Stellantis: Πιθανά πρόστιμα 2.5δις. ευρώ και λουκέτα σε εργοστάσια, λόγων των νέων ορίων στις εκπομπές ρύπων


Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Νωρίτερα φέτος, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε να δοθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες περισσότερος χρόνος για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που τέθηκαν σε ισχύ το 2025. Αντί να επιτύχουν τον πρόσφατα επιβληθέντα στόχο για τον στόλο των 93,6 g/km φέτος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει τώρα να επιτύχουν αυτό το ποσοστό ως μέσο όρο σε τρία χρόνια: 2025-2027. Παρά τη παράταση, ο όμιλος Stellantis εξακολουθεί να είναι δυσαρεστημένος.

Το ευρωπαϊκό αφεντικό της εταιρείας, Jean-Philippe Imparato, ισχυρίζεται ότι ο όμιλος αυτοκινήτων κινδυνεύει να πληρώσει έως και 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για την υπέρβαση των ορίων εκπομπών, εάν η νομοθεσία δεν αλλάξει σύντομα.

Υποθέτοντας ότι η νομοθεσία θα παραμείνει αμετάβλητη, ο Imparato λέει ότι δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να «πάρει σκληρές αποφάσεις» για να αποφύγει τις κυρώσεις για τις εκπομπές ρύπων: “Είτε θα κάνουμε all in στα ηλεκτρικά… είτε σταματήσων τα ICE (οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης). Και ως εκ τούτου κλείνω τα εργοστάσια”.

Οι κανονισμοί θα γίνουν ακόμη πιο αυστηροί από το 2030, όταν ο στόχος για τις εκπομπές του στόλου θα μειωθεί περαιτέρω, από τα 93,6 g/km που είναι σήμερα στα 49,5 g/km. Μόλις πέντε χρόνια αργότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να φτάσουν τα 0 g/km, απαγορεύοντας ουσιαστικά την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Imparato δεν είναι το πρώτο στέλεχος που επισημαίνει ότι οι σκληροί κανονισμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά τα οικονομικά των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, προειδοποίησε πέρυσι ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους έως και 15 δισ. ευρώ, ενώ πριν από τη χορήγηση της παράτασης, ο επικεφαλής του τμήματος Οικονομικών και Επενδυτικών Σχέσεων του ομίλου Volkswagen, Rolf Woller, εκτίμησε ότι ο όμιλος θα αντιμετώπιζε πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ σε πιθανή αποτυχία επίτευξης των στόχων του 2025.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Αν αναγκαστούν να περιορίσουν τεχνητά την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα χάσουν πωλήσεις. Αλλά η προσφορά μεγαλύτερων κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την ενίσχυση των πωλήσεων μηδενικών εκπομπών και τη μείωση του μέσου όρου CO₂ του στόλου θα μειώσει τα ήδη εύθραυστα περιθώρια κέρδους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται σήμερα να βγάλουν κέρδος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε οι μεγαλύτερες εκπτώσεις θα μπορούσαν να σημαίνουν πωλήσεις με ζημία.

Όλα καταλήγουν σε ένα παιχνίδι αριθμών. Προσθέστε στην εξίσωση την αυξανόμενη παρουσία φθηνών κινεζικών EV στην Ευρώπη και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα διλήμματα.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει