Zero Electric Motorcycles: Στροφή προς το ..χώμα! 


Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2020, 11:40

του Νίκου Βιτσιλάκη 

Μια αμιγώς αμερικανική εταιρεία συνεχίζει με επιτυχία το δρόμο της και βάζει πλώρη για την παραγωγή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με έντονα χωμάτινο χαρακτήρα. 

Η Zero Motorcycles υπέβαλε πρόσφατα μερικά νέα σχέδια στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ, τα οποία και υπαινίσσονται αντίστοιχα νέα μοντέλα. Πρόκειται για τα DSR/X και FXE, που θα αποτελέσουν τις πλέον Off-Road εκδοχές των υφιστάμενων DSR και FX. Το X στο όνομα του DSR έχει ξεκάθαρο νόημα, καθόσον αυτό το γράμμα χρησιμοποιείται κατά κόρον σε μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου. Ωστόσο, το E που προστίθεται στο FX είναι λιγότερο σαφές.

Σίγουρα δεν σημαίνει ηλεκτρικό, γιατί ήδη είναι ηλεκτρικό, το πιθανότερο είναι να υποννοεί τη λέξη Enduro. Λόγος αυτής της στροφής σε πλέον χωμάτινα μονοπάτια δεν είναι άλλος από τη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά, ειδικά στη Β. Αμερική οι μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου ανέκαθεν σημείωναν μεγάλη (έως τεράστια) εμπορική επιτυχία. Και με δεδομένη την παρουσία πραγματικών On/Off ηλεκτρικών μοτοσυκλετών από μεγάλους κατασκευαστές (ΚΤΜ, Husqvarna, λίαν συντόμως Honda και Yamaha), η Zero αποφάσισε να απαντήσει άμεσα. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Off-Road ήταν πάντα μέρος του DNA της αμερικανικής φίρμας. Πριν από μια δεκαετία, όταν η εταιρεία μπήκε επίσημα στην αγορά, τα δύο πρώτα μοντέλα που παρουσίασε ήταν το “στρητάδικο” S και το διπλής χρήσης DS. Το FX, που ακολούθησε λίγα χρόνια αργότερα, έδωσε στους αναβάτες τη δυνατότητα να κινηθούν με αξιώσεις και στο χώμα, με την ανταπόκριση του κοινού να είναι απροσδόκητα μεγάλη. Το 2010 μάλιστα, η Zero είχε ξαφνιάσει τους πάντες με την παρουσίαση του MX, ενός μοντέλου μοτοκρός που εντυπωσίασε με τον χαρακτήρα και τις προδιαγραφές του (για εκείνη την εποχή).  

Τα νέα DSR/X και FXE θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020 και δεν κρύβουμε πως πολύ θα θέλαμε να τα οδηγήσουμε.  

Ταυτότητα Zero Motorcycles 

Πρόκειται για μια αμιγώς αμερικανική εταιρεία που κατασκευάζει 100% ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και έχει σαν βάση της τη Santa Cruz στην California. Ιδρύθηκε το 2006 και μέσα σε 14 χρόνια έχει πετύχει να θεωρείται ένας εκ των πλέον καταξιωμένων κατασκευαστών στο χώρο της δίτροχης ηλεκτροκίνησης, παράγοντας αποκλειστικά μοτοσυκλέτες με έμφαση στη συνολική απόδοση και στον παράγοντα “fun to ride”, ενώ δεν ασχολείται με πατίνια ή/και scooter. Όλα της τα μοντέλα χρησιμοποιούν μια κοινή πλατφόρμα με ένα πλαίσιο αλουμινίου αεροπορικού τύπου και την πατενταρισμένη μονάδα ισχύος Z-Force Ρowertrain σε διάφορες εκδοχές ιπποδύναμης.

Οι πωλήσεις της, παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα της δεν είναι φθηνά, καλά κρατούν και διαρκώς αυξάνονται, με την εταιρεία να επενδύει διαρκώς στον τομέα της έρευνας και εξέλιξης (R&D). Η γκάμα της σήμερα περιλαμβάνει 9 μοντέλα (5 δρόμου και 4 διπλής χρήσης) και για την ώρα, αντιπρόσωποι της Zero υπάρχουν μόνο σε χώρες της βόρειας και δυτικής Ευρώπης, στον Καναδά και στις ΗΠΑ. Ξέρουμε ότι πριν λίγα χρόνια μια μεγάλη ελληνική αντιπροσωπεία ενδιαφέρθηκε για τη διάθεση των μοτοσυκλετών της στη χώρα μας, πλην όμως η κρίση των τελευταίων ετών δεν ήταν αυτή που το επέτρεψε. Θα είχε όμως μεγάλο ενδιαφέρον κάποια στιγμή, σύντομα ελπίζουμε, να δούμε τα μοντέλα της να κυκλοφορούν και εντός συνόρων. Κοινώς, ζητείται αντιπρόσωπος.. 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει