Τα Νέα της Πιάτσας #467
Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja είναι οι φετινοί νικητές του EKO Rally Acropolis. Ήταν άριστοι, αλάνθαστοι και με λιγότερα προβλήματα. Η εργοστασιακή ομάδα της Hyundai όταν οι Εσθονοί ανέβηκαν στο βάθρο και πανηγύρισαν. Αυτός ο Tanak μας έκανε εντύπωση που δεν έσκασε ούτε ένα χαμόγελο.
Μετά μην μου πείτε ότι φταίμε εμείς που τον αποκαλούμε «Αγέλαστο Εσθονό». Ρε τον αθεόφοβο Tanak. Αντί να πανηγυρίσει για τη μεγαλειώδη νίκη του, πήγε στον τημ μάνατζερ και του έκανε παράπονα. Του είπε οτι στην Super Stage αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Ακολούθησαν οι σαμπάνιες και οι τυπικές χειραψίες κυρίως με τον Γάλλο S. Ogier που τον έχει ώς πρότυπο του και μετά αναχώρησε για την πατρίδα του. Πρέπει ωστόσο να παραδεχθούμε ότι είναι καλός επαγγελματίες. Δεν ξέρει τι θα πεί ξεκούραση.
Παρατηρήστε τις ώρες:
Κυριακή 29/6: 17.56 Φωτογραφίες μετά την απονομή του τετραήμερου σκληρού αγώνα
Κυριακή 29/6 : 20.55 Στο αεροδρόμιο (Ελλάδα)
Δευτέρα 30/6 : 01.32 Ύπνος στο αεροπλάνο. Σε μια πολυθρόνα ούτε καν σε κρεβάτι
Δευτέρα 30/6 : 09.22 Στο γραφείο της Hyundai και αμέσως μετά φόρμες, κράνη και …δοκιμές
Σωστός επαγγελματίες. Σαν τους γιαπωνέζους. Τη λέξη ρεπό η ξεκούραση δεν την συμπεριλαμβάνουν στο λεξιλόγιο τους.
Πάμε τώρα στην οργάνωση. Σε όλο το τημ που ασχολείται με τα νέα της Πιάτσας δεν αρέσουν οι κολακείες. Όλοι κρίνουν με αυστηρότητα τα γεγονότα. Δεν είναι όμως κολακεία να πούμε ότι φέτος όλος ο μηχανισμός του EKO Rally Acropolis δούλεψε άριστα. Όλοι τους έκαναν επαγγελματική δουλειά. Άριστοι.
Και το σπουδαιότερο από όλα είναι ότι φέτος είδαμε θεατές να σέβονται τους κριτές και τους ανθρώπους που είχαν αναλάβει την ασφάλεια τους.
Ήξεραν όλοι οτι ένα λάθος θα κόστιζε μια ακύρωση της ειδικής. Φυσικά υπήρχαν και παραπτώματα αλλά ευτυχώς ήταν ελάχιστες οι περιπτώσεις που χρειάσθηκε να κληθεί η Αστυνομία.
Πάρα πολλοί θεατές έφταναν στις ειδικές από την νύκτα και μέσα στο σκοτάδι προσπαθούσαν να βρούν μια θέση χωρίς να …ξυπνήσουν αυτούς που είχαν φτάσει πριν από αυτούς.
Μιλήσαμε με ξένους συναδέλφους. Έφυγαν από την Ελλάδα με τις καλύτερες εντυπώσεις. Μας είπαν να δώσουμε συγχαρητήρια στην Ελένη Ξενάκη, υπεύθυνη του γραφείου τύπου του μεγάλου μας αγώνα. Ακούραστη και αλάνθαστη η Ελένη Ξενάκη. Δεν άφηνε ανεκπλήρωτο κανένα αίτημα των δημοσιογράφων. Η ενημέρωση μετά από κάθε ειδική πληρέστατη. Μπράβο της.
Για ακόμη μια χρονιά ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός με πλήρη δύναμη βρισκόταν σε κάθε ειδική. Οι εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Τμήματος Αθήνας του Ε.Ε.Σ εξασφάλισαν την ομαλή διεξαγωγή της εκδήλωσης, κερδίζοντας το ζεστό χειροκρότημα τόσο των θεατών όσο και των διοργανωτών για την εξαιρετικά σημαντική συμβολή τους στο φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2024. Ήταν οι πρώτοι που έφθασαν να προσφέρουν βοήθεια στον Ιορδάνη Σερδερίδη που έτρεχε με εργοστασιακό Puma. Ο Έλληνας οδηγός έπαθε θερμοπληξία και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Σάββατο.
Άτυχος ήταν ο περσινός Έλληνας πρωταθλητής Γιώργος Αμούτζας. Σε ένα γιαμ το αυτοκίνητο μετά από μια άσχημη «προσγείωση» χτύπησε με το μπροστινό τμήμα και ακολούθησαν οι τούμπες. Ευτυχώς τόσο ο συμπαθής ηθοποιός όσο και ο συνοδηγός του Ηλίας Παναγιωτούνης, δεν έπαθαν τίποτα. Κρίμα γιατί η ελληνική εταιρία που εισάγει τα Skoda στη χώρα μας ετοίμαζε μεγάλη γιορτή.
Κατά γενική ομολογία των οδηγών και παρά το γεγονός ότι οι δρόμοι δεν ήταν σπαστήρια, είχαν πολλά κλαταρίσματα.
Η Kankook που είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του WRC, έχει αρκετή δουλειά ακόμη.
Φοβερός ο Solberg. Σε κάθε ανασυγκρότηση έδινε και ένα φιλί στην κούκλα συνοδό του. Μετά επέστρεφε στο Yaris.
O Evans που προηγείται στη βαθμολογία παρά την κούραση που είχε δεν χάλαγε χατήρι στους θεατές. Έδινε αυτόγραφα και χαμογελούσε όταν το ζητούσαν να βγάλουν μια σέλφι.
Ο Fourmaux που φέτος πήρε μεταγραφή στην Hyundai κάνει σωστή δουλεια. Και το βασικότερο βοηθάει στους ομόσταυλούς του. Κάτι είδαμε και σας το λέμε. Όμως να ξέρετε ότι τη διαφορά κάνουν οι λεπτομέρειες.
Τώρα τι να πούμε για τον Καρανικόλα. Μπέρδεψε στο μέτρημα τα ελαστικά; Η συνέβη κάτι άλλο. Στην κατηγορία που τρέσει ο Καρανικόλας ο κανονισμός λέει ότι δικαιούται 26 λάστιχα για να βγάλει τον αγώνα. Κάτι λάθος πρέπει να έγινε και ο Καρανικόλας χρησιμοποίησε τέσσερα επιπλέον. Όμως -από τη στιγμή που τα ελαστικά είναι μαρκαρισμένα- η επιτροπή το επεσήμανε και για αυτή την ζαβολιά τον τιμώρησε με 8 λεπτά ποινή.
Μπράβο στον αστυνόμο Γιάννη Πλάβο και στο συνοδηγό του Χρήστο Κουζιώνη. Είναι οι πρώτοι Έλληνες του φετινού ράλλυ. Η Ελληνική Αστυνομία υποστήριξε τη συμμετοχή τους και το Skoda Fabia RS ανέβηκε τη ράμπα του τερματισμού.
Θα κλείσουμε με το μοναδικό μελανό σημείο του αγώνα. Η ειδική στο Ζάππειο καθυστέρησε σχεδόν μιάμιση ώρα. Ξέρετε γιατί; Γιατί οι νταλίκες που μετέφεραν τα αγωνιστικά από τη Λαμία στο Ζάππειο ακινητοποιήθηκαν στην εθνική οδό Λαμίας- Αθηνών. Όλη η Ελλάδα γνωρίζει το πρόβλημα. Ποιος φταίει; Ας τον βρουν οι υπεύθυνοι. Φαίνεται ότι κάποιοι δεν γνώριζαν το καθημερινό μαρτύριο των οδηγών.
Τώρα με αυτή την καθυστέρηση -ανήκουστο για αγώνα του WRC- φανταζόμαστε ότι κάτι θα κατάλαβε ο υπουργός Χ. Σταικούρας που ήταν εκεί. Το κακό είναι ότι οι τελευταίοι αγωνιζόμενοι αναγκάσθηκαν και έκαναν την υπερειδική χωρίς φώτα για αγώνα. Πάλι καλά που υπήρχαν και τα φαναράκια στο Ζάππειο.
Στο Ράλλυ Ακρόπολις σε άλλες ειδικές διαδρομές έχει πολύ σκόνη κιαι σε άλλες πολύ λάσπη. Αν δεν είχε και αυτά δεν θα ήταν Ακρόπολις.
Στο «πάρκ φερμέ» στη Λαμία υπήρχαν πολλά περίπτερα αλλά και αρκετά χάπενιγκ. Φέτος πέρασε από εκεί αρκετός κόσμος. Πολύ περισσότερος από πέρυσι.
Θα κλείσουμε όμως με ένα μπράβο. Κατά γενική ομολογία η οργάνωση στο 98% ήταν άριστη.