Σπίρτζης, Πετρόπουλος, Κρέτσος και Σταϊκούρας στο Βόλο για την Ανάπτυξη

Συμμετείχαν ως ομιλητές στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο του Ομίλου Καρεκλίδη με τη συνεργασία της 24 MEDIA, που κορυφώνεται την Κυριακή

Χρ. Σπίρτζης: Τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για ηλεκτροκίνηση και παράκαμψη Ν. Ιωνίας – Οι ξενοδόχοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για το αεροδρόμιο

Τους όρους της Ανάπτυξης στο Νομό Μαγνησίας έθεσε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο και την προτεραιότητα για την Κυβέρνηση, την οποία αποτελεί ο Σιδηρόδρομος, σε συνδυασμό και με το λιμάνι.

Ο Υπουργός επιτέθηκε στη ΝΔ για την υπόθεση της Μαρέβας Μητσοτάκη και δήλωσε πως η χώρα πληρώνει τους φορολογικούς παραδείσους που επέλεξε ένα πολιτικό σύστημα να συναλλάσσεται εδώ και χρόνια. Τόνισε επίσης πως στο παρελθόν η χώρα σχεδίαζε με ψέματα fake υποδομές.

«Οι υπουργοί είχανε ρόλο καλοχαιρέτα και τα έργα πηγαίνανε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Χρειάστηκαν 60 χρόνια για να συνδέσουνε την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη», είπε και αναφέρθηκε στα παγκοσμίως πρωτότυπα έργα του δρόμου που κλείνει για να λειτουργήσει το χιονοδρομικό του Πηλίου και του περιφερειακού στο τμήμα Λαρίσης-Κραυσίδωνα που αποτελεί επίσης μια πρωτοτυπία και ένα δείγμα για το πώς κατασκευάζονται τα έργα στην Ελλάδα.

Τα έργα πρέπει να κατασκευάζονται για να παράγουν πλούτο

«Για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία απέκτησε το Υπουργείο γενική διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών. Πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για το πώς κατασκευάζουμε τις υποδομές. Η συνήθεια για όλους ήταν να ανακοινώνονται έργα πολλά εκ των οποίων χωρίς βιωσιμότητα και στη συνέχεια να δανείζεται η χώρα για να τα κατασκευάσει χωρίς όμως κανένα σχέδιο. Τα έργα πρέπει να κατασκευάζονται για να παράγουν πλούτο , να στηρίζουν την παραγωγική ανασυγκρότηση και να στηρίζουν τις παραγωγικές δομές της χώρας. Όλα αυτά τα χρόνια η κοινωνία παιδεύτηκε από λαϊκίστικες λογικές , με ψεύτικες αρχές, ψεύτικες ιεραρχήσεις και ψεύτικες υποδομές. Πρέπει να πολεμήσουμε όλοι μαζί για να δούμε ποια έργα έχει ανάγκη η χώρα για να υποστηρίξουμε. Η Θεσσαλία είναι μια περιοχή που είναι «πλούσια» σε fake σχεδιασμό και fake υποσχέσεις. Ο Ε-65 είναι ο μόνος δρόμος στον πλανήτη που κατασκευάστηκε το μεσαίο τμήμα του. Ούτε μελέτες υπήρχαν , ούτε προϋπολογισμός.  Για να γίνει επανεκκίνηση του έργου πρέπει να γίνει επαναξιολόγηση», δήλωσε.

Είπε πως δεν θα γίνονται πλέον τμηματικά έργα, αλλά θα υπάρχουν ολιστικές θεωρήσεις. Ανακοίνωσε πως θα συνδεθεί η Εγνατία με τις τουριστικές και βιομηχανικές περιοχές και θα γίνουν επενδύσεις στον τομέα του σιδηροδρόμου στα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης.

«Φοροδιαφεύγανε σε φορολογικούς παραδείσους»

Επιτέθηκε στις εταιρείες διαχείρισης των κλήσεων των ταξί με τις οποίες δημιουργήθηκε μείζον θέμα σε όλη τη χώρα και δήλωσε πως δεν είναι εναντίον της καινοτομίας αλλά δεν μπορούσε να ανεχτεί η Κυβέρνηση εταιρείες με μετοχικά σχήματα εξωχώριες εταιρείες.

«Προχωράμε σε θεσμικές αλλαγές που δεν επιτρέπουν σε κανέναν να βάλει το χέρι στο μέλι και ξέρουμε ότι οι αλλαγές αυτές φέρνουν τριγμούς. Διαμαρτύρονται οι δήμαρχοι για τις απ΄ευθείας αναθέσεις γιατί δεν μπορούν να δίνουν 40 έργα στον ίδιο άνθρωπο», είπε.

Ο Υπουργός ανέφερε πως θα χρηματοδοτούνται μόνο βιώσιμα έργα, είπε πως γίνονται προσπάθειες με τις εταιρείες μείωσης των διοδίων  και έκανε έναν απολογισμό των κονδυλίων που έχουν διατεθεί για τα αντιπλημμυρικά της Σκοπέλου και τις μελέτες στη Μαγνησία.

«Ζήτησε ο Περιφερειάρχης να μειωθεί η φορολογία και οι ασφαλιστικές εισφορές . Πρέπει να συμβεί. Πως θα γίνει όμως αυτό όταν βλέπουμε μεγάλους επιχειρηματίες και τμήμα του πολιτικού συστήματος να έχουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό, να μην φορολογούνται και όταν τολμήσει να τα βάλει κάποιος μαζί τους να πληρώνονται ΜΜΕ. Πώς να μειωθούν οι φόροι όταν η Μαρέβα Μητσοτάκη έχει τα χρήματά της στο εξωτερικό… Γίναμε εχθροί της τεχνολογίας και της καινοτομίας όταν ανακαλύψαμε τι συνέβαινε με τα μετοχικά κεφάλαια με τις εταιρείες διαμεσολάβησης για τα ταξί. Είναι να τρελαίνεται κανείς», δήλωσε.

Τα έργα

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως η χώρα πρέπει να ξεπεράσει πολλές αγκυλώσεις , δογματισμούς και  κακές συνήθειες.

«Δεν μπορούμε σήμερα στη χώρα να συζητάμε για οδικές συνδέσεις αν δεν υλοποιηθεί πρώτα η σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο και εάν δεν σταματήσει να περνά το τρένο μέσα από τη Νέα Ιωνία. Αυτή είναι η προτεραιότητα.

Ανακοίνωσε ότι τον Ιανουάριο θα γίνει ο ενιαίος διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας.

Για την  παράκαμψη του χιονοδρομικού ολοκληρώνεται η μελέτη και θα υπογραφεί η προγραμματική για τη σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο για αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ.

Για το αεροδρόμιο ξεκαθάρισε πως οι επιχειρηματίες του τουρισμού κερδίζουν από την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη όπως είπε χαρακτηριστικά για να τον αξιοποιήσουν.

Ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Ζαφείρης ζήτησε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης για το αεροδρόμιο και ο κ. Σπίρτζης απάντησε πως εάν κατατεθεί πρόταση για το αεροδρόμιο βιώσιμη τότε θα εξεταστεί θετικά το αίτημα και θα ζητηθεί δανεισμός από την ευρωπαϊκή τράπεζα.

«Ο τουριστικός κλάδος είναι ευνοημένος από την κρίση και πρέπει να καταλάβει ότι πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη. Μας λέτε πως αν γίνει ο δρόμος , θα αναπτυχθεί το αεροδρόμιο και να υποκύψουμε στους εκβιασμούς των εταιρειών. Τίποτα δεν ισχύει.

Βάλτε το χέρι στην τσέπη, αναπτύξτε το αεροδρόμιο και αν δικαιολογηθεί η βιωσιμότητα θα δούμε το θέμα του δρόμου. Η Πάρος δεν έχει μεγάλες μονάδες όπως η Μαγνησία και δεν έχει ενδοχώρα που διαθέτει η Μαγνησία. Εκεί, πως λειτουργεί το αεροδρόμιο. Ξεπεράστε τις προκαταλήψεις, τις κόντρες και τον λαϊκισμό και προχωρήστε. Εγώ δεν μασάω τα λόγια μου», είπε.

Τέλος αναφέρθηκε στις μελέτες των κυκλικών κόμβων του Βόλου, τις μελέτες των κόμβων στην Κριθαριά και στη Χρυσή Ακτή Παναγιάς, στην παράκαμψη του χιονοδρομικού, στη μελέτη Λαρίσης-Μπουρμπουλήθρα.

Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες παράκαμψης Αγριά-Λεχώνια, αλλά δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις  και ανακοινώθηκε πως ολοκληρώθηκε και η μελέτη του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου για ήπιες χρήσεις. Υπογράφηκε επίσης η σύμβαση μεταξύ της Νίκης Βόλου και της ΓΕΟΣΕ για την αξιοποίηση του γκαράζ στη Νέα Ιωνία.

Επίσης υπογράφηκε η σύμβαση για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλος-Μηλιές. Ολοκληρώθηκε επίσης η μελέτη εισόδου της πόλης, από το ύψος της Μπουρμπουλήθρας και Κραυσίδωνα – Γορίτσα.

 

Τ. Πετρόπουλος: H εθνική σύνταξη θα αυξάνεται με την αύξηση του ΑΕΠ

Η κοινωνική ασφάλιση είναι πολύ μεγάλος βραχίονας της οικονομικής ανάπτυξης δήλωσε ο υφυπουργός κοινωνικής ασφάλισης κ. Τάσος Πετρόπουλος στο «3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο» και ανακοίνωσε πως η εθνική σύνταξη θα αυξάνεται με την αύξηση του ΑΕΠ.   Στη Θεσσαλία καταβάλλονται κάθε μήνα 311 χιλιάδες συντάξεις σε 200.000 συνταξιούχους που αντιστοιχούν σε 153 εκατομμύρια ευρώ. Στη Μαγνησία καταβάλλονται κάθε μήνα 90 εκατομμύρια ευρώ σε συντάξεις.

«Η ΝΔ θέλει να αναπτύξει την ιδιωτική ασφάλιση αλλά για μας αυτό δεν είναι επιλογή» τόνισε.

Σημείωσε πως η Κυβέρνηση άλλαξε τους δείκτες της οικονομίας που παρέλαβε και θα αλλάξουν οι ασφαλιστικές κλίμακες στα εισοδήματα από 25 έως 70 χιλιάδες ευρώ, το 2018, γιατί σήμερα υπάρχει επιβάρυνση.

«Η αντιδικία με τη ΝΔ οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε άλλο πρόταγμα πολιτικό για την κοινωνική ασφάλιση. Εμείς θεωρούμε την κοινωνική ασφάλιση σημαντικό πυλώνα της οικονομίας», ανέφερε και είπε πως επί ΝΔ έφυγαν δισεκατομμύρια στα νησιά του Παραδείσου…

«Είναι σκανδαλώδες να μιλάει ο κ. Σταϊκούρας όταν βλέπουνε τόσα γεγονότα για τη φυγή κεφαλαίων από τη χώρα. Καλύτερα θα ήταν να σιωπά» τόνισε.

Το 97% των οφειλών στην κοινωνική ασφάλιση δημιουργήθηκαν επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ανέφερε και δήλωσε πως για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας ο κ. Σταϊκούρας δεν είπε αλήθειες.

«Η χώρα βγαίνει από την κρίση και το επόμενο βήμα είναι η μείωση του χρέους. Η έξοδος από τα μνημόνια είναι γεγονός» δήλωσε.

 

Λ. Κρέτσος: Η Μαγνησία μπορεί να είναι «πρωταγωνίστρια» στον τομέα του κινηματογράφου

Στο ερώτημα αν μπορεί η Μαγνησία να μετατραπεί σε ένα σημείο του πλανήτη προσέλκυσης επενδύσεων μέσα από κινηματογραφικές παραγωγές, ώστε να εκτοξευθεί τουριστικά, η απάντηση των ομιλητών στο «3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο» ήταν θετική.

Η Κυβέρνηση ζητά να εκμεταλλευτούν οι τοπικοί φορείς  το νέο θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε για να μην χαθεί άλλη μια ευκαιρία, όπως της ταινίας MAMA mia που οδηγήθηκε στην Κροατία γιατί δεν υπήρχε κανένα πλαίσιο υποδοχής της επένδυσης με ευθύνη του Κράτους.

Ο Γραμματέας Ενημέρωσης κ. Κρέτσος δήλωσε πως άμεσα θα γίνει σύσκεψη στη Θεσσαλία με τον Περιφερειάρχη. Τόνισε ότι ήταν μια κακή ιστορία η φυγή της παραγωγής του Mama mia με ευθύνη του κράτους και των τοπικών φορέων και σημείωσε πως είναι δυνατόν πλέον η Θεσσαλία να προσελκύσει παραγωγές.

«H ανάπτυξη δεν είναι μια αφηρημένη έννοια δεν είναι μονοδιάστατή πράξη. Η ανάπτυξη μέχρι σήμερα ήταν ανισόρροπη αλλά έρχεται μια νέα κατάσταση πέρα από τα μνημόνια

Η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει μέλλον εάν δεν επενδύσει σε κλάδους που μέχρι πρόσφατα ήταν παραμελημένοι  όπως ο κινηματογράφος. Η επικοινωνία ως κλάδος δυναμώνει και ένα πολύ μεγάλο μέρος του διαδικτύου χρησιμοποιείται όχι μόνο για πληροφορία αλλά κυρίως για να βλέπει ο κόσμος βίντεο κινηματογράφο τηλεόραση.

Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί και η Ελλάδα έχει πλέον ένα σύστημα επιδότησης οπτικοακουστικής της τάξης του 25% του συνολικού κόστους για τους παραγωγούς. Το κλειδί για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να υπάρξει φιλική κουλτούρα και να αγκαλιάσουν οι Περιφέρεις αυτό το μέτρο. Είναι ένα κλάδος που δεν εξυπηρετεί μόνο οικονομικούς σκοπούς αλλά και της βελτίωσης της εικόνας μιας περιοχής. Υπάρχει μια διάσταση ακόμη που συνήθως την ξεχνάμε. Για να αλλάξει η εικόνα σου πρέπει να προσπαθήσεις και η τεχνολογία έρχεται να σου ανοίξει την αγορά» κατέληξε.

 

Χρ. Σταϊκούρας: Με τη σημερινή Κυβέρνηση δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα

Ο τομεάρχης Οικονομικών της ΝΔ κ. Χ. Σταϊκούρας εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στην Κυβέρνηση για την οικονομική πολιτική που ακολουθεί και εξαντλεί τους Έλληνες. Παρουσίασε το οικονομικό πρόγραμμα της ΝΔ για δημοσιονομική πειθαρχία στους φορείς της Κυβέρνησης, με συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού –τομέα, με ρήτρα ανάπτυξης που θα υπογραφεί με τους δανειστές, με νέα ρεαλιστικά πρωτογενή πλεονάσματα για μείωση φορολογικών συντελεστών.

«Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι  υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα, ενώ υπάρχουν ακόμα capital controls, υποχωρεί η ανταγωνιστικότητα, επιβάλλονται νέοι φόροι,  πρόσθετες περικοπές στις συντάξεις, το κατά μέσο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών συνεχίζει να συρρικνώνεται, συνεχίζονται τα “λουκέτα” στην αγορά,  η “φυγή επιστημόνων” στο εξωτερικό και η μερική απασχόληση κερδίζει συνεχώς “έδαφος”.
Σε ότι αφορά τα δημοσιονομικά υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση “θριαμβολογεί” για την υπεραπόδοση ενώ έχει υπερφολογήσει τους πολίτες.

Με τη Ν.Δ. θα προωθηθούν θεσμικές βελτιώσεις

Ανέφερε ότι με Κυβέρνηση της Ν.Δ θα προωθηθούν θεσμικές βελτιώσεις του νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία της οικονομίας με βάση και διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, θα εντατικοποιηθεί η υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου.

Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων θα προσδώσει βαθμούς ελευθερίας, που θα επιτρέψουν βελτίωση όρων  με τους δανειστές στην κατεύθυνση τόσο μείωσης των φόρων όσο και ενίσχυσης των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων.

Επίσης είπε πως θα αλλάξουν εσφαλμένες δημοσιονομικές πολιτικές που «στραγγαλίζουν» τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας και θα γίνει πραγματικότητα ένα εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας.

Έδωσε έμφαση στη δημιουργία ενός δίκαιου, αποτελεσματικού και σύγχρονου κράτους, περνώντας στην εκπλήρωση κρίσιμων ποιοτικών μεταρρυθμίσεων στη δημόσια διοίκηση με προτεραιότητα τη λειτουργική αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα, την ενίσχυση της διαφάνειας, την εξασφάλιση της ισονομίας, την αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και την εδραίωση ενός διαφανούς πλαισίου αξιολόγησης και επιβράβευσης της παραγωγικότητας.

Για τη Μαγνησία υποστήριξε πως το λιμάνι, ο τουρισμός , το αεροδρόμιο και το πανεπιστήμιο καθώς και η αγροτική παραγωγή είναι τα κλειδιά της ανάπτυξής της.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει