Κων. Μαραβέγιας: Η Ν.Δ. αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο με όρους αξιολόγησης, αυτονομίας και αριστείας
Διαβάστε την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:
Αυστηρή κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για τις θέσεις του στο ζήτημα της εκπαίδευσης, άσκησε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. «Το παρόν νομοσχέδιο είναι μια ευκαιρία να ξαναδιαπιστώσει ο ελληνικός λαός ποιος είναι υπέρ της συντήρησης και ποια πολιτική δύναμη δουλεύει για τη πρόοδο», τόνισε ο κ. Μαραβέγιας και επέκρινε τον ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι ούτε μια από τις επτά τροπολογίες που κατέθεσε δεν είχε σχέση με το κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου.
Μάλιστα, ο βουλευτής εξαπέλυσε προσωπική επίθεση στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα, σχολιάζοντας την υπόσχεση που έδωσε ότι αν ξαναγίνει πρωθυπουργός θα φροντίσει να μπουν ως υπεράριθμοι στα Πανεπιστήμια της επιλογής τους, όλοι όσοι δεν μπήκαν φέτος. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για τυχοδιωκτική, λαϊκίστικη λογική και «παιδαριώδη ελαφρότητα» χωρίς προηγούμενο, για να προσθέσει ότι «ο κ. Τσίπρας δεν έχει ακροατήριο γιατί, αφενός κανένας μαθητής δεν πιστεύει ότι θα τον περάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αφετέρου επειδή κανένας ψηφοφόρος δεν πιστεύει ότι του χρόνου θα είναι πρωθυπουργός».
Ο κ. Μαραβέγιας υπεραμύνθηκε των διατάξεων του νομοσχεδίου τονίζοντας ότι η κοινωνία επιζητά, όπως έδειξε και πρόσφατη δημοσκόπηση, την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με όρους αξιολόγησης, αυτονομίας και αριστείας. «Η μαζική συμμετοχή στις πρόσφατες εισαγωγικές εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία έδειξε το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παιδιών και γονιών για ένα θεσμό που πολεμήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ όσο λίγοι», όπως είπε.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι, αντίθετα από τον ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ προτάσσει την αξιολόγηση παντού. Όχι για να τιμωρήσει τους εκπαιδευτικούς ή τα σχολεία, αλλά για να βελτιώσει το αγαθό της εκπαίδευσης, της οποίας η παρεχόμενη ποιότητα δεν μπορεί να εξαρτάται από την οικονομική άνεση του γονιού. Όπως είπε, ο μόνος δρόμος για την ισότιμη πρόσβαση όλων στην ποιοτική εκπαίδευση περνά μέσα από την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
«Ως γονιός που τον Σεπτέμβριο θα έχω και τα 3 παιδιά μου στο δημόσιο σχολείο θα’θελα να δω την Ελληνική PISA να εφαρμόζεται άμεσα, όπως προβλέπει το Άρθρο 104 του νομοσχεδίου. Με μετρήσεις αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε εμείς οι γονείς να γνωρίζουμε συγκριτικά ποια είναι η θέση των δημοτικών και γυμνασίων στα οποία στέλνουμε τα παιδιά μας. Και για τα οποία σχολεία φυσικά πληρώνουμε φόρους, κάτι που επίσης είναι αδιάφορο σε κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε ο κ. Μαραβέγιας.
Επίσης, αναφέρθηκε στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων και την αποκέντρωση της λήψης εκπαιδευτικών, οικονομικών και διοικητικών αποφάσεων. Χαρακτηριστική εφαρμογή της αρχής της αυτονομίας, όπως είπε, είναι το Άρθρο 98 που επιτρέπει την αξιοποίηση σχολικών κτιρίων και εγκαταστάσεων με απλή απόφαση του οικείου Σχολικού Συμβουλίου. Στο σημείο αυτό υπενθύμισε ότι ο ίδιος είχε καταθέσει πρόσφατα στην κ. Κεραμέως κοινοβουλευτική Αναφορά σχετικά με την αξιοποίηση των σχολικών γυμναστηρίων από αθλητικούς συλλόγους, τονίζοντας ότι είναι σημαντικό τυχόν έσοδα από τέτοιες δραστηριότητες να αποδίδονται ως ένας επιπλέον πόρος στις ίδιες τις σχολικές μονάδες.
Κλείνοντας, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην υπουργική τροπολογία σχετικά με την επέκταση του οικονομικού κίνητρου για την ειδικότητα της αναισθησιολογίας και στους γιατρούς των πανεπιστημιακών κλινικών και νοσοκομείων. «Ως γιατρός θεωρώ πως πρόκειται για ένα σημαντικό οικονομικό κίνητρο, το οποίο θα λειτουργούσε εξίσου θετικά και για άλλες κρίσιμες ειδικότητες και εξειδικεύσεις, με στόχο την ευκολότερη κάλυψη κενών θέσεων ειδικευμένων και ειδικευόμενων όπου σήμερα σημειώνονται ελλείψεις», υπογράμμισε ο κ. Μαραβέγιας και πρότεινε να εξετασθεί από τα συναρμόδια υπουργεία το ενδεχόμενο παροχής του ίδιου οικονομικού κινήτρου και σε άλλους κλάδους προσωπικού του ΕΣΥ και των Πανεπιστημιακών νοσοκομείων.