«Φούρνος» 70 βαθμών Κελσίου τα αυτοκίνητα στον καύσωνα


Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ανάρτηση έκανε ο μετεωρολόγος Θοδωρής Κολυδάς, αναφορικά με τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου σε συνθήκες καύσωνα. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι 40°C , η θερμότητα που συσσωρεύεται σε μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες, η ανακλώμενη ακτινοβολία από άσφαλτο και κτήρια, καθώς και το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας, οδηγούν σε πραγματικές συνθήκες που συχνά προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τους 60–70°C σε συγκεκριμένα σημεία εντός του οχήματος.

Δείτε την ανάρτηση του Θοδωρή Κολυδά

«ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ -ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Σε συνθήκες καύσωνα, η θερμοκρασία που ανακοινώνεται επισήμως από τους μετεωρολογικούς σταθμούς —μετρημένη τυπικά σε ύψος 2 μέτρων και σε σκιερό, καλά αεριζόμενο περιβάλλον— απέχει σημαντικά από την πραγματική θερμική επιβάρυνση που βιώνει ο πολίτης μέσα στην πόλη ειδικά μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Ιδίως όταν βρισκόμαστε κοντά σε θερμαινόμενες επιφάνειες, όπως το παράθυρο ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, η θερμοκρασία μπορεί να υπερβεί κατά πολύ τις επίσημες θερμοκρασίες.

Αν θεωρήσουμε ότι η εξωτερική θερμοκρασία είναι 40°C η υπέρβαση -όπως θα διαπιστώσετε στο άρθρο – δεν είναι αμελητέα, καθώς η θερμότητα που συσσωρεύεται σε μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες, η ανακλώμενη ακτινοβολία από άσφαλτο και κτήρια, καθώς και το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας, οδηγούν σε πραγματικές συνθήκες που συχνά προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τους 60–70°C σε συγκεκριμένα σημεία του οχήματος.

Παρακάτω γίνεται διερεύνηση του θερμικού φαινομένου, που ποσοτικοποιεί τις υπερβάσεις και βοηθά στην κατανόηση των κινδύνων που ενέχει η έκθεση σε τέτοιες θερμοκρασίες τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για τη σωστή ερμηνεία των θερμοκρασιακών ενδείξεων στον αστικό ιστό».





Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει