ΑΡΘΡΟ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου: Θεμέλιο για την ανάπτυξη και το μέλλον, η επένδυση στην Παιδεία

ΑΡΘΡΟ του Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, Υποψήφιου Βουλευτή Μαγνησίας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ένας από τους τομείς στους οποίους εστιάσαμε με ιδιαίτερη προσοχή κι αίσθημα ευθύνης, είναι η Παιδεία. Έχοντας ως αρχή μας την προστασία του κοινωνικού θεμελίου της εκπαίδευσης, αλλά και τη σημασία της καθολικής πρόσβασης σε αυτή, με την ανάληψη της διακυβέρνησης το 2015, προχωρήσαμε στην αποκατάσταση πολλών από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε μέχρι τότε ο χώρος.

Για αρχή, διασφαλίσαμε την έγκαιρη και οργανωμένη έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς ελλείψεις σε βιβλία, καθώς η διανομή συγγραμμάτων ξεκινά από το προηγούμενο διδακτικό έτος, αλλά και με την τοποθέτηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, καλύπτοντας τα λειτουργικά κενά.

Προχωρήσαμε τη διαδικασία μόνιμης πρόσληψης 10.000 εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ για πρώτη φορά από το 2010 αλλά και αναπληρωτών, οι οποίοι, μόνο για το διδακτικό έτος 2018-19, ανέρχονται στις 23.000, ποσοστό αυξημένο κατά 23% εν συγκρίσει με την περσινή χρονιά. Στον ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής, οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό καλύφθηκαν, καθώς οι προσλήψεις αναπληρωτών ήταν αριθμητικά οι περισσότερες από ποτέ, ενώ ταυτόχρονα προχωρήσαμε και στην ίδρυση 40 νέων Ειδικών Σχολείων και 570 νέων τμημάτων Ένταξης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Θεσμοθετήσαμε το νέο τύπο ολοήμερου νηπιαγωγείου, καθιερώσαμε τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, πραγματοποιήσαμε προσλήψεις ψυχολόγων, αλλάξαμε το κεντρικό εξεταστικό σύστημα του Γυμνασίου, καθιερώσαμε τα σχολικά γεύματα και επαναφέραμε τους σχολικούς φύλακες.

Μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές ήρθαν και στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου αναβαθμίσαμε τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), επαναφέροντας τους 2.500 καθηγητές οι οποίοι βρίσκονταν σε διαθεσιμότητα με ταυτόχρονη ανασύσταση των 14 ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί. Εφαρμόσαμε την ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αλλά και το τέταρτο έτος μαθητείας όπου οι απόφοιτοι αναβαθμίζουν το πτυχίο τους, αποκτώντας επαγγελματική εμπειρία λαμβάνοντας το 75% του κατώτατου μισθού με πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και ένσημα. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία, θα μπορούν να αποκτήσουν περισσότερη κατάρτιση μέσω των Διετών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης, που θα λειτουργήσουν υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Θεσμοθετήσαμε εκπαιδευτικές δομές σε όλα τα σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας και δημιουργήσαμε δομές υποδοχής εκπαίδευσης προσφύγων.

Καταργήσαμε την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, θεσμοθετήσαμε την μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία όταν διορίζονται στο δημόσιο. Δώσαμε πλέον 3,5 μήνες άδεια μητρότητας, αμέσως μετά τη λοχεία στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, ή μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Αλλάξαμε τον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με σκοπό ένα δικαιότερο και πιο αντικειμενικό σύστημα για τους μαθητές.

Το πλάνο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει μια νέα αρχιτεκτονική, η οποία θα είναι ενιαία αλλά θα διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, τους φοιτητές και τους υποψηφίους.

Μέχρι το 2015 δεν υπήρχε κανένα θεσμικό πλαίσιο για την απαλλαγή των φοιτητών από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, σήμερα έχουμε ψηφίσει νόμο που έχει αυξήσει τα δωρεάν μεταπτυχιακά, έχει μειώσει τα δίδακτρα σε όσα έχουν και διασφαλίζει πως κανένας νέος δεν θα μένει εκτός μεταπτυχιακού για οικονομικούς λόγους.
Παραλάβαμε μια χώρα που είχε να διορίσει πανεπιστημιακούς δασκάλους και ερευνητές από το 2010. Σήμερα έχουμε ήδη προκηρύξει 1.650 θέσεις καθηγητών στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και 255 θέσεις ερευνητών στα δημόσια ερευνητικά κέντρα. Πραγματοποιήθηκε αύξηση της χρηματοδότησης της Έρευνας στο 1,14% του ΑΕΠ την 4ετία 2015-2019, σχεδόν 2 δις, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας. Δημιουργήθηκαν νέοι θεσμοί για την χρηματοδότηση των νέων ερευνητών και την αναίρεση του brain drain (Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ). Επιπλέον, χιλιάδες νέοι διδάκτορες έχουν τώρα τη δυνατότητα να διδάξουν έμμισθα για συγκεκριμένο διάστημα στο Πανεπιστήμιο, για να αποκτήσουν διδακτική εμπειρία. Επίσης από φέτος και μετά από δέκα χρόνια, κάθε συνταξιοδότηση μέλους διδακτικού προσωπικού θα αναπληρώνεται με νέα πρόσληψη νέων επιστημόνων.

Με την είσοδο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ.) σε μια νέα εποχή, οι ερευνητικές δομές της Θεσσαλίας και μέρους της Στερεάς, ενοποιούνται, συμβάλλοντας στην περαιτέρω αναγνώριση του πανεπιστημίου στο διεθνές ακαδημαϊκό γίγνεσθαι.

Στη Μαγνησία, το Σχέδιο Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στα Παλαιά Βόλου με την ανέγερση δύο νέων κτιριακών εγκαταστάσεων του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του Δημοσίου στη Θεσσαλία, ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ, μετατρέποντας έναν εγκαταλελειμμένο χώρο 19 στρεμμάτων σε Πανεπιστημιούπολη, αναβαθμίζοντας συνολικά τις υποδομές της πόλης και δημιουργώντας πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Η Κίτρινη Αποθήκη, ένα εμβληματικό κτίριο του Βόλου με ιστορία προσχώρησε στο δυναμικό των εγκαταστάσεων του Π.Θ. προκειμένου να αξιοποιηθεί για τη στέγαση της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και τη διεξαγωγή σημαντικής ερευνητικής δραστηριότητας στη πόλη μας με χρηματοδότηση 10 εκ. από το ΠΔΕ, μετά από παραχώρηση του κτιρίου από το Υπ. Πολιτισμού στο Π.Θ, γεγονός στο οποίο συνέβαλα με προσωπικές συναντήσεις με την Γ.Γ. του υπουργείου. Η Βαμβακουργία Βόλου που παραχωρήθηκε από το Υπ. Εργασίας στο Π.Θ. θα αξιοποιηθεί ώστε να καλυφθούν οι λειτουργικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες του, δίνοντας μια νέα πνοή στην περιοχή, μια πρωτοβουλία που στήριξα ενεργά μαζί με τους άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Αιτήματα επίσης στήριξα στο Υπουργείο Παιδείας, όπως η επίλυση του ζητήματος που προκλήθηκε σχετικά με τον τίτλο της Ειδικότητας Ιχθυολογίας του Π.Θ., έπειτα από τροποποίηση διατάξεων που αφορούσαν τα προσόντα πρόσληψης υπαλλήλων με τον τίτλο της ειδικότητας, σε δημοσίους φορείς, όπου τελικά δόθηκε λύση με νομοτεχνική βελτίωση. Ανάλογη περίπτωση, η χορήγηση αντιστοιχίας επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους κατόχους ειδικότητας ηλεκτρονικών υπολογιστικών συστημάτων, αναφορικά με την άσκηση του επαγγέλματος του ραδιοτεχνικού, όπου έχει δρομολογηθεί η επίλυσή της. Δρομολογημένη είναι και η ψηφιοποίηση του αρχείου της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, καθότι, έπειτα από συναντήσεις μου με τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής και τον Γ.Γ., ανταποκρίθηκαν ιδιαιτέρως θετικά στο αίτημα αρωγής του έργου ψηφιοποίησης και ανακοίνωσαν την πρόθεση τους να εντάξουν το έργο σε σχετικό πρόγραμμα ψηφιοποίησης, με αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού του.

Στα χρόνια της κρίσης, ο προϋπολογισμός για την παιδεία αυξήθηκε στο 2,85% του ΑΕΠ, ανατρέποντας τη συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία προέβλεπε τη μείωση του στο 1,9%.

Αυτό είναι το δικό μας σχέδιο για την παιδεία. Αυτή είναι η παιδεία για την οποία εργαστήκαμε σκληρά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Με εμπιστοσύνη στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, μία αναβαθμισμένη, δημόσια παιδεία, καθολικά προσβάσιμη, με γνώσεις και ευκαιρίες για όλους είναι μπροστά μας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει