Γνωμοδότηση ΤΕΕ Μαγνησίας για τη νέα Απόφαση του Δήμου Βόλου για την ανάπτυξη των Τραπεζοκαθισμάτων

Η Δ.Ε. του ΤΕΕ Τμήμα Μαγνησίας στην 35η συνεδρίαση της στις 28 Σεπτεμβρίου 2011 και αφού έλαβε υπόψη την εισήγηση της Μ.Ε. Τουρισμού και Πολιτισμού του τμήματος, αναφορικά με το θέμα της έκδοσης νέας Κανονιστικής Απόφασης του Δήμου Βόλου για την ανάπτυξη των Τραπεζοκαθισμάτων, αποφάσισε τα παρακάτω:

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Δ. ΒΟΛΟΥ

Γενικές Παρατηρήσεις:

1) Τα τραπεζοκαθίσματα θα πρέπει να αναπτύσσονται στους εξωτερικούς χώρους με τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει ελάχιστο πλάτος ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών 1,50μ. όπως προκύπτει από τις οδηγίες Σχεδιασμού για την Αυτόνομη Διακίνηση και Διαβίωση ΑΜΕΑ (ΥΠΕΧΩΔΕ 1986-1990 στο κεφάλαιο ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΕΖΩΝ:

«Απαραίτητο ελάχιστο πλάτος της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών ορίζεται το 1.50μ, διάσταση που απαιτείται κατ’ ελάχιστον για την άνετη διασταύρωση πεζού με χρήστη ή οδηγό αμαξιδίου οιασδήποτε μορφής (αναπηρικό, παιδικό, αγοράς κλπ) ή με μεταφορέα πακέτων.»

2) Στην ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στους πεζόδρομους οι είσοδοι των πολυκατοικιών θα πρέπει να μένουν ελεύθερες από τραπεζοκαθίσματα ή άλλες εγκαταστάσεις και αντικείμενα για πλάτος τουλάχιστον 3,00μ. και θα λαμβάνεται υπόψη η εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων.

Ειδικές Παρατηρήσεις:

1)Στην παράγραφο Β.γ όπου αναφέρεται «στις θέσεις των δέντρων αφήνεται υποχρεωτικά ελεύθερος χώρος πέριξ αυτών κατ’ ελάχιστο 2 μέτρα» προτείνουμε να παραμείνει ως έχει μέχρι και σήμερα, δηλαδή να αφήνεται υποχρεωτικά ελεύθερος χώρος πέριξ αυτών 1 μέτρο όπως προκύπτει και από τις οδηγίες Σχεδιασμού για την Αυτόνομη Διακίνηση και Διαβίωση ΑΜΕΑ (ΥΠΕΧΩΔΕ 1986-1990 στο κεφάλαιο ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΕΖΩΝ: (Φύτευση θα προβλέπεται σε ζώνες ελάχιστου πλάτος 0.50-0.70μ -το οποίο θα προστίθεται στο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου- κατά μήκος του πεζοδρομίου. Εφόσον προβλέπονται μεμονωμένα δένδρα θα διατίθεται χώρος διαστάσεων 1.00Χ1.00μ ανά δένδρο). Η απόσταση αυτή υπολογίζεται από την επιφάνεια του κορμού του κάθε δένδρου

2) Στην παράγραφο Β.ε αναφέρεται ότι «οι χώροι των τραπεζοκαθισμάτων οριοθετούνται με την τοποθέτηση των σταθερών διαχωριστικών ύψους 60εκ. ώστε να διασφαλίζονται οι χώροι διέλευσης των πεζών τόσο στους διαδρόμους των 2,5μέτρων όπως επίσης των κάθετων πεζόδρομων της παραλίας καθώς και στις εισόδους των οικοδομών. Τα σταθερά διαχωριστικά καθ’ όλο το μήκος του πεζοδρομίου της οδού Αργοναυτών που προτείνεται ώστε να διασφαλιστεί ο διάδρομος των 2,5 μέτρων θεωρούμε ότι θα δημιουργήσουν αρνητικό αποτέλεσμα τόσο από αισθητικής όσο και από λειτουργικής άποψης.

3)Στην παράγραφο Β.ζ όπου αναφέρεται ότι «οι ανωτέρω προδιαγραφές θα ισχύουν ωσότου προκύψει ένα υπόδειγμα κατασκευής που θα ακολουθούν όλοι υποχρεωτικά, μετά από σχετικό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό» αντ’ αυτού προτείνουμε να συνταχθεί ένα προσωρινό υπόδειγμα από την Τεχνική Υπηρεσία του Δ. Βόλου σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θα ισχύσουν από την κανονιστική απόφαση. Το υπόδειγμα θα πρέπει να σφραγίζεται από διπλωματούχο Μηχανικό αντίστοιχης ιδιότητας πριν από την κατάθεσή του στην Δ/νση Πολεοδομίας.

4)Στην παράγραφο Β.η όπου αναφέρεται ότι «οι υποβαλλόμενες μελέτες να προσαρμόζονται σύμφωνα με τα υπόλοιπα καταστήματα στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο» προτείνουμε οι υποβαλλόμενες μελέτες να προσαρμόζονται σύμφωνα με υπόδειγμα που θα συνταχθεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δ. Βόλου.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΓΡΙΑΣ

Στην παράγραφο Α.5 αναφέρεται ότι «σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αφήνεται ελεύθερος διάδρομος για την άνετη διέλευση των πεζών από την πλευρά της θάλασσας πλάτους 1,50μ.». Άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να διατηρηθούν τα ξύλινα στέγαστρα- τσαρδάκια που είναι από παλιά κατασκευασμένα στην παραλία.

Κατόπιν αυτού δεν συμφωνούμε με την δημιουργία του διαδρόμου, πλάτους 1,5 μέτρου κατά μήκος της παραλίας. Αντίθετα συμφωνούμε στις προεκτάσεις των καθέτων δρόμων να υπάρχει ανοικτός διάδρομος μέχρι τη θάλασσα πλάτους 2 μέτρων.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΥ

Ειδική Παρατήρηση:

Προτείνουμε και εναλλακτικό τρόπο κατασκευής στεγάστρου για την Παραλιακή οδό Κασνέτη ο οποίος θα πρέπει να είναι βασισμένος στα πρότυπα της παραλία του Βόλου (Οδός Αργοναυτών). Ήτοι αναλυτικότερα: Τα στέγαστρα των καταστημάτων θα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από ξύλινο σκελετό καλής ποιότητας, μονοκλινούς επίπεδης οροφής, περασμένα με λάδι (χωρίς βερνίκι ή χρώμα). Η επικάλυψη των στεγάστρων θα γίνονται με τέντα επίσης επίπεδη μονοκλινής από πανί μονόχρωμο και
στις δύο επιφάνειες άνευ σχεδίων, χρώματος ανοικτού λευκού ή μπεζ αποκλειστικά. Το ελάχιστο καθαρό ύψος των στεγάστρων θα είναι 2,2 μ.. Στις θέσεις των δένδρων αφήνεται υποχρεωτικά ελεύθερος χώρος πέριξ αυτών κατ’ ελάχιστο 1 μέτρο. Η απόσταση αυτή υπολογίζεται από την επιφάνεια του κορμού του κάθε δένδρου.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

Ειδική Παρατήρηση:

Για τους οικισμούς των Πλατανιδίων και Αγίου Μηνά, προτείνεται στο παρόν σχέδιο κανονιστικής 3,00μ ελάχιστο πλάτος διιαδρόμου από την μεριά της θάλασσας.

Προτείνουμε να επιτρέπεται μία σειρά τραπεζοκαθισμάτων από την πλευρά της θάλασσας. Στα σημεία όπου υπάρχει δυνατότητα -πλέον της σειρά τραπεζοκαθισμάτων- να αφήνεται διάδρομος πλάτους 1,5 μέτρου. Από την άλλη μεριά του δρόμου, στο πεζοδρόμιο, να επιτρέπεται μία μόνο σειρά τραπεζοκαθισμάτων.

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ

Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση της Κοινότητας Μακρινίτσας με την Δημοτική Ενότητα Πορταριάς – Ιωλκού, ήτοι αναλυτικότερα: «Η ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων στους κοινόχρηστους χώρους γίνεται μόνο στην πρόσοψη του καταστήματος και τηρουμένων των προϋποθέσεων του Ν.1080/80 με περιορισμό της κατάληψης σε ποσοστό μικρότερο του 40% της συνολικής επιφάνειας της πλατείας μετά από οριοθέτηση της υπηρεσίας (Τμ. Δημ. Προσόδων – Δημ. Αστυνομία).»

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

* Στις γενικές διατάξεις στο άρθρο 9 προτείνουμε τη χρήση κινητών σκιάστρων (ομπρέλες κλπ) με την προϋπόθεση ότι θα καθορισθεί το χρώμα και η επιφάνεια που θα καταλαμβάνουν.
*Στην παράγραφο (4) και εκεί που αναφέρει «Στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, που είναι οριοθετημένοι με σταθερά εμπόδια (κάγκελα) για τους πεζούς και τα οχήματα, επιτρέπεται στους δρόμους αυτούς η ανάπτυξη αποκλειστικά μιας σειράς σκαμπό και πάντως εσωτερικά του κάγκελου, αποκλειστικά επί της πρόσοψης κάθε καταστήματος» να συμπληρωθεί και η παρατήρηση στο τέλος «και σε επαφή με αυτό».
*Προτείνουμε ότι: Θα πρέπει η σύνταξη και κατάθεση των απαιτούμενων αρχιτεκτονικών σχεδίων (όψεις, κατόψεις, τομές, λεπτομέρειες κ.α.) να γίνεται από διπλωματούχο Μηχανικό ανάλογης ειδικότητας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει