ΗΧΗΤΙΚΟ – Τριαντόπουλος στον Γ. Κουμιώτη: «Έτσι θα κάνουμε την Μαγνησία εμπορευματικό κόμβο με διεθνή διάσταση…»

Δεσμεύτηκε να μεταφέρει στο υπουργείο Ναυτιλίας την πρόταση του Γιώργου Κουμιώτη, για τροποποίηση ήδη υπάρχοντος επιδοτούμενου δρομολογίου, ώστε να συνδεθούν οι Β. Σποράδες με τη Λήμνο, τη Χίο και την Μυτιλήνη…

Στο Radio Marconi 96,1 F.M. και στην εκπομπή του Γιώργου Κουμιώτη, μίλησε το πρωινό της Δευτέρας ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές, Χρήστος Τριαντόπουλος, απαντώντας στον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει αναφορικά με το πακέτο της ΕΡΓΟΣΕ και την Μαγνησία,  το Εμπορευματικό Κέντρο, το Λιμάνι του Βόλου αλλά και το Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, ενώ δεσμεύτηκε να μεταφέρει στο υπουργείο Ναυτιλίας την πρόταση του Γιώργου Κουμιώτη, για τροποποίηση ήδη υπάρχοντος επιδοτούμενου δρομολογίου, ώστε να συνδεθούν οι Β. Σποράδες με τη Λήμνο, τη Χίο και την Μυτιλήνη.

Όπως εξήγησε ο κ. Τριαντόπουλος: «Είναι ξεκάθαρη η στρατηγική της κυβέρνησης και για τα δύο αυτά έργα στα οποία αναφέρεστε. Αρχικά να πούμε ότι το κομμάτι της γραμμής που συνδέει τον Αλμυρό με το Αερινό και το Λατομείο, ουσιαστικά η μελέτη χάραξης μιας νέας γραμμής, την έχει αναλάβει ο ΟΣΕ, όπως έχουμε ανακοινώσει. Άρα ουσιαστικά ο σχεδιασμός της μελέτης αυτής μιλάει για μία γραμμή η οποία θα ξεκινά από περιοχή με βιομηχανική δραστηριότητα στο κομμάτι του Αλμυρού, θα περνάει από το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, θα κατευθύνεται στο Αερινό, όπου εκεί κοντά είναι και ο χώρος του υπό εξέταση εμπορευματικού κέντρου που σας αναφέρω συνέχεια και συνδέεται με την γραμμή στο σημείο του Λατομείου. Ενώ παράλληλα η μελέτη αυτή περιλαμβάνει και τη σύνδεση της Β’ ΒΙΠΕ με την υφιστάμενη γραμμή Λάρισα – Βόλος αλλά και τη σύνδεση του σιδηροδρομικού τμήματος με το Λιμάνι του Βόλου. Αυτό είναι κάτι το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, το κόστος φαίνεται να είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο εκτιμούσαμε, θα είναι πάνω από 2,5 εκατ. τουλάχιστον η αμοιβή της Σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο οποίο έχει ενταχθεί κιόλας. Οπότε μένουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες από την πλευρά της Διοίκησης του ΟΣΕ, έτσι ώστε να γίνει διαδικασία ανάθεσης, ο διαγωνισμός, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Ο καθαρός χρόνος της εκπόνησης των σχετικών μελετών είναι κοντά στους 12 ημερολογιακούς μήνες, οπότε εκτιμούμε ότι αφού ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες, η πληροφόρηση που έχω από τον ΟΣΕ την προηγούμενη εβδομάδα είναι ότι αφού επιλυθούν μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με τη Διοίκηση του Οργανισμού, με τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει η Διοίκηση του Οργανισμού, θα ξεκινήσει η σχετική διαδικασία, άρα αφού μιλάμε για maximum 12 μήνες, τέλη του 2022, αρχές του 2023 θα έχουμε και τη μελέτη γι’ αυτή τη νέα γραμμή, η οποία θα είναι κομβικής σημασίας. Γιατί θα συνδέει επί της ουσίας το Λιμάνι με όλες της βιομηχανικές περιοχές της Μαγνησίας, το υπό εξέταση και υπό σχεδιασμό εμπορευματικό κέντρο και το πολιτικό αεροδρόμιο που και αυτό βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης ως προς την αξιοποίηση από το υπερταμείο, όπως είχαμε αναφέρει την προηγούμενη φορά.

Είναι άλλα τα έργα που έχει αναλάβει ο ΕΡΓΟΣΕ, άλλα τα έργα που έχει αναλάβει ο ΟΣΕ. Είναι διαφορετικές εταιρείες με διαφορετικό προγραμματισμό ως προς τον σχεδιασμό των έργων. Αυτό ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή. Είχαμε πει ότι το έχει αναλάβει ο ΟΣΕ αυτό, μάλιστα το είχε ανακοινώσει και ο κ. Πατέρας, ο πρόεδρος του ΟΣΕ και όχι η ΕΡΓΟΣΕ».

Εν συνεχεία και αναφερθείς στο Εμπορευματικό Κέντρο, ο κ. Τριαντόπουλος δήλωσε: «Έχουν περάσει χρόνια, εγώ ήμουν αρκετά νέος όταν συζητούσαμε για το εμπορευματικό κέντρο, για την αξιοποίηση της περιοχής στο Βελεστίνο. Ουσιαστικά δεν υπάρχει ζήτημα αντιπαράθεσης, γιατί όπως μπορεί να αναπτυχθεί κάτι στο Βόλο, μπορεί να αναπτυχθεί και στη Λάρισα, να λειτουργούμε σε ένα δίπολο. Αυτός είναι ο στόχος άλλωστε, δηλαδή να γίνει ένα κομβικό διαμετακομιστικό κέντρο της χώρας η περιοχής μας. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε ξεκινήσει πριν από το καλοκαίρι της προηγούμενης χρονιάς σχετικές συζητήσεις με τον δήμαρχο Ρήγα Φεραίου μαζί με την ΕΤΒΑ. Η ΕΤΒΑ είναι η εταιρεία όπου διαχειρίζεται επιχειρηματικά και βιομηχανικά πάρκα και στήνει τέτοιου είδους πάρκα, όπως είναι το εμπορευματικό πάρκο στο Θριάσιο για παράδειγμα που έχει εμπλακεί και εκεί. Πρόκειται για μία εταιρεία που είναι σημαντικό μέρος, ανήκει φυσικά στο Υπερταμείο, στο Δημόσιο. Άρα στη συνεργασία αυτή τί ανάθεσε ο δήμος Ρήγα Φεραίου στην ΕΤΒΑ; Ανέθεσε να κάνει μία μελέτη σκοπιμότητας, δηλαδή εάν η δημοτική περιουσία, τα δύο ακίνητα που έχει στο Αερινό και στον Αγ. Γεώργιο, που είναι αρκετά μεγάλο στον Αγ. Γεώργιο, αν λοιπόν αυτά τα δύο ακίνητα μπορούν να αξιοποιηθούν και με ποιό τρόπο; Είτε να γίνουν επιχειρηματικά πάρκα, είτε να γίνουν επιχειρηματικά πάρκα μαζί με εμπορευματικό κέντρο, ουσιαστικά να δούμε ποιά χρήση θα είναι η καλύτερη για κάθε περίπτωση ακινήτου. Έγινε φυσικά με ένα κόστος που επωμίστηκε η ΕΤΒΑ, σε συνεννόηση που είχαμε, άρα δεν επιβαρύνθηκε με κάτι ο Δήμος… Τώρα απομένει να γίνει παρουσίαση στο Βελεστίνο και το δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει προς τα ποιά κατεύθυνση θα προχωρήσει η επένδυση. Για πρώτη φορά υπάρχει κάτι που είναι χειροπιαστό. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με τον δήμαρχο, υπάρχει μία πάρα πολύ καλή διάθεση, σύμπνοια και σύγκλιση από τους δημοτικούς συμβούλους της περιοχής και γενικότερα από την περιοχή, καθώς αναγνωρίζουν ότι μια τέτοια επένδυση θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας, θα αναβαθμίσει οικονομικά την περιοχή αλλά και το ευρύτερο σχέδιο που έχουμε να εξελιχθεί η Μαγνησία σε έναν εμπορευματικό κόμβο με διεθνή διάσταση, πηγαίνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, από τη στιγμή που θα γίνει το εμπορευματικό κέντρο στην περιοχή. Γιατί σκεφτείτε θα έχουμε τρεις βιομηχανικές περιοχές, θα έχουμε το λιμάνι το οποίο κι αυτό προχωρά σε διαδικασία αξιοποίησης, θα έχουμε νέες σιδηροδρομικές υποδομές, θα έχουμε ένα αεροδρόμιο, του οποίου εξετάζουμε, υπάρχει σχετική μελέτη που εκπονείτε αυτή τη στιγμή, κατά πόσο θα μπορούσε να διευρυνθεί ουσιαστικά και η εμπορευματική δραστηριότητά του.

Τέλος και ερωτηθείς σχετικά με την αξιοποίηση του Λιμένος Βόλου, ο κ. Τριαντόπουλος είπε ότι περισσότερες εξελίξεις θα δούμε στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει