Το ΚΚΕ καταγγέλλει κυβέρνηση και δημοτική αρχή Βόλου για την πτώση σοφάδων στο 1ο ΕΠΑΛ
“Εγκληματική η πολιτική της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής Βόλου…”
Διαβάστε την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:
Εγκληματική πολιτική και επικίνδυνη αδιαφορία χαρακτηρίζουν την δημοτική αρχή Βόλου. Η πτώση ολόκληρου ταβανιού μιας τάξης στο 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Βόλου δεν είναι τυχαίο περιστατικό. Θα είχαμε θύματα με σοβαρούς τραυματισμούς αν συνέβαινε μετά το χτύπημα του κουδουνιού για είσοδο των μαθητών στην τάξη.
Δεν είναι η πρώτη φορά! Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε παρόμοια περιστατικά σε σχολικά συγκροτήματα. Τα προβλήματα στεγανότητας, διάβρωσης και στατικότητας για το 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας είχαν επισημανθεί με σχετική ερώτηση προς τη δημοτική αρχή Βόλου από τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ και το ΚΚΕ πριν από δυο χρόνια. Έκτοτε η δημοτική αρχή προχώρησε σε ορισμένες ημιτελείς εργασίες μονώσεων και πρόχειρη κάλυψη των διαβρώσεων του φέροντα οργανισμού «για τα μάτια», αφήνοντας έκθετους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε άμεσους κινδύνους.
Τα σχολεία του Δήμου Βόλου παραμένουν ασυντήρητα. Η κυβέρνηση και η δημοτική αρχή Βόλου, για την επικινδυνότητα των υποδομών των σχολικών εγκαταστάσεων και για όποια περιστατικά στο μέλλον απειλήσουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών θα είναι άμεσα υπόλογοι!
Η πτώση σοβάδων στο 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Βόλου, αποδεικνύουν αυτό που το Κ.Κ.Ε. επισημαίνει διαρκώς. Ότι για τα κέρδη των επιχειρηματιών, για τις επενδύσεις τους και τη στήριξή τους με κεφάλαια, έχουν αφήσει σε πλήρη εγκατάλειψη, με τεράστιες ελλείψεις, τα σχολειά μας, τα νοσοκομεία, τα δημόσια κτίρια, τις υποδομές, χωρίς μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής και αντισεισμικής προστασίας. Ξοδεύουν πακτωλό χρημάτων για τη «βιώσιμη ανάπτυξη», για έργα που ευνοούν τα κέρδη, και θεωρούν «κόστος» τα έργα προστασίας των λαϊκών οικογενειών και των μαθητών, αφού δεν έχουν «όφελος» για το κεφάλαιο. Στο Δήμο Βόλου υπάρχουν σχολεία που είναι χτισμένα στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, άλλα στην δεκαετία του ’50 και του ’60, πριν από τον αντισεισμικό κανονισμό του ’85. Ταυτόχρονα οι φέροντες οργανισμοί πολλών σχολικών κτιρίων είναι εκτεθειμένοι σε διαβρωτικά φαινόμενα, που περιορίζουν δραματικά την αντοχή τους.
Αποδεικνύεται ότι το αφήγημα της κυβέρνησης για επιστροφή μετά το τέλος των μνημονίων στην «κανονικότητα» είναι ψέμα! Η πολιτική τους καταδικάζει στην ανέχεια μεγάλα τμήματα του λαού μας, τσακίζει τα λαϊκά δικαιώματα και τις ελευθερίες, προορίζει τους νέους και τις νέες μας να ζουν με ψίχουλα, να είναι το φθηνό εργατικό δυναμικό για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Αυτή η πολιτική είναι που αντιμετωπίζει τα παιδιά μας σαν αναλώσιμο υλικό μέσα σε κτίρια «σαπάκια». Είναι η ίδια πολιτική που, ενώ καλεί τα παιδιά να «διαλέξουν ΕΠΑΛ», τα καταδικάζει να έχουν μίση μόρφωση, μισή γνώση. Να δουλεύουν με ψίχουλα στη μαθητεία. Είναι η ίδια πολιτική που κλείνει τα τμήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ. Είναι η πολιτική που προορίζει τα παιδιά μας να γίνουν «κρέας» στα γρανάζια της εκμετάλλευσης για τα συμφέροντα και τα κέρδη.
Να μπει ένα τέλος! Γονείς και μαθητές να απαιτήσουν, χωρίς υποχωρήσεις, χωρίς απογοήτευση, χωρίς να παγιδεύονται στη λογική «του μικρότερου κακού», αυτά που έχουν ανάγκη για να ζήσουν! Μόρφωση και σταθερή δουλειά με δικαιώματα! Είναι η ώρα να βγουν στο προσκήνιο και να διεκδικήσουν αυτά που δικαιούνται. Πρώτα και κύρια να μορφώνονται τα παιδιά τους σε ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές. Να δοθεί άμεσα λύση. Να θωρακιστεί με τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης η ασφάλεια το κτιρίου του 1ου ΕΠΑΛ. Να δρομολογηθεί αμέσως ο επιστημονικός έλεγχος για τη διάβρωση και για τη στατικότητα του κτιρίου. Να εξασφαλιστούν οι κατάλληλοι χώροι για τη συνέχεια των μαθημάτων, χωρίς ημίμετρα και χωρίς να στοιβαχτούν οι μαθητές σε ακατάλληλους χώρους, όπως αυτοί των εργαστηρίων. Να εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση για δωρεάν σπουδές, για τον εκσυγχρονισμό και τον εξοπλισμό των εργαστηρίων, για την κάλυψη των κενών σε καθηγητές, για βιβλία σύγχρονα, την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, για πραγματική εξασφάλιση της προοπτικής και για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, χωρίς την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία των επιχειρηματικών ομίλων.