Αναβρασμός στην Εκπαιδευτική Κοινότητα της Μαγνησίας για κατάργηση τμημάτων των ΕΠΑΛ
Συγκέντρωση στα γραφεία της Δ.Ε.Ε. Μαγνησίας – Υπομνήματα μαθητών και εκπαιδευτικών των σχολείων
Διαβάστε την ανακοίνωση, όπως έφτασε στο e-Volos.gr:
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας πραγματοποίησε την Τρίτη παράσταση διαμαρτυρίας – συγκέντρωση στα γραφεία της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας.
Στην παράσταση αυτή συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και εκπρόσωποι των τριών πολιτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΚΕ).
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας εμμένει στην απαίτησή της για την άμεση έγκριση των πέντε (5) τμημάτων της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί.
Απαιτούμε επίσης την επανίδρυση της ειδικότητας Κομμωτικής στο 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας.
Σας επισυνάπτουμε τα υπομνήματα των μαθητών και εκπαιδευτικών των σχολείων στα οποία δεν εγκρίθηκαν τα «ολιγομελή» τμήματα.
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Γιαννουλή Μαρία
Η Γ. Γραμματέας
Τσιτούμη Διαλεχτή
1Ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΘΕΜΑ : ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Προς κάθε ενδιαφερόμενο Φυσικό Πρόσωπο ή Φορέα
Η μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων της Γ τάξης του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Μαγνησίας στις ειδικότητες ‘Τεχνικός ψύξης κλιματισμού και Αερισμού’ με επτά (7) εγγραφές μαθητών και ‘Βοηθός Φαρμακείου’ με πέντε (5) εγγραφές πραγματοποιήθηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου και ενώ οι μαθητές παρακολουθούσαν κανονικά τα μαθήματά τους ανατρέποντας έτσι το σχεδιασμό τους να σπουδάσουν δηλαδή στις ειδικότητες της επιλογής τους όπως έκαναν χιλιάδες άλλα παιδιά σ’ όλη τη χώρα. Στον Νομό Μαγνησίας με τις λιγοστές ευκαιρίες η επιλογή μιας ειδικότητας για τους μαθητές αποτελεί πραγματική διέξοδο προς τη αγορά εργασίας.
Για την μη έγκριση της ειδικότητας ‘Τεχνικός Ψύξης Κλιματισμού και Αερισμού’ πρέπει να λάβετε υπόψη τα παρακάτω.
Στο 1ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Μαγνησίας η ειδικότητα του ‘Τεχνικού Ψύξης Κλιματισμού και Αερισμού’ λειτουργεί στα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Δεν προκύπτει δαπάνη για το Δημόσιο γιατί οι μαθητές αν συνεχίσουν στις άλλες ειδικότητες του Τομέα Μηχανολογίας αυξάνονται οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας (από 23 σε 26). Να σημειωθεί ότι οι ώρες καλύπτονται όλες από τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς.
Η εναλλακτική λύση είναι το ΕΠΑΛ Αλμυρού με αποτέλεσμα ο μαθητής να χρειάζεται να διανύσει 80 χλμ ημερησίως σε μια περίοδο που προετοιμάζεται και για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Για την μη έγκριση της ειδικότητας ΄Βοηθός Φαρμακείου’
Η ειδικότητα ΄Βοηθός Φαρμακείου’ είναι μοναδική στον Νομό άρα δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για την παρακολούθηση της συγκεκριμένης ειδικότητας από τους μαθητές.
Προκύπτει ελάχιστη δαπάνη για το Δημόσιο αφού οι οργανικά ανήκοντες καλύπτουν τις ώρες διδασκαλίας. Η διαφορά είναι 9 ώρες σ’ ένα σύνολο περίπου 800 ωρών στο σχολείο.
Ο τομέας Υγείας Πρόνοιας και Ευεξίας είναι ο τομέας που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του μετά την επαναλειτουργία του και να στελεχώσει το πολύπαθο σύστημα Υγείας με ικανά στελέχη.
Το γεγονός της μη έγκρισης τμημάτων προκαλεί ανησυχία και ανασφάλεια στους μαθητές και των υπόλοιπων τάξεων αλλά και των εκπαιδευτικών που διαπιστώνουν ότι το εργασιακό τους μέλλον είναι δυσοίωνο. Εύλογα είναι και τα ερωτηματικά μαθητών και καθηγητών για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων, στην υπόλοιπη χώρα, χωρίς να αναφέρεται ο αριθμός των εγγραφόμενων μαθητών σ΄ αυτά.
2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ – 1Ο Ε.Κ. ΒΟΛΟΥ
Η μη έγκριση του ολιγομελούς τμήματος της Γ’ Τάξης του Τομέα Πληροφορικής στην Ειδικότητα «Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού» στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι επτά (7) μαθητές, έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Οι συγκεκριμένοι μαθητές από τις 12 Σεπτεμβρίου έως και σήμερα παρακολουθούσαν κανονικά τα μαθήματά τους, στο σχολείο της επιλογής τους και ξαφνικά καλούνται είτε να αλλάξουν σχολείο είτε να αλλάξουν ειδικότητα. Στην περίπτωση που κάνουν τη δεύτερη επιλογή, θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες δυσκολίες βασικότερη από τις οποίες είναι ότι θα πρέπει να καλύψουν την ύλη μαθημάτων που δεν έχουν διδαχθεί.
Επιπλέον, δημιουργείται κλίμα αναστάτωσης και ανασφάλειας και στους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας, οι οποίοι με βάση τα νέα δεδομένα δεν γνωρίζουν ούτε ποιο μάθημα θα διδάξουν την επόμενη μέρα, ούτε αν κάποιοι από αυτούς θα ανήκουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας. Με άλλα λόγια ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός πάει περίπατο! Αυτό το αίσθημα ανασφάλειας περνάει και στους μαθητές των υπολοίπων τάξεων (κυρίως στους μαθητές του Τομέα Πληροφορικής στη Β’ Τάξη).
Λαμβάνοντας υπόψη ότι:
τα μαθήματα της συγκεκριμένης ειδικότητας πραγματοποιούνται σε τέσσερα από τα πιο σύγχρονα και ειδικά εξοπλισμένα (δικτύωση, διαδραστικοί πίνακες, πάγκοι συναρμολόγησης υπολογιστικών μονάδων) εργαστήρια του Νομού Μαγνησίας, καθώς το 1ο Ε.Κ. στο οποίο ανήκουν έχει την εποπτεία και την εργαστηριακή υποστήριξη των μαθητών πέντε (5) διαφορετικών σχολείων του Νομού.
Στα ίδια εργαστήρια πραγματοποιούνται σεμινάρια ΤΠΕ, και μαθήματα της Α.ΣΠΑΙ.ΤΕ στα οποία απαιτείται η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών .
Δεν προκύπτει η παραμικρή δαπάνη για το δημόσιο, καθώς οι ώρες του συγκεκριμένου τμήματος καλύπτονται από τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς
Δεν υπάρχει ακόμη απάντηση στο τι θα απογίνουν τρεις (3) μαθητές/τριες που πέρυσι απορρίφθηκαν από απουσίες στις Ειδικότητες: Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (2 μαθήτριες) και Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού (1 μαθητής) και επιθυμούν να λάβουν απολυτήριο και πτυχίο ειδικότητας.
Είναι κάτι παραπάνω από προφανές μελετώντας Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών ότι από τις δύο (2) προαναφερόμενες ειδικότητες προέκυψε η νέα ενιαία φετινή ειδικότητα «Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού».
Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε άδικη τη μη έγκριση του προαναφερόμενου τμήματος.
4ο ΕΠΑ.Λ. ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ (Εσπερινό)
ΘΕΜΑ: «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ»
Η απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για μη έγκριση λειτουργίας των τμημάτων της Γ΄ τάξης των ειδικοτήτων «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Δικτύων» με έξι (6) μαθητές και «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου» με πέντε (5) μαθητές, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην σχολική κοινότητα του 4ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας (Εσπερινό).
Πιο συγκεκριμένα:
1ον) Οι μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας του σχολείου, είναι ενήλικες που επιλέξαν σπουδές και ειδικότητα συνειδητά σε εσπερινό ΕΠΑ.Λ. επειδή εργάζονται για βιοπορισμό, προσδοκώντας στην απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων οι οποίες σε συνδυασμό με το Πτυχίο, θα τους παρέχουν τα εφόδια για την πιστοποίηση, την αναβάθμιση των προσόντων και την άμεση επαγγελματική εξέλιξή τους σε ένα τεχνολογικά εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον.
2ον) Οι μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, έχουν ήδη πραγματοποιήσει σπουδές για δύο (2) ή ένα (1) έτη/ος και ουσιαστικά καλούνται να τις διακόψουν επειδή οι εναλλακτικές επιλογές που δίνει από το ΥΠ.ΠΕ.Θ. (Φ1α/162351/Δ4/28-09-2017) είναι: α) να αλλάξουν ειδικότητα, αυτό τους στερεί την δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια άσκησης επαγγέλματος στον τομέα που ήδη εργάζονται για χρόνια, β) να αλλάξουν σχολείο και να πάνε σε πρωινό ΕΠΑ.Λ. (δεν λειτουργεί στο νομό Μαγνησίας άλλο εσπερινό ΕΠΑ.Λ. με τη ίδια ειδικότητα) πράγμα που είναι αδύνατο επειδή θα πρέπει να σταματήσουν να εργάζονται.
3ον) Αν υποτεθεί ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έχει λάβει υπόψη του ως κριτήριο τον αριθμό των μαθητών για την έγκριση λειτουργίας τμημάτων, συμβαίνει το παράδοξο στο ίδιο σχολείο να έχουν εγκριθεί τμήματα επίσης της Γ΄ τάξης σε άλλες ειδικότητες (Βοηθών Φαρμακείων & Βοηθών Φυσικοθεραπείας) με έξι (6) μαθητές δημιουργώντας συναισθήματα άνισης ή μεροληπτικής μεταχείρισης.
4ον) Στην Α΄ και Β΄ τάξη του σχολείου έχουν ήδη εγγραφεί και παρακολουθούν μαθήματα μαθητές/ήτριες που επιθυμούν για τους ίδιους λόγους να επιλέξουν τις προαναφερόμενες ειδικότητες και εύλογα αναρωτιούνται αν θα πρέπει να συνεχίσουν τις σπουδές τους μιας και υπάρχει ενδεχόμενο να βρεθούν στο ίδιο αδιέξοδο με τους συμμαθητές τους. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους/τις μαθητές/ήτριες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν άλλες ειδικότητες που λειτουργούν στο σχολείο.
Το σχολείο έχει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, δεν είναι απαραίτητη η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, διαθέτει κατάλληλα εξοπλισμένα εργαστήρια στο συστεγαζόμενο 2ο Ε.Κ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας που υποστηρίζει το σχολείο για την εκπαίδευση των μαθητών στο πρακτικό μέρος των σπουδών τους.
Για τους παραπάνω λόγους, στο σύνολό της η σχολική κοινότητα του 4ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας (Εσπερινό) απαιτεί την άμεση έγκριση της λειτουργίας των προαναφερόμενων τμημάτων.
4ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας (Εσπερινό)
ΘΕΜΑ: «Επανασύσταση Ειδικότητας ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»
Προς κάθε ενδιαφερόμενο Φυσικό Πρόσωπο & Φορέα
Εκφράζοντας το αίτημα των οκτώ (8) μαθητών/τριών που επιθυμούν να σπουδάσουν στην ειδικότητα «Κομμωτικής Τέχνης» και με την υποστήριξη όλης της σχολικής κοινότητας παρακαλούμε για την άμεση επανασύσταση της ειδικότητας «Κομμωτικής Τέχνης» της Γ΄ τάξης του 4ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας (Εσπερινό), η οποία είχε συσταθεί με την υπ. αριθ. 4313/05-06-2015 της Περιφερειακής Δ/νσης Π. & Δ. Εκπ/σης Θεσσαλίας, με το σκεπτικό ότι οι μαθητές/ήτριες:
α) είναι ενήλικοι/ες που επέλεξαν συνειδητά την ειδικότητα,
β) έχουν παρακολουθήσει μαθήματα για δύο (2) σχολικά έτη με την προοπτική να φοιτήσουν στην ειδικότητα Κομμωτικής Τέχνης,
γ) επιθυμούν να ασκήσουν επάγγελμα προς βιοπορισμό,
δ) το σχολείο μας υποστηρίζεται από το 2ο Ε.Κ. Νέας Ιωνίας Μαγνησίας στο οποίο λειτουργούν δύο (2) εργαστήρια κομμωτικής,
ε) υπάρχει δυναμική για λειτουργία της ειδικότητας Κομμωτικής Τέχνης στο μέλλον σύμφωνα με τις δηλώσεις των ενδιαφερόμενων μαθητών/τριών που εγγράφηκαν στην Α΄ και στην Β΄ τάξη,
στ) θα επανενταχθούν στο σχολείο τέσσερις (4) μαθήτριες από τους/τις οκτώ (8) οι οποίες αδυνατώντας να βρούν εναλλακτική λύση έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους.