Χρ. Μπουκώρος: Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λιμένος και ΒΙ.ΠΕ. Βόλου

Τονίζει ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. σε ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος, συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις του για τον εξορθολογισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλίας και ιδιαίτερα του τμήματος της Μαγνησίας, κατέθεσε δύο νέες ερωτήσεις προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Βόλου με τη Βιομηχανική Περιοχή, όπως και την ενίσχυση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου με την αξιοποίηση των αποσυρόμενων railbus.

Συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο βουλευτής Μαγνησίας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Βόλου με τη ΒΙ.ΠΕ. αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα των φορέων της πόλης του Βόλου. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που αναμένεται να αναζωογονήσει την υποτονική βιομηχανική περιοχή του Βόλου, εξαιτίας της έντονης αποβιομηχάνισης που υφίσταται ο Νομός τα τελευταία χρόνια της κρίσης. Η μετακίνηση προϊόντων μέσω ενός άρτιου σιδηροδρομικού δικτύου προς το λιμάνι του Βόλου και τη βιομηχανική περιοχή θα αναγάγει το Βόλο, σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη και θα καταστήσει το λιμάνι του Βόλου και πάλι, το σημαντικότερο λιμάνι στην καρδιά της κεντρικής Ελλάδας.

Είναι ανεπίτρεπτο ένα λιμάνι με τις προδιαγραφές του Βόλου και μια βιομηχανική περιοχή με υποδομές και σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις ικανές προς άμεση αξιοποίηση και εκμετάλλευση να παραμένουν ξεχασμένες από την πολιτεία. Η σύνδεση του σιδηρόδρομου με το λιμάνι και τη ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, με το υφιστάμενο δίκτυο σε συνδυασμό με τις απαραίτητες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακές μελέτες, θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στο Βόλο και σε ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα.

Επίσης, ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ζητά την αξιοποίηση των αποσυρόμενων railbus στο θεσσαλικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και συγκεκριμένα στην κεντρική γραμμή προς Αθήνα θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην απόσυρση των railbus, τα οποία με τη σειρά τους θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες του θεσσαλικού επαρχιακού σιδηροδρομικού δικτύου, αντικαθιστώντας τα υφιστάμενα παλιά τραίνα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ερώτησή του ο βουλευτής Μαγνησίας, με την ολοκλήρωση του έργου ηλεκτροκίνησης από Αθήνα μέχρι Τιθορέα και την έλευση της ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος του δρομολογίου Αθήνα- Θεσσαλονίκη, αναμένεται να επέλθει σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδιού, ανάμεσα στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας. Μέχρι σήμερα, το ηλεκτροκίνητο τραίνο που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, φθάνει μέχρι το Δομοκό και από εκεί αλλάζει μηχανή σε πετρελαιοκίνητη, συνεχίζοντας το ταξίδι για Αθήνα.

Η έλευση της ηλεκτροκίνησης και η καθιέρωσή της σε ολόκληρο το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα βελτιώσει τις συγκοινωνίες στο σύνολό τους. Ως εκ τούτου, αναμένεται να απελευθερωθούν τα railbus που εξυπηρετούν μέχρι σήμερα τις υφιστάμενες γραμμές. Η αντικατάστασή τους από την ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει απαραίτητα και την απόσυρση τους από το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Είναι σίγουρο ότι σε όλο το μήκος του σιδηρόδρομου υπάρχουν γραμμές που τα railbus θα μπορούν να εξυπηρετήσουν πολύ καλύτερα από τα ήδη υπάρχοντα παλαιωμένα τραίνα των επαρχιακών σιδηροδρομικών δικτύων. Το θεσσαλικό δίκτυο θα μπορούσε να επωφεληθεί από την αντικατάσταση των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών από τα railbus.

Πρόκειται για μια αντικατάσταση, η οποία δεν θα στοιχίσει τίποτα στο ελληνικό κράτος, αντιθέτως θα εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αποσυρόμενες αμαξοστοιχίες, αξιοποιώντας τις δυνατότητές τους. Δεν είναι δυνατόν να εκσυγχρονίζεται η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και το παράπλευρο δίκτυο να υστερεί. Επίσης, η αντικατάσταση των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη, με την την αύξηση του επιβατικού κοινού, δεδομένου ότι ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σημαντικά, σε σύγκριση με το χρόνο που απαιτείται σήμερα με τις παλαιωμένες αμαξοστοιχίες.

Τέλος, ο βουλευτής Μαγνησίας ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να εξετάσει όλες τις προτάσεις που έχει καταθέσει για τον εκσυγχρονισμό του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των συγκοινωνιών στο σύνολό τους.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει