Χρ. Μπουκώρος: Ολοκληρωμένα δρομολόγια του θεσσαλικού σιδηροδρόμου

Ζητάει με ερώτησή του ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ.

Με σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων, ο βουλευτής Μαγνησίας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος επιχειρεί να αναδείξει τα προβλήματα και να βελτιώσει τη λειτουργικότητα του θεσσαλικού σιδηρόδρομου και κυρίως του τμήματος που αφορά τη Μαγνησία και το Βόλο. Με την πρώτη ερώτηση ζητάει να πάψει ο αναίτιος ακρωτηριασμός του δικτύου με τη διακοπή της γραμμής Βόλου –Καλαμπάκας και να επανέλθει το δρομολόγιο στην ολοκληρωμένη του μορφή του.

Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση που συνυπογράφει και ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βουλευτής Τρικάλων Ν.Δ. Κωνσταντίνος Σκρέκας, τονίζονται τα εξής: «Ο θεσσαλικός σιδηρόδρομος, ιστορικά, συνέβαλλε στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας. Από την ίδρυση του ακόμα τον 19ο αιώνα υπήρξε πρότυπο κατασκευής και χρηματοδότησης. Μια από τις ιστορικές γραμμές ήταν η σύνδεση Βόλου- Καλαμπάκας. Τα τελευταία χρόνια, η συγκεκριμένη γραμμή έπαψε να λειτουργεί με συνέπεια να «ακρωτηριάζεται» ο θεσσαλικός σιδηρόδρομος και να εντείνεται η σιδηροδρομική απομόνωση του Βόλου.

Οικονομικοί παράγοντες αλλά και παράγοντες του θεσσαλικού σιδηροδρόμου με επιχειρήματα υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη σύνδεση μπορεί να αναβιώσει σήμερα, χωρίς αξιοσημείωτο οικονομικό κόστος και χωρίς επιπλέον προσωπικό. Πιο συγκεκριμένα, η αμαξοστοιχία του πρωινού δρομολογίου 590 ξεκινάει από την Καλαμπάκα με τελικό προορισμό τη Λάρισα, όπου παραμένει σε στάση για πολλές ώρες, προκειμένου να εκτελέσει το απογευματινό δρομολόγιο Λάρισα – Καλαμπάκα. Χωρίς καμία επιβάρυνση της γραμμής και των υπολοίπων δρομολογίων, χωρίς επιπλέον προσωπικό το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι εφικτό να τερματίζει στο Βόλο.

Πρόκειται για δρομολόγιο, το οποίο παρουσιάζει τουριστικό ενδιαφέρον, αφού συνδέει τους τουριστικούς προορισμούς Βόλου- Πηλίου και Μετεώρων αλλά και οικονομικό και κοινωνικό ενδιαφέρον, αφού οι ενδοθεσσκαλικές μετακινήσεις είναι αυξημένες. Επίσης, η αναβίωση του συγκεκριμένου δρομολογίου θα επανέφερε το θεσσαλικό σιδηρόδρομο σε πλήρη λειτουργία κα θα αναβάθμιζε το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου, ο οποίος εκτός από το ιστορικό και οικονομικό ενδιαφέρον διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο του ΟΣΕ στην Ελλάδα. Η Δυτική Θεσσαλία είναι ανάγκη να συνδεθεί, για προφανείς λόγους, με το μοναδικό στην περιοχή εμπορικό λιμάνι του Βόλου. Επιπλέον, ο Βόλος με τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης θα αποκτήσει χωρίς κόστος ένα ακόμη καθημερινό δρομολόγιο με το σιδηροδρομικό κόμβο της Λάρισας.

Κατόπιν τούτων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Εάν προτίθεται να εξετάσει το ενδεχόμενο της έναρξης και λειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλου – Καλαμπάκας, αποκαθιστώντας το ακρωτηριασμένο, θεσσαλικό σιδηροδρομικό δίκτυο».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει