Test: Jaecoo 7, 1.6T GDI – Ένα premium SUV που κάνει προσιτή την πολυτέλεια, όσο κανένα άλλο


Του Γιώργου Παλληκάρη

Εάν το όνομα Jaecoo δεν σας λέει κάτι, είναι λογικό. Πρόκειται για μία κινέζικη εταιρία που έχει μόλις λίγους μήνες στη χώρα μας και ανήκει στον κολοσσό Chery Automobile Group, τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή της Κίνας. Και πριν προλάβετε να σκεφτείτε “και αν χρειαστώ κάτι, πως θα βγάλω άκρη”, να σας πούμε πως στην Ελλάδα διανέμεται από την O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη ΑΕ., αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς που αντιπροσωπεύει τις Mercedes-Benz και smart στην Ελλάδα. Οπότε η εξυπηρέτηση και η ανταπόκριση για οποιοδήποτε αίτημα, θα έχει την ταχύτητα και την αξιοπιστία που συνοδεύει και τις Mercedes.

Έχοντας λοιπόν ήδη καταργήσει το άγχος του after sale, μπορούμε να περάσουμε στο δια ταύτα, δηλαδή στο ίδιο το μοντέλο. Ένα μοντέλο που από την στιγμή που αντικρίσαμε στο πάρκινγκ, σαστίσαμε θετικά. Το Jaecoo 7 είναι απόλυτα επιβλητικό και δεν γίνεται να μην το κοιτάξεις ξανά και ξανά. Πολλοί μας είπαν πως θυμίζει το Range Rover και πραγματικά αυτό είναι κομπλιμέντο, μόνο που το συγκεκριμένο μοντέλο κοστίζει πολύ λιγότερο.

Αρχικά περπατήσαμε γύρω του για να “χωνέψουμε” τις διαστάσεις του. Με μήκος 4.500χλστ. πλάτος 1.865χλστ. ύψος 1.680χλστ. και κρυμμένες χειρολαβές, αμέσως σε βάζει σε κλίμα “VIP” μετακινήσεων. Αυτό το SUV μεσαίου μεγέθους έχει σχεδιαστεί στο 100% για να προσφέρει άνετες, πολυτελείς μετακινήσεις (και το πετυχαίνει). Με μεγάλες καθαρές επιφάνειες, με δυναμικές αναλογίες, φώτα πίξελ και μία τεράστια μάσκα έτοιμη να “καταπιεί” το μπροστινό αμάξι, δημιουργεί την δική του premium εξωτερική ταυτότητα.

Εντυπωσιακή είναι και η απόσταση του από το έδαφος η οποία αγγίζει τα 20 εκατ. αλλά και τα πίσω LED φώτα που ενώνονται με μία λεπτή φωτεινή λωρίδα. Παρατηρήστε επίσης πως δεν χαμηλώνει η οροφή προς τα πίσω, αλλά μικραίνουν σταδιακά τα παράθυρα, δίνοντας μία κουπέ αίσθηση.

Η premium εξωτερική αύρα, μεταφέρεται αυτούσια και στην καμπίνα, όπου νιώθεις βασιλιάς. Η μινιμαλιστική προσέγγιση ταιριάζει πολύ σε ένα τόσο ευρύχωρο σύνολο, με τις καθαρές γραμμές να κυριαρχούν. Αρχικά ο οδηγός αντικρίζει ένα flat bottomed τιμόνι, με χειριστήρια αφής πάνω του και ακριβώς πίσω της ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Λίγο πιο δίπλα, στη μέση, δεσπόζει η τεράστια κάθετη οθόνη αφής του συστήματος infotainment 14.8 ιντσών, η οποία “τρέχει” λογισμικό και έχει interface παρόμοιο με των smartphones. Η εικόνα είναι λιτή αλλά άκρως hi-tech με αποκορύφωμα το Head Up Display που απεικονίζει (μόνο για τα μάτια του οδηγού) πάνω στο παρμπρίζ τις βασικές πληροφορίες της οδήγησης. Προσωπικά θα θέλαμε έστω ένα φυσικό μπουτόν για την ρύθμιση π.χ. της έντασης της φωνής αλλά… γούστα είναι αυτά.

Απο κει και πέρα, τα υλικά είναι εξαιρετικά σε ποιότητα και συναρμογή, ενώ υπάρχουν δύο θέσεις για επαγωγική φόρτιση κινητών (με λειτουργία ψύξης), δύο μεγάλες ποτηροθήκες αλλά και ένας τεράστιο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Δεν υπάρχει τίποτα περιττό, όλα είναι σωστά μελετημένα και χρήσιμα, αφήνοντας “άπλα” για τους επιβάτες που νιώθουν σα να είναι σε πολυμορφικό αυτοκίνητο.

Όσον αφορά τους χώρους τώρα, 5 ενήλικες θα ταξιδέψουν χωρίς περιορισμούς. Τέσσερις όμως θα το κάνουν σταυροπόδι, την ώρα που το πορτπαγκάζ μετριέται στα 412λτ.  και πριν προλάβετε να το πείτε μικρό, να σας πούμε πως διαθέτει πλήρη ρεζέρβα.

Και τι κινεί λοιπόν αυτό το “θηρίο”; Κάτω από το καπό υπάρχει ένας τουρμπάτος 1.600άρης βενζινοκινητήρας που ακολουθεί την παλιά καλή σχολή που λατρεύει ο Έλληνας. Βενζίνη και turbo χωρίς το παραμικρό σύστημα εξηλεκτρισμού. Το συγκεκριμένο σύνολο αποδίδει 147 άλογα και 275 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται άψογα με ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καταφέρνοντας 0-100 σε 11.8δευτ. Η αλήθεια είναι πως στην κίνηση, το αυτοκίνητο έχει αρκετό νεύρο και φαίνεται λες και είναι φιμωμένος, περιμένοντας το πράσινο φως για να δώσει παραπάνω.

Αφού λοιπόν ρυθμίσαμε τη θέση μας, φτιάξαμε θερμοκρασία με τα αεριζόμενα καθίσματα, ανοίξαμε την τεράστια πανοραμική ηλιοροφή, ξεκινήσαμε για ένα ταξίδι 400χλμ. που περιλαμβάνει 250χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και 150 σε χώμα. Η δική μας η έκδοση ήταν η προσθιοκίνητη (υπάρχει και τετρακίνητη), και στα λίγα λεπτά οδήγησης στον ανοικτό δρόμο, επιβεβαιώθηκαν οι υποθέσεις μας. Ταξιδεύεις σαν VIP. Ο όγκος του οχήματος μένει ανεπηρέαστος από τις ριπές του ανέμου, η ησυχία στην καμπίνα είναι εξαιρετική, ενώ ούτε οι λακκούβες διαταράσσουν την οδηγική εμπειρία.

Το αυτοκίνητο έχει ξεκάθαρο στόχο την άνεση και την πολυτέλεια και σε αυτά παίρνει άριστα. Έτσι είναι λογικό που σε σπορ αντιδράσεις το όχημα δεν ακολουθεί (δεν είναι αυτός ο σκοπός και το set-up του), όμως με 20 εκατ. απόσταση από το έδαφος, ακόμα και η δικίνητη έκδοση πατάει χώμα πολύ άνετα.

Μέσα στα στενά της πόλης, το αρκετά ελαφρύ τιμόνι βοηθάει, ενώ ο όγκος του γίνεται αυτόματα εύκολα διαχειρίσιμος χάρη στου 8 αισθητήρες και τις κάμερας 540°. Σχετικά με την κατανάλωση τώρα, τα 7λτ./100χλμ. που υπόσχεται η εταιρία, σε εμάς ήταν 8.2λτ. σε αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα στα 100χλμ./ώρα. και εντός πόλης κοντά στα 10λτ./100χλμ. Φυσικά σε όλα αυτά, προσθέστε και 19 συστήματα ασφαλείας που χάρισαν (μαζί με το αμάξωμα) 5 αστέρια στο μοντέλο από τον EuroNCAP.

Στο ταμείο

Το Jaecoo 7 είναι ένα μοντέλο που δείχνει ακριβό, αλλά δεν είναι. Έχει μεγάλους χώρους για επιβάτες, έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ρεζέρβα, πατάει χώμα και δεν χάνει στιγμή την premium αύρα του. Για όλα τα παραπάνω ζητάει 34.650 ευρώ. Εμείς πιστεύουμε πως τα αξίζει και με το παραπάνω.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει