«Παγώνει» η αγορά κορβετών και η επέκταση του ναυστάθμου της Σούδας


Το «πάγωμα» συγκεκριμένων εξοπλιστικών προγραμμάτων φέρεται να έχει αποφασίσει η Κυβέρνηση καταλήγοντας  στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για νέες δαπάνες  αλλά ούτε και περιθώριο για πληρωμές προγραμμάτων που είναι ήδη ενεργά.

Την ίδια ώρα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 εξήγησε πως οι αμυντικές δαπάνες  μαζί με το κόστος εξυπηρέτησης χρέους και τις συντάξεις, είναι οι βασικοί παράγοντες που δεν επιτρέπουν σημαντική μείωση του ΦΠΑ. «Oι φρεγάτες και τα αεροπλάνα στοιχίζουν», είπε χαρακτηριστικά. Την είδηση περί «παγώματος» των εξοπλιστικών  δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται πως σε πρόσφατη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό τέθηκαν επί τάπητος τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού που έχουν μείνει πίσω εδώ και καιρό λόγω κόστους.

Στη συγκεκριμένη σύσκεψη είχαν δώσει το παρών ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας  Νίκος Δένδιας ,ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός ΓΕΝ, Ιωάννης Δρυμούσης, ο σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας, Θάνος Ντόκος, και ο διευθυντής της ΓΔΑΕΕ, Αριστείδης Αλεξόπουλος.

Όπως έγινε γνωστό, συζητήθηκε το πλαίσιο των εξοπλιστικών του Πολεμικού Ναυτικού οι προτεραιότητες, αλλά και η υποχρεωτική αναβολή συγκεκριμένων προμηθειών και projects λόγω έλλειψης δημοσιονομικού χώρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο ειδικά ανάμεσα σε αυτά που «παγώνουν» είναι η αναβάθμιση των πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων RM – 70 (1 δισ. ευρώ) και η αγορά νέων κορβετών (κυμαίνονται στα 2,1 δισ.).

Σε ότι αφορά τα έργα που πρόκειται να σταματήσουν για την ώρα συγκαταλέγεται η αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών των εγκαταστάσεων του ναυστάθμου Κρήτης, που έχει υπολογιστεί στα 190 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας του λιμανιού που επιχειρήθηκε να κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια στον Παγασητικό Κόλπο, με σκοπό τη μεταφορά των αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού και τη δημιουργία, ουσιαστικά, ενός ακόμη ναυστάθμου, το δυνητικό έργο του οποίου αμφισβητήθηκε ως προς την επιχειρησιακή αναγκαιότητά του από αρκετούς. Τέλος φέρεται να «παγώνει» η απόκτηση της τέταρτης φρεγάτας Belharra.



Zougla.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει