Υφυπουργός Μακρή από την Κωνσταντινούπολη στον Γ. Κουμιώτη για την επίσκεψη στην Ίμβρο: “Πάρα πολύ συγκινητικός ο τρόπος που με υποδέχτηκαν παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς”

Για πρώτη φορά παρουσία Υπουργού Παιδείας στο νησί της Ίμβρου

Στο Radio Marconi 96,1 F.M. και στην εκπομπή του Γιώργου Κουμιώτη, μίλησε το πρωινό της Τετάρτης, από την Κωνσταντινούπολη στην οποία βρίσκονταν, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, μία ημέρα μετά την ιστορική της επίσκεψη στα ομογενειακά σχολεία της Ίμβρου, ως πρώτης Υπουργού Παιδείας που επισκεπτόταν το νησί.

Η κ. Μακρή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επισκέφθηκε το Ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο στα Αγρίδια, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2015 και έχει, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, 37 μαθητές. Επόμενος σταθμός της Υφυπουργού Παιδείας ήταν το Ελληνικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Ίμβρου, όπου μαθήτριες και μαθητές υποδέχτηκαν την κ. Μακρή, έχοντας ετοιμάσει για το καλωσόρισμα μια συγκινητική εκδήλωση με τραγούδια και χορούς. Το ελληνικό σχολείο στους Αγίους Θεοδώρους, γενέτειρα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με 3 μαθητές και, κατά το τρέχον σχολικό έτος, έχει 21 παιδιά, τα 5 στο νηπιαγωγείο και τα 16 στις τέσσερις τάξεις του Δημοτικού.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στο νηπιαγωγείο και Δημοτικό Ίμβρου η κ. Μακρή πραγματοποίησε συνάντηση με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και άκουσε από τους γονείς τις ανάγκες που εκείνοι διαπιστώνουν και τις προσδοκίες τους για την ελληνική εκπαίδευση των παιδιών τους, ενώ στο Γυμνάσιο και το Λύκειο οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν την υφυπουργό Παιδείας για σημαντικά θέματα που απασχολούν την ομογενειακή εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε στις 28 Ιουλίου 2020, όπου προβλέπεται ότι: «Τα πιστοποιητικά σπουδών που χορηγούνται στους µαθητές ελληνικής υπηκοότητας από τα οµογενειακά σχολεία Κωνσταντινούπολης και το Ελληνικό Γυµνάσιο-Λύκειο Ίµβρου, από την έναρξη λειτουργίας τους µε τα οποία βεβαιώνεται η περάτωση σπουδών σε αυτά, είναι ισότιµα προς τα απολυτήρια Γυµνασίου και Λυκείου της ηµεδαπής». Ωστόσο, τονίστηκε και η ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης και λήψης του απολυτηρίου και για τους επισκέπτες μαθητές μέσω της διαδικασίας που θα ορίσει το ελληνικό υπουργείο Παιδείας.

Κατά την παραμονή της στην Ίμβρο, η κ. Μακρή συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Ίμβρου και Τενέδου Κύριλλο, όπου αντάλλαξαν θερμά λόγια και επωφελείς απόψεις για την συνέχεια της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, μέσω της καλλιέργειας της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής παιδείας και του ελληνικού πολιτισμού.

Η Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μ. Μακρή, μετά την επίσκεψή της, την πρώτη παρουσία Υφυπουργού Παιδείας, στην Ίμβρο και τα ομογενειακά σχολεία του νησιού, ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, όπου πραγματοποίησε συνάντηση με την Γενική Πρόξενο κα Σουλτανοπούλου, με τον Αν. Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Γιγουρτσή και Διευθυντές των ομογενειακών σχολείων της Κωνσταντινούπολης.

Η κα Μακρή πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες συναντήσεις στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος με τους Διευθυντές των Ομογενειακών Σχολείων της Πόλης να παρουσιάζουν στην Υφυπουργό Παιδείας τους προβληματισμούς και τα αιτήματά τους για την βελτίωση της ομογενειακής εκπαίδευσης.

Οι Διευθύνσεις των σχολείων ευχαρίστησαν, μέσω της Υφυπουργού, την Ελληνική πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας για το ενεργό ενδιαφέρον που δείχνει για την ομογενειακή εκπαίδευση και έθεσαν ζητήματα που, κατά την κρίση τους, εαν επιλυθούν θα βελτιώσουν την παρεχόμενη εκπαίδευση στα παιδιά τόσο των ομογενών όσο και στα των εξ Ελλάδος οικογενειών, που φοιτούν στα ομογενειακά σχολεία.

Ως μείζον θέμα ανέδειξαν το ζήτημα των κανονικών απολυτηρίων για τους εξ Ελλάδος αποφοίτους των σχολείων και την ανάγκη ρύθμισής του με αναδρομική ισχύ. Διευκρίνησαν, επίσης, ότι είναι επιβεβλημένη η έγκαιρη ανακοίνωση των ονομάτων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην Τουρκία, οι οποίοι διέπονται από το ειδικό καθεστώς που ορίζουν τα μορφωτικά πρωτόκολλα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και για τους οποίους απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες έως ότου δοθεί η άδεια να εργαστούν στα ομογενειακά σχολεία, γιατί τυχόν καθυστέρηση εισόδου στα σχολεία δημιουργεί και περαιτέρω ζήτημα, όπως η άδεια παραμονής στην χώρα.

Επίσης, ζήτησαν να διερευνηθεί το περιθώριο ενίσχυσης των σχολικών υποδομών, κυρίως των εργαστηρίων των σχολείων, αναφέρθηκαν στην έγκριση και διανομή των σχολικών βιβλίων, σε ζητήματα εγγραφών μαθητών στα ομογενεικά σχολεία και άλλα λειτουργικά ζητήματα των σχολείων.

Η Υφυπουργός δεσμεύθηκε να επικαιροποιήσει την ενημέρωση της Υπουργού Παιδείας, η οποία και η ίδια είχε επισκεφτεί τα ομογενειακά σχολεία, μεταφέροντάς της τα συμπεράσματα της συνεργασίας με τους διευθυντές, ώστε να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Πρόξενος της Ελλάδα στην Κωνσταντινούπολη κα Σουλτανοπούλου, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ.Γιγουρτσής, ο Διευθυντής του Ζαππείου Γυμνασίου- Λυκείου κ. Ηλιάδης, η Διευθύντρια του Ζαππείου Δημοτικού – Νηπιαγωγείου κα Κανάρη, ο Διευθυντής του Ζωγραφείου κ. Δεμιρτζόγλου και εκ μέρους του Διευθυντή της Μεγάλης του Γένους Σχολή ο κ. Κυρατζόπουλος.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη συνολική αποτίμηση της επίσκεψης της Υφυπουργού Παιδείας σε Ίμβρο και Κωνσταντινούπολη, όπου και συμφωνήθηκε η ανάγκη για συνέχιση της αγαστής συνεργασίας του ΥΠΑΙΘ με το ΥΠΕΞ και το Γραφείο Εκπαίδευσης της Κωνσταντινούπολης για την προώθηση και την επίλυση των ζητημάτων της ομογενειακής εκπαίδευσης στην Τουρκία.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει