Το Διοικητικό Συμβούλιο της Tesla θέλει να αντικαταστήσει τον Elon Musk
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έχει αναλάβει έναν αμφιλεγόμενο ρόλο στην κυβέρνηση του προέδρου Trump ως επικεφαλής του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE), περικόπτοντας κυβερνητικά προγράμματα, απολύοντας ομοσπονδιακούς υπαλλήλους και αναγκάζοντας γενικά τους περισσότερους Αμερικανούς να έχουν ξαφνικά άποψη γι’ αυτόν. Αυτό δεν είχε ρόδινα αποτελέσματα για την Tesla, η οποία ανακοίνωσε πτώση των κερδών της κατά 71% το τελευταίο τρίμηνο στην Αμερική, καθώς και κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων παγκοσμίως.
Μετά και από τους βανδαλισμούς μοντέλων και αντιπροσωπειών Tesla, το Δ.Σ. φαίνεται έτοιμο να λάβει δράση.
Η Wall Street Journal δημοσίευσε ένα ρεπορτάζ που έλεγε ότι το διοικητικό συμβούλιο είχε αρχίσει να προσεγγίζει εταιρείες πρόσληψης στελεχών για να εντοπίσει έναν πιθανό διάδοχο του Μασκ. Αυτό θα ήταν μία έκπληξη με πολλούς επενδυτές και οπαδούς της Tesla να παραμένουν στο πλευρό του Elon, πεπεισμένοι ότι ο CEO έχει απαράμιλλο αντίκτυπο στην τιμή της μετοχής της εταιρείας.
Οι υποστηρικτές έχουν επισημάνει ότι η αξία της Tesla δεν προέρχεται τόσο από τις δραστηριότητες κατασκευής αυτοκινήτων όσο από τις κινήσεις του Musk. Υπό την ηγεσία του Μασκ, η Tesla έχει στρέψει την προσοχή της από την απλή κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε τολμηρούς ισχυρισμούς σχετικά με τεχνολογίες αυτοοδήγησης, robotaxi, τεχνητή νοημοσύνη, ακόμη και ανθρωποειδή ρομπότ. Ο Μασκ είναι επίσης ιδιοκτήτης και έχει ρόλους στην εποπτεία της Space X, της εταιρείας εξερεύνησης του διαστήματος, και της X, πρώην γνωστής ως Twitter.
Αποκαλυπτική έρευνα για την άποψη του κόσμου γύρω από την Tesla
Οι ιδιοκτήτες Tesla και τα οχήματά τους έχουν στοχοποιηθεί και τώρα παίρνουμε μια ιδέα για το πόσο διαδεδομένο είναι αυτό πραγματικά. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το 44% των ιδιοκτητών Tesla στην Αμερική, έχουν αναφέρει ότι το όχημά τους έχει υποστεί σκόπιμες ζημιές.
Αυτές οι ζημιές μεταφράζονται από κλειδιές μέχρι, συνθήματα με σπρέι, σπάσιμο τζαμιών μέχρι και σκάσιμο ελαστικών. Το μέσο κόστος των επισκευών φέρεται να είναι περίπου 1.900 δολάρια και το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έπιασε κάποιον να καταστρέφει το αυτοκίνητό του σε βίντεο. Αυτά είναι ανησυχητικά υψηλά νούμερα, αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι επρόκειτο για μια μικρή μελέτη 508 ιδιοκτητών Tesla που διεξήχθη από την Guardian Service.
Το 43% των ιδιοκτητών αναφέρουν ότι δέχονται «αγενείς χειρονομίες ή αρνητικά σχόλια από αγνώστους» και το 72% πιστεύει ότι είναι πιο πιθανό να γίνουν στόχος βανδαλισμού από ό,τι άλλοι οδηγοί. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι το 66% των ιδιοκτητών Tesla αισθάνονται άγχος όταν αφήνουν το αυτοκίνητό τους χωρίς επιτήρηση.
Δεδομένων των βανδαλισμών, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το 61% των ιδιοκτητών δήλωσε ότι τα ασφάλιστρα τους έχουν αυξηθεί. Μάλιστα το 19% των πελατών μετανιώνει για την αγορά τους, ενώ το 30% των ιδιοκτητών, δήλωσαν ότι δεν θα ξαναπάρουσαν Tesla. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία εξακολουθεί να έχει τους υποστηρικτές της και η πλειοψηφία των ιδιοκτητών (66%) θα συνιστούσε ένα Tesla σε φίλους.