EKO Rally Acropolis – Υπερειδική Ζάππειο: Ταχύτεροι (με ίδιο χρόνο) οι Ogier και Tanak
Του Γιώργου Παλληκάρη
Σήμερα Πέμπτη, ξεκίνησε το “Ράλλυ των θεών”, όντας η 7η από τις 14 “στάσεις” του πρωταθλήματος. Η εκκίνηση δόθηκε στο Παναθηναικό Στάδιο όπου τα αγωνιστικά παρουσιάστηκαν και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Ζάππειο για την Υπερειδική διαδρομή.
Εκεί, στις 19:30 και όχι στις 18:05 που είχε προγραμματιστεί αρχικά, ξεκίνησε το πρώτο αγωνιστικό, μπροστά σε χιλιάδες θεατές που είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς, παρά την αφόρητη ζέστη και τον καυτό ήλιο. Η διαδρομή ξεκινούσε από το άγαλµα του ∆ισκοβόλου του Μύρωνα. Τα αυτοκίνητα έστριβαν στην Βασιλέως Κωνσταντίνου και από εκεί, προς τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, για να εισέλθουν στην πλατεία του Ζαππείου, μπροστά στις κερκίδες.
Η Υπερειδική ήταν µια τεχνικά απαιτητική και απολύτως συµβολική διαδροµή 1.5χλμ. που έφερε ξανά τον αγώνα στην «καρδιά» της πρωτεύουσας, όπως είχε συµβεί το 2021 µε την υπερειδική διαδροµή στην Πλατεία Συντάγµατος.
Ο Γιώργος Αμούτζας εκκίνησε πρώτος με το Skoda Fabia Rally2 Evo με χρόνο 1:30 ακριβώς, σηματοδοτώντας ουσιαστικά και την αγωνιστική έναρξη του φετινου EKO Rally Acropolis. Στην κατηγορία Rally1 (12 συμμετοχές) ταχύτεροι όλων με ίδιο ακριβώς χρόνο 1:18.1 ήταν οι Ogier με Toyota Yaris Rally1 και Tanak με Hyundai i20N Rally1. Δείτε την κατάταξη:
Συνολικά 63 πληρώματα (από 31 χώρες) θα αγωνιστούν στις 17 συνολικά Ε.Δ. του φετινού EKO Rally Acropolis με αρκετές μάλιστα ελληνικές συμμετοχές.
Τα αγωνιστικά κατευθύνονται αυτή τη στιγμή προς το Λουτράκι, όπου αύριο στις 07:28 θα εκκινήσει το πρώτο αγωνιστικό την 2η Ειδική Διαδρομή ¨Άγιοι Θεόδωροι”.
Τι αλλαγές έχει το φετινό EKO Rally Acropolis
Το Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλλυ του 2025 συνοδεύεται από µια σειρά σηµαντικών αλλαγών, που αφορούν τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τη διεξαγωγή των αγώνων. Η πλέον καθοριστική εντοπίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων: έπειτα από δύο χρόνια, η επιτροπή Ράλλυ της FIA, σε συνεργασία µε τους κατασκευαστές, αποφάσισε την αφαίρεση της υβριδικής µονάδας από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1. Ως αποτέλεσµα, τα χαρακτηριστικά κόκκινα και πράσινα φώτα στα πλαϊνά των αγωνιστικών αυτοκινήτων -που υποδήλωναν τη λειτουργία της υβριδικής υποβοήθησης- δεν υπάρχουν πλέον.
Παράλληλα για τη διατήρηση υψηλής απόδοσης, το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων Rally1 µειώθηκε από 1.260 κιλά σε 1.180 κιλά, ενώ το στόµιο του τούρµπο περιορίστηκε στα 35 χλστ., έναντι των 36 χλστ. που ίσχυε προηγουµένως. Με αυτά τα δεδοµένα, η ισχύς φτάνει θεωρητικά τους 370 ίππους, µε τη ροπή να αγγίζει τα 470 Nm. Αξίζει να σηµειωθεί ότι, παρά τις τεχνικές διαφοροποιήσεις, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας εξακολουθούν να χρησιµοποιούν βιοκαύσιµα, σύµφωνα µε τις προδιαγραφές του WRC για τη µείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώµατος.
Η δεύτερη σηµαντικότερη αλλαγή για το WRC το 2025 αφορά τον προµηθευτή ελαστικών. Μετά από αρκετά χρόνια, η Pirelli παρέδωσε τη σκυτάλη στη Hankook, µε την κορεατική εταιρεία να αναλαµβάνει για πρώτη φορά τη συγκεκριµένη πρόκληση σε επίπεδο κορυφαίας κατηγορίας.
Παράλληλα, αλλαγές εντοπίζονται και στο σύστηµα βαθµολόγησης. Πλέον, οι βασικοί βαθµοί απονέµονται στο τέλος του αγώνα, ενώ καταργείται η επιµέρους βαθµολόγηση του Σαββάτου. Αντίθετα, εφαρµόζεται η ξεχωριστή κατάταξη της Κυριακής, µε επιπλέον βαθµούς για τις επιδόσεις της ηµέρας. Όπως και τα προηγούµενα χρόνια, παραµένει ενεργός και ο θεσµός της Power Stage, µε 5 βαθµούς να απονέµονται στον ταχύτερο και αναλογικά στους επόµενους τέσσερις. Συνολικά, το µέγιστο που µπορεί να συγκεντρώσει ένα πλήρωµα σε κάθε αγώνα ανέρχεται στους 35 βαθµούς.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το φετινό πρωτάθληµα περιλαµβάνει 14 αγώνες αντί για 13, ενώ για πρώτη φορά µετά από αρκετά χρόνια επιτρέπονται τα remote service. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, µέσα σε 20 λεπτά, το πλήρωµα και τρεις µηχανικοί έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε επισκευές, χρησιµοποιώντας µηχανικά µέρη που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου καθώς και συγκεκριµένα ανταλλακτικά που επιτρέπεται να φέρει η οµάδα service.