα, με τους παράνομους χώρους υγειονομικής ταφής, τα πολύ χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης και τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Επειδή, ως ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατηγορηθήκαμε άδικα, είμαστε αναγκασμένοι να απαντήσουμε. Ως πολιτική δύναμη δηλώνουμε απερίφραστα ότι, εκπτώσεις στην Δημόσια Υγεία δεν κάνουμε, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συγκρουστούμε με συμφέροντα, ούτε κάνουμε όμως, κοινωνικές διακρίσεις σε όσους ρυπαίνουν.

Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), για το σύνολο των εγκαταστάσεων του εργοστασίου παραγωγής τσιμέντου της εταιρείας «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ», που λειτουργεί στο 5ο χλμ. Βόλου – Αγριάς, του Ν. Μαγνησίας (αρ. Πρωτ. 184437/10.01.2014), πάρθηκε μετά την σύμφωνη γνώμη όλων των διευθύνσεων του αρμόδιου Υπουργείου, αλλά και από όλες τις διευθύνσεις των συναρμόδιων Υπουργείων και κατόπιν διαβούλευσης, σεβόμενη πλήρως την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Πως έχουν, ακριβώς τα γεγονότα: Το 2014 εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το σύνολο των εγκαταστάσεων της ΑΓΕΤ.

Τότε, μεταξύ άλλων και με καθυστέρηση 25 ετών από τις ευρωπαϊκές εξελίξεις εγκρίθηκε για πρώτη φορά η αντικατάσταση μέρους του καυσίμου πετ-κοκ με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Στην απόφαση, εμπεριέχονται και όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις των Εταιρειών που αποκαλούνται φορείς εκμετάλλευσης, αλλά και του Υπουργείου, με κυριότερες, τις εξής:

1. Η παρακολούθηση των ρυπαντικών ουσιών της ατμόσφαιρας πραγματοποιείται από τον φορέα εκμετάλλευσης.
2. Ο φορέας εκμετάλλευσης μετά από αίτημα της αρμόδιας περιβαλλοντικής αρχής, υποβάλλει τις πληροφορίες που απαιτούνται για την επανεξέταση των όρων της ΑΕΠΟ συμπεριλαμβανομένων, ιδίως, των αποτελεσμάτων της παρακολούθησης των εκπομπών και άλλων στοιχείων που επιτρέπουν τη σύγκριση της λειτουργίας της εγκατάστασης με τις βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές,
3. Η εγκατάσταση και η λειτουργία του εξοπλισμού αυτόματης παρακολούθησης υπόκεινται σε έλεγχο και σε ετήσιες δοκιμές επιτήρησης
4. Για την χορήγηση περιβαλλοντικής άδειας για μονάδες αποτέφρωσης ή συναποτέφρωσης αποβλήτων θα πρέπει η απαιτούμενη ΜΠΕ, σύμφωνα με το άρθρο 10, να περιλαμβάνει εκτός των άλλων και περιγραφή των μέτρων που έχουν προβλεφθεί ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των ακόλουθων απαιτήσεων: α) ο σχεδιασμός, ο εξοπλισμός, η συντήρηση και η λειτουργία της μονάδας κατά τρόπον ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις των διατάξεων του κεφαλαίου αυτού, λαμβάνοντας υπόψη τις προς αποτέφρωση ή συναποτέφρωση κατηγορίες αποβλήτων,
5. Όλα τα αποτελέσματα της παρακολούθησης καταγράφονται, υφίστανται επεξεργασία και παρουσιάζονται κατά τρόπο ώστε η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή να έχει τη δυνατότητα να εξακριβώνει τη συμμόρφωση προς τις συνθήκες λειτουργίας και τις οριακές τιμές εκπομπών που προβλέπονται στην περιβαλλοντική άδεια.
6. Η ημερομηνία από την οποία εκτελούνται συνεχείς μετρήσεις των εκπομπών στην ατμόσφαιρα για τα βαρέα μέταλλα, τις διοξίνες και τα φουράνια, καθορίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 48 της οδηγίας 2010/75/ΕΕ.
7. Οι μονάδες αποτέφρωσης και συναποτέφρωσης αποβλήτων χρησιμοποιούν αυτόματο σύστημα που εμποδίζει την τροφοδότηση με απόβλητα στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) κατά τη φάση εκκίνησης, μέχρι να επιτευχθεί η θερμοκρασία που καθορίζεται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου ή η θερμοκρασία που ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 44 παράγραφος 1, β) οποτεδήποτε δεν διατηρείται η θερμοκρασία που καθορίζεται στην παράγραφο 2 ή η θερμοκρασία που ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 44 παράγραφος 1, γ) οποτεδήποτε διαπιστώνεται από τις συνεχείς μετρήσεις υπέρβαση οιασδήποτε οριακής τιμής εκπομπών, οφειλόμενη σε ανωμαλία στη λειτουργία ή αστοχία των συστημάτων καθαρισμού των απαερίων.
8. Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πληροφορίες, σε ηλεκτρονική μορφή, σχετικά με: α) την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, β)τα αντιπροσωπευτικά στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές και άλλες μορφές ρύπανσης, γ)τις οριακές τιμές εκπομπών και την εφαρμογή των βέλτιστων διαθέσιμων τεχνικών
9. Με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, πραγματοποιούνται, από 1ης Ιανουαρίου 2016, ετήσιες απογραφές των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου, οξειδίων του θείου και σκόνης και της θερμικής ισχύος για όλες τις μονάδες καύσης που καλύπτονται από το κεφάλαιο III της παρούσας απόφασης.
10. Με την ΑΕΠΟ ορίζεται η θέση των σημείων δειγματοληψίας ή μετρήσεων που θα χρησιμοποιηθούν από τον φορέα εκμετάλλευσης για την παρακολούθηση των εκπομπών
11. Οι χώροι των μονάδων αποτέφρωσης και συναποτέφρωσης αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένων των συναφών χώρων αποθήκευσης αποβλήτων, σχεδιάζονται και λειτουργούν κατά τρόπο ώστε να παρεμποδίζεται η μη επιτρεπόμενη από την ΑΕΠΟ και τυχαία διαφυγή ρυπαντικών ουσιών στο έδαφος, τα επιφανειακά ύδατα και στα υπόγεια ύδατα.
12. Πριν από την αποδοχή επικίνδυνων αποβλήτων στη μονάδα αποτέφρωσης ή συναποτέφρωσης αποβλήτων, ο φορέας εκμετάλλευσης οφείλει να συλλέγει τις διαθέσιμες πληροφορίες για τα απόβλητα προκειμένου να εξακριβώνει αν πληρούνται οι όροι και οι απαιτήσεις της ΑΕΠΟ, που ορίζονται στο άρθρο 39 παράγραφος 2.
13. Υπολείμματα: α. Τα υπολείμματα, όπως ορίζονται στο άρθρο 37, περιορίζονται στο ελάχιστο όσον αφορά την ποσότητα και τις επιβλαβείς ιδιότητές τους. Τα υπολείμματα ανακυκλώνονται, όπου ενδείκνυται, κατευθείαν στη μονάδα ή εκτός αυτής. β. Τα ξηρά υπολείμματα σε μορφή σκόνης, μεταφέρονται και αποθηκεύονται προσωρινά κατά τρόπον ώστε να προλαμβάνεται ο διασκορπισμός τους στο περιβάλλον. γ. Πριν επιλεγεί η μέθοδος της τελικής διάθεσης ή ανακύκλωσης των υπολειμμάτων, διεξάγονται κατάλληλες δοκιμές για τον προσδιορισμό των φυσικών και χημικών ιδιοτήτων καθώς και του ρυπογόνου φορτίου των υπολειμμάτων. Οι δοκιμές αυτές καλύπτουν το συνολικό διαλυτό κλάσμα και το διαλυτό κλάσμα βαρέων μετάλλων.

Από τότε, μεσολάβησαν τρεις τροποποιητικές αποφάσεις, που είχαν να κάνουν με την αύξηση του όγκου των αποβλήτων προς καύση, αλλά και του καθορισμού μεταφοράς των αποβλήτων προς τα Εργοστάσια, οι δύο τελευταίες πάρθηκαν από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως βλέπετε, η απόφαση προβλέπει όλες τις καταστάσεις και προλαμβάνει όλα τα ενδεχόμενα, καθιστώντας την ΑΓΕΤ, πλήρως υπεύθυνη για την λειτουργία καύσης, αλλά και το Υπουργείο, υπεύθυνο και υπόλογο στην Ε.Ε., για τον έλεγχο της σωστής λειτουργίας του Εργοστασίου και της εκπομπής των σωματιδίων που εκπέμπει αυτό σε όλα τα στάδια παραγωγής, αλλά και από την μεταφορά των αποβλήτων, μέχρι και την διασφάλιση ποιότητας των προϊόντων καύσης, ακόμα και τους περιβαλλοντικούς όρους μεταφοράς – αποθήκευσης των αποβλήτων, έως και τον καθορισμό των υπολειμμάτων καύσης, έως και στον έλεγχο του παραγόμενου προϊόντος, του τσιμέντου, εν προκειμένω. Και ερωτώνται οι υπεύθυνοι του ΣΥΡΙΖΑ, γίνανε όλα αυτά;

Η απάντησή μας στους λαϊκιστές και τους υποκριτές είναι, να εφαρμοστεί ο νόμος, που εμείς ψηφίσαμε και τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Θυμίζουμε εδώ, ότι η παραβίαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, επισύρει εξοντωτικές ποινές που φτάνουν μέχρι την παύση λειτουργίας του Εργοστασίου.

Όσον αφορά, την συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την καύση SRF/DRF, εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση, τουναντίον, επιθυμία μας όμως είναι να διεξαχθεί σε οργανωμένη, υπεύθυνη και επιστημονική βάση και ζητούμε και την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Περιβάλλοντος, στο ευαίσθητο για τους πολίτες του Βόλου, αυτό θέμα. Μια Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έχει κάνει μια σειρά από περιβαλλοντικές κινήσεις, εν μέρει σε σχέση με την κλιματική αλλαγή. Πιο συγκεκριμένα υπέγραψε το Πρωτόκολλο του Κιότο το 1998, που έχει συστήσει Σύστημα εμπορίας εκπομπών της το 2005 και σήμερα έχει συμφωνήσει να μειώσει μονομερώς τις εκπομπές της κατά 20% μέχρι το 2020. Άλλες πολιτικές της επίσης περιλαμβάνουν, το Natura 2000, ένα ευρέως διαδεδομένο και επιτυχημένο δίκτυο περιοχών προστασίας της φύσης, την καταχώριση, την αξιολόγηση και την αδειοδότηση των χημικών προϊόντων οδηγίας που απαιτούν δοκιμές ασφαλείας σε ευρέως χρησιμοποιούμενα χημικά και η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα με την διασφάλιση της ποιότητας του νερού να φτάνει τα υψηλότερα πρότυπα.

Μέχρις ότου ωριμάσει αυτή η συζήτηση και έχουμε στην διάθεσή μας αξιόλογα και χειροπιαστά στοιχεία, υπεύθυνη για την ενεργειακή πολιτική της Χώρας είναι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αν η Κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αλλάξει το πρόγραμμα πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων που εγκρίθηκε το 2014 και το εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων (όχι για το σύνολο των ρευμάτων αποβλήτων) που υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2015, αλλά και το 2016, να μας το πει. Αν το κάνει από επιλογή, να το φέρει προς διαβούλευση, αν το κάνει όμως, γιατί δεν μπορεί να εγγυηθεί ως Κράτος για την σωστή εφαρμογή των αντιρρυπαντικών τεχνολογιών στην διαχείριση των αποβλήτων, τότε αυτό δεν επιλογή, είναι κατάντια. Επιπρόσθετα, πρέπει να απαντήσει τί θα απογίνουν οι υφιστάμενες επενδύσεις που φέρουν και την έγκριση της Ευρ. Επιτροπής καθώς και από ποιά καύσιμα δύναται να αντικατασταθούν.

Θα θέλαμε να ενημερώσουμε την κοινωνία της Μαγνησίας ότι, η μετατροπή των αποβλήτων σε αξιοποιήσιμο πόρο προϋποθέτει:
– α. Πλήρη εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας για τα απόβλητα, η οποία περιλαμβάνει την ιεράρχηση των αποβλήτων· την ανάγκη να διασφαλιστεί η χωριστή αποκομιδή των αποβλήτων· τους στόχους εκτροπής από την υγειονομική ταφή, κ.λπ.
– β. Μείωση της κατά κεφαλήν παραγωγής αποβλήτων και της παραγωγής αποβλήτων σε απόλυτους αριθμούς.
– γ. Περιορισμό της ανάκτησης ενέργειας στα μη ανακυκλώσιμα υλικά και σταδιακή κατάργηση
– δ. Επένδυση στη χωριστή αποκομιδή, στη διαλογή και στην ανακύκλωση τα αμέσως προσεχή έτη.

Η βελτίωση των επιδόσεων στον τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων, η πρόληψη και η μείωση της παραγωγής αποβλήτων, καθώς και η αύξηση των ποσοστών επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης θα βελτιώσει την αποδοτική χρήση των πόρων της ελληνικής οικονομίας.

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ιστορικά καθιέρωσε την οικολογία και την πράσινη ανάπτυξη ως πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές. Το ΠΑΣΟΚ ιστορικά δημιούργησε επιχειρήσεις που και αναπτυξιακή πορεία χαράσουν και λόγο δίνουν στη κοινωνία. Έτσι και τώρα με σεβασμό στην υγιή επιχειρηματικότητα, αλλά με πάγια αρχή την προστασία της δημόσιας υγείας και της αειφορίας θα λειτουργήσουμε στο θέμα. Δεν θα παίξουμε παιχνίδια στις πλάτες των παιδιών μας στοχοποιώντας μικροπολιτικά καμία επιχείρηση, ούτε όμως θα υποθηκεύσουμε το περιβάλλον που θα ζήσουν τα παιδιά μας. Ζητούμε απλά, ένα σοβαρό και αξιόπιστο κράτος, που να λειτουργεί ως ρυθμιστική αρχή και να εγγυάται την Δημόσια Υγεία.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει