Ο Στεργίου φέρνει στη βουλή τις καταστροφές στο Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου και την ανάγκη παρεμβάσεων στην πΕΟ Βόλου – Λάρισας

Διαβάστε τις δύο ερωτήσεις του βουλευτή Μαγνησίας του ΚΚΕ προς τους αρμόδιους υπουργούς, στην δεύτερη από κοινού με τον βουλευτή Γιώργο Λαμπρούλη, όπως έφτασαν στο e-Volos.gr:

Για τις καταστροφές στο Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: Για τις καταστροφές που προκάλεσαν οι έντονες βροχοπτώσεις στο δήμο Ζαγοράς- Μουρεσίου

Οι έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν το μήνα Φεβρουάριο στο δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου προκάλεσαν ανυπολόγιστες ζημιές και καταστροφές. Ο Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου έχει ήδη κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Με ευθύνη της Περιφέρεια Θεσσαλίας, των Δήμων και της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, οι καταστροφές οφείλονται στην πλήρη απουσία αντιπλημμυρικής θωράκισης και στην έλλειψη των κατάλληλων έργων και υποδομών για τη συντήρηση της εθνικής οδού, στη προχειρότητα αποκατάστασης παλαιών τμημάτων που είχαν παρουσιάσει βλάβες εδώ και είκοσι τουλάχιστον χρόνια. Ο Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου, στην κυριολεξία έχει μετατραπεί σε βομβαρδισμένο τοπίο.

Πιο συγκεκριμένα οι καταστροφές εντοπίζονται:
1. Στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, οπού υπάρχουν μεγάλες κατολισθήσεις πρανών και του οδοστρώματος κατά μήκος του εθνικού κυκλώματος Πηλίου από τα Χάνια έως τη Ζαγορά και το Χορευτό, καθώς και από το Ξουρίχτι διαμέσου Τσαγκαράδας έως τα Χάνια. Η καταστροφή της οδού σε δεκάδες τμήματα έχει προκαλέσει διακοπή της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας των σχολικών μονάδων του Δ. Ζαγοράς Μουρεσίου, λόγω αδυναμίας πρόσβασης λεωφορείου, την μετ’ εμποδίων μεταφορά των αγροτικών προϊόντων του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς και τη μη ασφαλή διέλευση των οχημάτων παρά την επίστρωση με αδρανή υλικά λόγω συνέχειας του φαινομένου της κατολίσθησης.
2. Σε κατοικίες που βρίσκονται εντός των οικισμών του Δ. Ζαγοράς Μουρεσίου οι οποίες έχουν υποστεί ολικές ή μερικές βλάβες, είναι στατικά επικίνδυνες και από μια πρώτη εκτίμηση ανέρχονται σε πάνω από 30. Σημαντικές καταστροφές υπάρχουν στον περιβάλλον χώρο πολλών κατοικιών, σε αυλές και σε κοινόχρηστους χώρους. Εκατοντάδες είναι επίσης τα πλημμυρισμένα σπίτια.
3. Στο δημοτικό και αγροτικό οδικό δίκτυο υπάρχουν εκατοντάδες κατολισθήσεις της οδού, με αποτέλεσμα την πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας. Η νέα καλλιεργητική περίοδος που ξεκινά, βρίσκει τους αγρότες να μην έχουν πρόσβαση στις καλλιέργειές τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με πλήρη καταστροφή της νέας σοδειάς, αλλά και να αδυνατούν να προβούν σε εργασίες επιδιόρθωσης.
4. Σε αγροτικές καλλιέργειες, όπου υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις πλήρη καταστροφή στο φυτικό κεφάλαιο, στα έργα υποδομής, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αγροικίες και καλύβια είναι πλέον στατικά επικίνδυνα.
5. Στην τουριστική υποδομή με πλήθος καταστροφών και αδυναμία πρόσβασης σε παραλίες. Η οδική σύνδεση του Άγιου Ιωάννη και του Χορευτού παρουσιάζει έντονες κατολισθήσεις.
6. Στα δίκτυα κοινής ωφέλειας. Σημαντικές βλάβες στην ύδρευση, το ηλεκτρικό τηλεφωνικό δίκτυο με ολόκληρα χωριά να είναι χωρίς τηλέφωνο και νερό, ενώ οι διακοπές ρεύματος να έχουν προκαλέσει πλήθος προβλημάτων σε όλη την περιοχή.

Ερωτάται ο κ. υπουργός, τι μέτρα θα λάβει προκειμένου:
1. Να αποκατασταθούν άμεσα όλες οι καταστροφές στο οδικό δίκτυο, (εθνικό δημοτικό και αγροτικό) και εντός των οικισμών και να γίνουν τα κατάλληλα αντιπλημμυρικά έργα.
2. Να καταγραφούν καταστροφές σε οικίες, αγροικίες, καθώς και αγροτικές καλλιέργειες και να υπάρξει πλήρης αποζημίωση των πληγέντων στο 100% της ζημιάς.

Ο Βουλευτής
Κώστας Στεργίου

Για την π.Ε.Ο. Βόλου – Λάρισας

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Ανάγκη παρεμβάσεων στην παλιά εθνική οδό που διέρχεται από την πολη της Λάρισας καθώς και στον δρόμο Λάρισας – Βόλου.

Το πρόσφατο δυστύχημα στη Λάρισα στη διασταύρωση της Βόλου με την παλιά εθνική οδό (σήμερα Καραμανλή) που έχασε τη ζωή της μια νέα κοπέλα, έρχεται να προστεθεί στα δεκάδες ατυχήματα, πολλά απ’ αυτά θανατηφόρα, που προκαλούνται στον συγκεκριμένο δρόμο καρμανιόλα της πόλης. Αυτά είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής που εφαρ­μόζεται όλα τα χρόνια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και τη σημερινή, αλλά και τις τοπικές αρχές, δημοτική και περιφερειακή αρχή, και της διαχρονικής ανυπαρξίας έργων υποδομής για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Είναι αποτέλεσμα της άναρχης δόμησης και ανάπτυξης της περιοχής, του σχεδίου πόλης και των χρήσεων γης που διέπονται απ’ αυτό και που είναι υποταγμένα στα συμφέροντα της επιχειρηματικής δράσης και της κερδοφορίας.
Το κάθε ατύχημα έχει πάνω του τη σφραγίδα της Ε.Ε. και των υπηρετών, των κυβερνήσεων και τοπικών αρχών, δηλαδή των δυνάμεων εκείνων που στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν αυτή την πολιτική και που σήμερα χύνουν «κροκοδείλια δάκρυα» για τα θύματά τους.

Εξάλλου είναι γνωστή η στάση τους στο χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για τα απαραίτητα έργα, όπου κατά καιρούς ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλο, ιδιαίτερα μετά από κάθε θανατηφόρο δυστύχημα. Επίσης τα ατυχήματα που προκαλούνται στο συγκεκριμένο δρόμο καρμανιόλα συνδέονται και με το ότι ο Δήμος Λαρισαίων περιστοιχίζεται από δεκάδες σταθμούς διοδίων, που λόγο του υψηλού κόστους διέλευσής τους, αναγκάζουν τους οδηγούς των Βαρέων οχημάτων να διέρχονται μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης.

Το ΚΚΕ πιστεύει ότι αυτά τα θέματα έχουν να κάνουν και με τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, την πολιτική γης συνολικότερα, «χωροταξικός σχεδιασμός για ποιον», δηλαδή είναι βαθύτατα ταξικό ζήτημα και όχι τεχνοκρατικό και συνδέεται άμεσα με τα ζητήματα της οικονομίας.

Στα πλαίσια αυτού του συστήματος, ο χωροταξικός σχεδιασμός εντάσσεται και υποτάσσεται, αντικειμενικά, στους νόμους της αγοράς, της κερδοφορίας του κεφαλαίου και των μονοπωλιακών ομίλων. Είναι άρρηκτα δεμένος με την τάση της εμπορευματοποίησης της γης, των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και ιδιωτικοποιήσεων που προωθούνται στο πλαίσιο της ΕΕ. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι όσο η γη αποτελεί εμπόρευμα στα πλαίσια της καπιταλιστικής οικονομίας, θα λύνονται ζητήματα εφαρμογής των ήδη ελλιπών σχεδίων πόλης προς την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει η κυβερνηση προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα και να υλοποιηθούν το σύνολο των αναγκαίων μέτρων και έργων για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα:
α) Να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων για μετατροπή της οδού Βόλου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, καθώς και όλα τα απαραίτητα έργα για τη μετατροπή του τμήματος της παλιάς εθνικής οδού σε αστικό δρόμο.
β) Να γίνουν άμεσα συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην περιοχή, όπως ανισόπεδες διαβάσεις πεζών, σήμανση, καλύτερος φωτισμός, πεζοδρόμια, παράκαμψη, σύνδεση παλιάς και νέας εθνικής έξω από την πόλη κτλ.
γ) Την κατάργηση των διοδίων, τη βασική αιτία που εξαναγκάζει τα βαρέα οχήματα να διέρχονται την πόλη μέσω της παλιάς εθνικής οδού Λάρισας – Βόλου.

Οι βουλευτές
Γιώργος Λαμπρούλης
Κώστας Στεργίου

Μπορεί επίσης να σας αρέσει