Θέση των έξι ανεξ. Δημοτικών Συμβούλων για το πάρκινγκ στη Φιλελλήνων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:

Η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να ολοκληρώσει την εκ των πραγμάτων αδιέξοδη και αποικιοκρατικής έμπνευσης δημιουργία χώρου στάθμευσης στην οδό Φιλελλήνων ,σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Βόλου, ολοκληρώνεται σήμερα με τη λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου για τη συνέχιση του έργου με την ίδια λογική και τα ίδια χαρακτηριστικά. Η <<ειλημμένη>> απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την επαναδημοπράτηση του έργου με τη λογική παραχώρησης δημοτικής περιουσίας σε ιδιώτη ,για την ολοκλήρωση της κατασκευής και η προφανής αδιαφορία της για την εξεύρεση λύσης που θα είναι πραγματικά υπέρ των συμφερόντων των δημοτών και του Δήμου είναι κατά την άποψή μας πλήρως ασύμφορη για τον Δήμο. Η αδυναμία της και η άρνησή της να επεξεργαστεί προτάσεις και λύσεις που προτείνονται από άλλες δυνάμεις (μεταξύ των οποίων και η δική μας) που είναι ώριμες και άμεσα υλοποιήσιμες δηλώνει με το πιο ξεκάθαρο τρόπο την αδυναμία της να αντιληφθεί ακόμη και το πιο προφανές. Αυτό δεν είναι άλλο από το ότι με την εκλογή της , δύο χρόνια πριν, ο Λαός του Βόλου της ανέθεσε την υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου κι όχι την εκποίηση της περιουσίας του.

Ας έρθουμε όμως τώρα στην ουσία της επιλογής της. Θα παρακάμψουμε για λόγους ευνόητους τη κριτική μας στο τρόπο σκέψης των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών και φυσικά και της τωρινής ως προ της επιλογή να μην μελετήσει στο σύνολο της πόλης το κυκλοφοριακό, με συνέπεια να γίνονται σημειακές και αποσπασματικές παρεμβάσεις που να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν ριζικά το πρόβλημα. Ούτε θα αναφερθούμε στον τρόπο σκέψης που αντί να αποτρέπει την είσοδο οχημάτων στο κέντρο της πόλης την ενθαρρύνει, αλλά ούτε και στις προτάσεις που έχει ανάγκη η πόλη και οι συνδημότες και συνδυάζουν τα περιφερειακά Parking με τις αστικές συγκοινωνίες , την δημοτική πρωτοβουλία για mini Bus εξυπηρέτησης του αστικού κέντρου , το ολιστικά σχεδιασμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων , πεζοδρόμων κλπ.

Θα αναφερθούμε αποκλειστικά και μόνο στη πρόταση αυτή καθ’ αυτή.

Το έργο βαίνει προς δημοπράτηση με το ποσό των 2.400.000 Ευρώ. Μέσα σ’ αυτό ενυπάρχει το ανάλογο και προβλεπόμενο εργολαβικό κέρδος που είναι μεν νόμιμο αλλά επιβαρύνει τον Δήμο και άρα αναλογικά τον κάθε συνδημότη και που αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στη κατασκευή του έργου κι όχι στην μετέπειτα εκμετάλλευσή του. Το ποσό της επιβάρυνσης ανέρχεται στο ύψος των 287.100 Ευρώ. Προφανώς με τον τρόπο δημοπράτησης δεν πληρώνεται από τον Δήμο αλλά σίγουρα χαρίζεται στον ανάδοχο με έμμεσο και νομιμοφανή τρόπο.

Μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για έκπτωση του προηγούμενου εργολάβου και την εκκαθάριση του έργου, ο Δήμος είναι υποχρεωμένος για 30 χρόνια να δίνει , μετά από ανάλογη απόφαση δικαστηρίου που θα εκδοθεί, περίπου 130.000 Ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό είναι και περίπου το αντισταθμιστικό <<όφελος>> που ζητά από τον ανάδοχο η Δημοτική Αρχή.

Στο προεκτιμώμενο κόστος που περιλαμβάνεται στη πρόταση της Δημοτικής Αρχής από τα 2.400.000 Ε το ποσό που αφορά στην ανωδομή ,που υπολείπεται να κατασκευαστεί ,είναι περίπου 1.100.000 Ε συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του εργολαβικού οφέλους. Από τη δεύτερη κατηγορία προϋπολογισμού και στη κατηγορία των ηλεκτρομηχανολογικών το ποσό που αναλογεί στην ανωδομή είναι περίπου 600.000 Ε . Από τα δυο προηγούμενα συνάγεται ότι το κόστος ολοκλήρωσης του έργου ,μόνο αυτού που έχει κατασκευαστεί δηλαδή του υπογείου, και με δεδομένα που χρησιμοποιεί η Δημοτική Αρχή ,ανέρχεται στο ύψος των 700.000 Ε. Ποσό που μπορεί να μειωθεί σημαντικά αν αναλάβει ο Δήμος την όλη κατασκευή. Να θυμίσουμε ότι το υπόγειο μαζί με ένα μικρό τμήμα στο ισόγειο καλύπτουν 160 περίπου θέσεις στάθμευσης. Το τμήμα πάνω από το ισόγειο περιλαμβάνει περί τις 115 θέσεις. Δηλαδή για να λειτουργήσουν οι 160 θέσεις απαιτείται το ποσό των 700.00 Ε και για τις 115 θέσεις το ποσό των 1.700.000 Ε.

Αν λοιπόν ,όπως διατείνεται η Δημοτική Αρχή ,ο Δήμος είναι εύρωστος οικονομικά , μπορεί να αποπερατώσει μόνο τον υπάρχοντα υπόγειο χώρο από μόνη της και να παραμείνει ο χώρος στην απόλυτη ιδιοκτησία και διαχείρισή της.

Αν λειτουργήσει μόνο το υπόγειο και τις τρεις θέσεις του ισογείου Parking μόνη της θα έχει το παρακάτω περίπου κοστολόγιο λειτουργίας ανά έτος.

α) ΕΣΟΔΑ: Με μέσο όρο στάθμευσης 5 ωρών ανά θέση και για 156 θέσεις με τίμημα 6,63 Ε ανα θέση ανά 5 ωρο και για 365 ημέρες έχει έσοδα 380.000 Ε περίπου. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι από στοιχεία του Δήμου που αναφέρονται στην εκκαθάριση του έργου.

β) ΕΞΟΔΑ: 1. Οφειλή που προκύπτει από την εκκαθάριση του έως τώρα έργου 130.000 Ε
2. Για τη λειτουργία του θα απαιτηθούν περίπου 6 εργαζόμενοι ( με ικανοποιητικό μισθό και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη με μικτό κόστος 1200 Ε περίπου ανά εργαζόμενο . Δηλαδή 6*1200 Ε = 85000 Ε ( στρογγυλοποιημένο)
3. Διάφορα έξοδα λειτουργίας περίπου 70.000 Ε
ΣΥΝΟΛΑ: ΕΣΟΔΑ 380.000 Ε ΕΞΟΔΑ : 285.000 Ε
ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ 95.000 Ε ΑΝΑ ΕΤΟΣ ( περίοδος απόσβεσης της επένδυσης περί τα 8 χρόνια που θεωρείται ακόμη και με δεδομένα ανθούσας οικονομίας εξαιρετικά συμφέρουσα)

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ

Το κτίριο παραμένει στη κατασκευαστική φάση που τώρα βρίσκεται ,αποπερατώνεται με ίδιους πόρους του Δήμου, δεν παραχωρείται σε κανέναν ιδιώτη και το διαχειρίζεται αποκλειστικά ο ίδιος, δίνοντας εργασία σε 6 συμπολίτες. Στο ισόγειο διαμορφώνεται πλατεία ,με χώρο πρασίνου χαμηλής βλάστησης, αποτελώντας συνέχεια του Πάρκου του Α. Κωνσταντίνου και δίνοντας <<αέρα >> στην ευρύτερη αστική περιοχή. Επιπρόσθετα στον ισόγειο χώρο, κατασκευάζεται κατάστημα περίπου 100-120 τετραγωνικών μέτρων. Στο κατάστημα αυτό θα λειτουργήσει info τουριστική υπηρεσία του Δήμου, εκθετήριο προώθησης ειδών λαϊκής και σύγχρονης τέχνης των μαθητών του ΔΙΕΚ ΒΟΛΟΥ και προβολή των δραστηριοτήτων του, ενημέρωση για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στη πόλη του Βόλου και ασχολούνται με αυτό το είδος των προϊόντων, τμήμα πώλησης σουβενίρ για επισκέπτες και μικρό κυλικείο – καφέ, που θα παρέχει υπηρεσίες μόνο στους επισκεπτόμενους τον χώρο και χωρίς να λειτουργεί ανταγωνιστικά σε παρακείμενες επιχειρήσεις – καφετέριες.

Τέλος επισημαίνουμε την τεράστια ανάγκη μελέτης συνολικά του κυκλοφοριακού της πόλης, κάτι που πραγματικά θα βελτιώσει τη ποιότητα ζωής των πολιτών που είναι και αυτοσκοπός των θεσμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης .

Μπορεί επίσης να σας αρέσει