Τέλος του μήνα χωρίς στρες: Το έξυπνο πλάνο των 5 βημάτων


Η καθημερινότητα των περισσότερων ιδιωτικών υπαλλήλων περιλαμβάνει έναν άτυπο «αγώνα δρόμου» κάθε τέλος του μήνα. Ενοίκιο, λογαριασμοί, κάρτες, κοινόχρηστα, αγορές πρώτης ανάγκης και μια λίστα από υποχρεώσεις έρχονται συσσωρευμένα. Το άγχος δεν προκαλείται μόνο από το χρηματικό ύψος των υποχρεώσεων, αλλά από τον τρόπο με τον οποίο συσσωρεύονται σε μικρό χρονικό διάστημα, αφήνοντας μικρά περιθώρια για μια οικονομική – αλλά και ψυχολογική ανάσα.

 

Το καλό νέο; Δεν χρειάζεται κανείς να αποκτήσει μαγικές ικανότητες διαχείρισης χρημάτων. Χρειάζεται μόνο να εφαρμόσει ένα έξυπνο και απλό πλάνο 5 βημάτων για να οργανώσει καλύτερα τη ροή των πληρωμών του και να προγραμματίσει τις βασικές του υποχρεώσεις. Ένα πλάνο που ξεκινά με χαρτί και μολύβι ή με μία απλή εφαρμογή και μπορεί να μετατρέψει την τελευταία εβδομάδα του μήνα από πηγή άγχους σε πεδίο ελέγχου.

  1. Ξεκάθαρη εικόνα: Πότε και πόσα

Το πρώτο και πιο ουσιαστικό βήμα είναι η καταγραφή. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποσταθεροποιητικό από το να υποθέτεις τι χρήματα έχεις ή πόσα θα λάβεις και πότε. Το να γνωρίζεις με ακρίβεια ποιο είναι το καθαρό ποσό που θα εισπράξεις και πότε ακριβώς θα κατατεθεί, είναι το θεμέλιο κάθε οργάνωσης. Για παράδειγμα, η ημερομηνία καταβολής του μισθού είναι στις 30 κάθε μήνα και το ποσό είναι στα 1.000€, ενώ υπάρχει κι ένα πρόσθετο έσοδο από ενοίκιο, επαγγελματική δραστηριότητα ή απόδοση τόκων που καταβάλλεται στις 15. Οι πληροφορίες πρέπει να είναι σαφείς και καταγεγραμμένες κάπου, σε κάποιο αρχείο, σημειωματάριο ή ακόμα και εφαρμογή. Αυτό είναι και το πρώτο βήμα για να οργανωθεί ολόκληρος ο μήνας – το αρχικό κεφάλαιο βάση του οποίου θα γίνει κάθε επόμενος υπολογισμός.

  1. Κατηγοριοποίηση εξόδων: Πού πηγαίνει τι

Όλα τα έξοδα μοιάζουν αναπόφευκτα και πολλά, αν δεν υπάρχει σαφής κατηγοριοποίηση. Σε αυτό το στάδιο το εισόδημα μπορεί να χωριστεί σε βασικές ενότητες εξόδων, όπως πάγια υποχρεωτικά έξοδα (π.χ. ΔΕΚΟ, ενοίκιο κ.λπ.), εξόφληση δόσεων και καρτών, αγορά τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, μετακινήσεις, και ψυχαγωγία και προσωπικά έξοδα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να αποκτήσει πλήρη εικόνα των προτεραιοτήτων του. Ένα πολύ βοηθητικό εργαλείο που έρχεται να συμπληρώσει αυτόν τον διαχωρισμό είναι ο κανόνας 50-30-20. Σύμφωνα με αυτόν, το 50% του αρχικού κεφαλαίου θα αφορά τις βασικές ανάγκες, το 30% τα προσωπικά έξοδα και το 20% θα αποταμιεύεται ή θα καλύπτει τις δανειακές υποχρεώσεις.

  1. Συγχρονισμός πληρωμών: Όλα κοντά στην αρχή

Όσο περισσότερες και διαφορετικές είναι οι προθεσμίες πληρωμών μέσα σε έναν μήνα, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η διαδικασία της παρακολούθησής τους. Ένα από τα πιο χρήσιμα πράγματα είναι η συγκέντρωση των πάγιων πληρωμών σε συγκεκριμένες ημερομηνίες – ιδανικά κοντά στην ημερομηνία πληρωμής του μισθού. Αν, για παράδειγμα, το ενοίκιο πρέπει να κατατεθεί στις 5 του μήνα, όλες οι υπόλοιπες πάγιες χρεώσεις (λογαριασμοί, δόσεις κ.ά.), καλό θα είναι να προγραμματιστούν μεταξύ 1-10 του μήνα. Έτσι, μετά το πρώτο 10ήμερο ξεκαθαρίζει το τοπίο και τα χρήματα που απομένουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις υπόλοιπες ενότητες εξόδων. Μια ακόμη χρήσιμη πρακτική είναι ο καθορισμός των αυτόματων πάγιων τραπεζικών εντολών ή υπενθυμίσεων, για οτιδήποτε μπορεί να ξεχαστεί.

  1. Έλεγχος και ευελιξία: Μια μικρή προσαρμογή κάθε εβδομάδα

Πόσα χρήματα απομένουν αφού καλυφθούν οι βασικές υποχρεώσεις; Είναι σημαντικό να υπάρχει μια ανανεωμένη εικόνα των οικονομικών κατά τη διάρκεια του μήνα, ώστε οποιαδήποτε αναπροσαρμογή να είναι στοχευμένη. Μέσα σε έναν μήνα μπορεί να προκύψουν επιπλέον έξοδα, τα οποία δεν είχαν υπολογιστεί εξ αρχής και ο εβδομαδιαίος έλεγχος του πορτοφολιού ενισχύει την προσαρμοστικότητα με ενδεχόμενες μικρές διορθωτικές κινήσεις.

  1. Όλα σε έναν λογαριασμό: Το πραγματικό «κέντρο ελέγχου»

Διασκορπισμένες πληρωμές, διάσπαρτες καταθέσεις, συναλλαγές από διαφορετικές κάρτες δυσκολεύουν την οργάνωση του μήνα. Αν ο μισθός κατατίθεται σε μία τράπεζα που εξυπηρετεί τον εργοδότη, αλλά εσύ χρησιμοποιείς κάρτες σε άλλη και η κατάθεση του ενοικίου γίνεται σε τρίτη, η συνολική εικόνα είναι κατακερματισμένη και προκαλεί σύγχυση. Η συγκέντρωση όλων των εσόδων και εξόδων σε έναν βασικό λογαριασμό, στον οποίο διαθέτεις e-banking, κάρτες, πάγιες εντολές κ.λπ., δημιουργούν μια ξεκάθαρη εικόνα και διευκολύνουν τον προγραμματισμό όλων των προηγούμενων βημάτων.

 

Σε αυτό ακριβώς το σημείο έρχεται η υπηρεσία Salary Link από τη Eurobank. Η υπηρεσία επιτρέπει την αυτόματη μεταφορά ποσού του μισθού σου, από 750 έως και 3.000€, από άλλη τράπεζα στον λογαριασμό σου στην Eurobank . Δεν χρειάζεται να αλλάξει η τράπεζα μισθοδοσίας ή να ενημερωθεί ο εκάστοτε εργοδότης. Όλα γίνονται ψηφιακά, με ασφάλεια και χωρίς επιπλέον ενέργειες, καθώς η υπηρεσία ενεργοποιείται online μέσα από το Eurobank Mobile App ή το e-Banking σου και η μεταφορά του ποσού του μισθού σου που έχεις επιλέξει γίνεται αυτόματα κάθε μήνα. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι να έχεις ενεργοποιήσει την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation και το ποσό που θα μεταφέρεις να προέρχεται από λογαριασμό σου στην Alpha Bank, την Εθνική Τράπεζα ή την Τράπεζα Πειραιώς.

 

Με αυτόν τον τρόπο, ενοποιείς τα οικονομικά σου σε ένα σημείο, κάνεις τον προγραμματισμό σου πιο εύκολα και αποκτάς τον έλεγχο που χρειάζεσαι. Επιπλέον, αν είσαι ιδιωτικός υπάλληλος, ενεργοποιώντας την υπηρεσία Salary Link έως και τις 30/06, κερδίζεις €50 €πιστροφή στην κάρτα σου, μαζί με τα προνόμια που προσφέρει η Eurobank στους μισθοδοτούμενους πελάτες της, όπως προνομιακή τιμολόγηση σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, κέρδος στις καθημερινές συναλλαγές σας με το πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή και σημαντικές παροχές μέσα από ασφαλιστικά προγράμματα και επενδυτικά προϊόντα.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει