Silver Fox: Το μοντέλο που με 1.000άρη κινητήρα «πιάνει» τα 250χλμ./ώρα – Στα δεξιά ο οδηγός, στα αριστερά η μηχανή
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Κάθε άνοιξη, μία μικρή λίμνη της Ιταλίας γίνεται το επίκεντρο της αυτοκινητικής υπερβολής, όπου τα πιο σπάνια και εντυπωσιακά αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, συγκεντρώνονται στο ίδιο μέρος. Αυτό το μέρος είναι η Villa d’Este στις όχθες της λίμνης Como, και το περασμένο Σαββατοκύριακο η εκδήλωση προσέφερε ακριβώς το είδος του θεάματος που περιμένουν οι συμμετέχοντες.
Μαζί με παγκόσμιες πρεμιέρες, ένα από τα πιο περίεργα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 έκανε την εμφάνισή του, συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις.
Ο λόγος για το OSI Silver Fox, ένα ιδιαίτερο σύνολο που κατασκευάστηκε με έναν στόχο: να συμμετάσχει στις 24 ώρες του Le Mans το 1967. Το αυτοκίνητο προερχόταν από την Officine Stampaggi Industriali (OSI), μια μικρή ιταλική επιχείρηση που ήταν περισσότερο γνωστή για την παραγωγή αυτοκινήτων χαμηλού όγκου για μάρκες όπως η Alfa Romeo, η Ford και η Innocenti. Αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η OSI αποφάσισε ότι ήταν καιρός να βάλει το δικό της όνομα σε κάτι πιο τολμηρό, σχεδιασμένο από το μηδέν και κατασκευασμένο για το πιο δύσκολο στάδιο των αγώνων αντοχής.
Αυτό που δημιούργησε η OSI ήταν ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε περισσότερο με επιστημονικό πείραμα. Το Silver Fox σχεδιάστηκε σαν καταμαράν. Στην αριστερή πλευρά, κρυμμένος πίσω από το κόκπιτ, βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1,0 λίτρων της Renault Alpine. Για να εξισορροπηθεί το βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο οδηγός καθόταν στη δεξιά μεριά.
Η όλη ρύθμιση ήταν τόσο αντισυμβατική όσο φαινόταν, αλλά παρά το μικρό σύστημα κίνησης, το Silver Fox μπορούσε, σύμφωνα με πληροφορίες, να φτάσει τα 250χλμ./ώρα
Δυστυχώς, τα όνειρα της OSI για δόξα στους αγώνες αντοχής δεν κράτησαν πολύ. Η εταιρεία χρεοκόπησε το 1968, και το Silver Fox δεν κατάφερε ποτέ να βρεθεί στην αφετηρία του Le Mans. Μόνο ένα παράδειγμα κατασκευάστηκε ποτέ και ευτυχώς λειτουργεί ακόμα.